Lekkere Whisky onder € 25

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Matti
Moderator
Moderator

Re: Lekkere Whisky onder € 25

Ongelezen berichtdoor Matti » 13 Jun 2013, 12:20

semtex schreef:Kijk, voor mij is het eenvoudig: het is niet omdat een whisky niet slecht is, dat hij direct ook goed is.
Er zijn inderdaad een paar (!) whisky's onder de €25 die niet slecht zijn. Ze zijn drinkbaar. Maar lekker? Nope, sorry....

Idd, gelukkig zijn er verschillende meningen in dezen, anders werd de hobby nog duurder dan hij al is :) (al wordt de spoeling hoe langer hoe dunner op dit prijspunt. Ik kan me nog herinneren dat de Laphroaig 10 zo'n 2,5 jaar geleden 23,95 was. En dat was bij mijn slijter!)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Koobuss
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Koobuss » 22 Jun 2013, 14:11

Ardmore traditional cask vind ik een heerlijk sapje.
46% laatst gekocht voor 19,95. Is inmiddels alweer een eurootje duurder geworden.
Bruichladdich waves vind ik ook erg goed en valt net binnen het budget van 25€
An Cnoc, ook wel lekkker.
Zijn er toch wel een paar die ik heel lekker vind eigenlijk onder de 25€
0 x

Tom W
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tom W » 13 Sep 2013, 09:25

Mijn lijst met lekkere goedkope whisk(e)y (in willekeurige volgorde)
- Bushmills 10
- Glen Moray 8
- Glenlivet 12
- Alberta Premium
- JW Black
0 x

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 14 Jan 2014, 15:30

Ik ben blij dat ik flessen onder de 25 euro nog lekker vind. Als ik 's avonds een eerste glas neem is het bijna altijd eentje tussen 20 en de 30 euro. Smaakt prima.

Glenfarclas 10 yrs
Glenmorangie Original
Aberlour 10 yrs
Glen Elgin 12 yrs
Ardmore Traditional (wel veel peat om te starten)
Highland Park.

De prijzen fluctueren nogal, dus sommige van deze zijn misschien weer boven de 25 euro (Glenmorangie bijvoorbeeld) maar ik heb ze allemaal voor minder aangeschaft. Ik heb ook een keer tijdens de Wilde Whiskeydagen een Bowmore 2003 van The Ultimate voor 24 euro gekocht bij de lokale Gall&Gall. Geweldig hoor.

Verder is de Glen Garioch Founders Reserve besteld. Vond hem in de Grote Kerk prima. Ben benieuwd.
0 x
Afbeelding

tronetti
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tronetti » 08 Feb 2014, 20:24

Gezien de prijsverhogingen wordt dat voor Single Malts steeds moeilijker.
Bij sommige online-winkels kun je het nog wel eens treffen met een aanbieding.
Persoonlijke keuze:
-Bowmore Surf
-Cragganmore 12yo
-Tobermory 10yo
-Finlaggan Original Peat

Grote kans dat we over een tijdje de €25,- maar moeten optrekken naar €30,-. :?
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 09 Feb 2014, 00:09

tronetti schreef:Grote kans dat we over een tijdje de €25,- maar moeten optrekken naar €30,-. :?

Met in het achterhoofd dat de komende maanden zowel Diageo als Hennesey Moet er enkele euro's bovenop gooien, zou het mij niet al te veel verbazen. Denk dat bij veel slijters de prijs voor een standaardexpressie niet meer rond de 30 maar eerder rond de 40 komt te liggen.
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Jouw goedkope "go to" (blended) whisk(e)y?

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 24 Mei 2014, 13:30

Dag dames en heren,

ik kon hier zo gauw geen topic van vinden. Een favoriete whisky hebben we waarschijnlijk allemaal maar ik vroeg me af wat jullie goedkope "go to" whisky is? Voor mij als student laat ik m'n duurdere flessen vaak links liggen en grijp ik vaak naar een goedkope doch smakelijke blend. Stel dat je niet al teveel geld te besteden hebt maar je wilt graag whisky blijven drinken, voor welke kies je dan?

Zelf heb ik b.v. enkele goedkope blends of een enkele goedkope single malt in Duitsland gehaald om te proberen, denk hierbij aan Vat 69, Teacher's Highland Cream, JW Red Label, JW Black Label, Jameson, Famous Grouse, Label No. 5, Ballantines en Aberlour 10. Allemaal 70cl.

Van dit rijtje bekoren van best naar minder best Jameson, Teacher's Highland Cream en Vat 69 me het beste.

Mijn "goedkope" go to whiskey zou dus Jameson zijn! Fruitig, zoet, zacht en een redelijke afdronk.

Wat is die van jullie? (zoek het in de prijsklasse van genoemde voorbeelden <25 euro)
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Jouw goedkope "go to" (blended) whisk(e)y?

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Mei 2014, 14:09

Ik zou je adviseren om bijv. bij drankdozijn te kijken, daar zijn rond de 25e ook genoeg single malts te krijgen: highland park 12, laphroaig 10, bowmore 12, glenmorangie 10 etc. Allemaal 25-27 euro en allemaal een stuk beter dan de 25e-blends (ook al is dat natuurlijk ook een kwestie van smaak).
0 x
Afbeelding

paps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor paps » 24 Mei 2014, 15:19

Ik zou de Glen Grant Major's Reserve kopen, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

(Bij Ton Overmars in Amsterdam kosten ze nu slechts 15,95 per fles!)
0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 24 Mei 2014, 15:35

Harrie schreef:Ik zou je adviseren om bijv. bij drankdozijn te kijken, daar zijn rond de 25e ook genoeg single malts te krijgen: highland park 12, laphroaig 10, bowmore 12, glenmorangie 10 etc. Allemaal 25-27 euro en allemaal een stuk beter dan de 25e-blends (ook al is dat natuurlijk ook een kwestie van smaak).

Maar het is niet de bedoeling dat ik tips krijg waar ik goedkoop single malts kan kopen. :p Het gaat er om wat jouw goedkope alternatief zou zijn als je weinig geld zou hebben.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Mei 2014, 16:09

Bushmills Black Bush
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 24 Mei 2014, 16:59

Zelf heb ik Ballantines als slobberwhisky, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst heb gedronken...
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 24 Mei 2014, 17:10

Kijk, nu komen er wat nieuwe namen voorbij.

Slobberwhisky :P Dus zo heet dat...
Ballantine's heb ik recent in Duitsland voor 8,99 euro (70cl) gekocht. Ik hou van onze buren!
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Mei 2014, 17:27

WhiskyLiam schreef:
Harrie schreef:Ik zou je adviseren om bijv. bij drankdozijn te kijken, daar zijn rond de 25e ook genoeg single malts te krijgen: highland park 12, laphroaig 10, bowmore 12, glenmorangie 10 etc. Allemaal 25-27 euro en allemaal een stuk beter dan de 25e-blends (ook al is dat natuurlijk ook een kwestie van smaak).

Maar het is niet de bedoeling dat ik tips krijg waar ik goedkoop single malts kan kopen. :p Het gaat er om wat jouw goedkope alternatief zou zijn als je weinig geld zou hebben.

Tja, ik heb (relatief) weinig geld, maar dat heb ik als volgt opgelost: ik koop voor iedere 2 flessen van 25 euro die ik anders zou aanschaffen een mooie single malt van 50 :)

Om je vraag toch nog specifiek te beantwoorden: BJN (Baily Nicol Jarvie) is een van de weinige blends die ik nog semi-regelmatig drink en die zich kan meten met een single malt (vind ik), maar die is ook al €18,50.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 24 Mei 2014, 19:00

Dan zou ik voor een mooie port of wijn gaan i.p.v. blend. Maar Harrie heeft wel gelijk; voor weinig meer heb je een single malt; Ardmore, Ledaig, Aberlour, enz. Van de blends vond ik Teachers wel lekker, of Johnny Walker BL, maar voor dat geld heb je heel veel goed single malts.
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”