Gaan we elkaar nog proberen te vinden daar JayDie?
Woudenberg Whisky Event Wageningen 17 April 2010
- JuronymouS
- Actief lid

Re: Woudenberg Whisky Event Wageningen 17 April 2010
Laat ze maar komen met die volledige lijst, ben er helemaal klaar voor!
0 x
JuronymouS schreef:Gaan we elkaar nog proberen te vinden daar JayDie?
Ja, lijkt me een goed plan! Ik ben daar nog nooit geweest, dus we moeten even kijken hoe we dat gaan regelen
0 x
- JuronymouS
- Actief lid

Ik steek met kop en schouders boven iedereen uit (2 meter). Ik zou kunnen zeggen, kijk even op mijn Hyves, maar die is afgeschermd en daar staat nu alleen een foto van mij met lang haar en dat heb ik niet meer. 
0 x
Vandaag de mail met de te proeven dranken gekregen (zie bijlage). Eens even printen en gaan aankruisen!
Mooi dat oa ook de korenwijnen en jenevers van Zuidam te proeven zijn. Wordt een mooi dagje!
Mooi dat oa ook de korenwijnen en jenevers van Zuidam te proeven zijn. Wordt een mooi dagje!
Beste whiskyliefhebber,
Hierbij zoals beloofd de lijst met de whisky's en andere dranken die a.s. zaterdag op het whiskyevent geproefd kunnen gaan worden. Met deze lijst kunt u zich al voorbereiden op wat u wilt gaan proeven. Er staan bijna 300 flessen voor u open.
Kaarten worden vanaf vandaag niet meer opgestuurd, maar u kunt bij de kassa nog wel kaarten kopen.
Tot zaterdag.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Jan Woudenberg
- Bijlagen
-
- 's event 2010.xls
- (69.72 KiB) 102 keer gedownload
0 x
Tsjonge jonge dat is een "nette" lijst !
Toegangsprijs is slechts 20 euro inclusief een nosing & tasting glas...
Vele whiskies behoeven geen extra betaling en anders kunnen er drams gekocht worden voor 1 euro per stuk.
Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken want er staan heel wat "oudjes" in de lijst.
Vele whiskies behoeven geen extra betaling en anders kunnen er drams gekocht worden voor 1 euro per stuk.
Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken want er staan heel wat "oudjes" in de lijst.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken want er staan heel wat "oudjes" in de lijst.
Ik ook. Jammer dat dat niet in deze lijst staat...
0 x
- JuronymouS
- Actief lid

JayDie schreef:Vandaag de mail met de te proeven dranken gekregen (zie bijlage). Eens even printen en gaan aankruisen!
Mooi dat oa ook de korenwijnen en jenevers van Zuidam te proeven zijn. Wordt een mooi dagje!![]()
Heb die lijst ook gehad en vanmorgen gelijk uitgeprint en dingen aangestreept. Wordt zeker een mooie dag!
0 x
- JuronymouS
- Actief lid

Piet schreef:Tsjonge jonge dat is een "nette" lijst !
Volgens mij was het vorig jaar zo dat de duurste whisky toen 10 drams (10 euro) extra kostte. Overigens kon je toen ook tijdens de middag- en avondsessie alle flessen kopen/bestellen met 10 % korting. Weet zo dus niet of de prijzen in de lijst al met korting zijn, mochten ze dit jaar weer zo'n actie houden.
0 x
Het was een hele mooie middag!
Zeker, niets teveel gezegd. Het was niet erg druk (geen idee wat de verhouding kaarten / aanwezigen was), maar je had lekker genoeg ruimte. Soms bij een populair standje wat drukker, maar even later kon je daar makkelijk terrecht.
Deze whiskies (en andere dranken) heb ik geproefd, ook in die volgorde:
Met Patrick van Zuidam heb ik nog een goed gesprek gehad. Zal later eea posten op het forum. Ging ook over de uitzending van de Keuringsdiens van Waarde over Jenever. Persoonlijk vond ik de Jenever lekkerder dan de Korenwijn; deze laatste is wat lichter van smaak (extra keer gedistilleerd).
De nieuwe Glenfiddich Rich Oak 14yo was ook wel verrassend lekker.
De Glenmorangie Lasanta had ik eerder geproefd maar was er toen niet echt weg van (te spicy). Nu ge-herproefd en later vergeleken (iemand anders had een Lasanta) met de Sonnalta PX. Vond de Lasanta toch wel lekker(der) en deze zal dan ook aansluiten bij de andere Glenmorangies in m'n collectie.
Die Bruichladdich Octomore... Jock zei al: "die moet je als laatste bewaren". Wist me te herinneren van dit forum dat deze eigenlijk "too much" was; teveel van het goed. Echter... vond hem eigenlijk best lekker... die nacht om 05.00u toen ik eruit moest om onze kleine de fles te geven proefde ik hem, na verschillende maaltijden, snacks en drankjes, nog steeds!!!
Tsja... die Connemara Sherry Finish was een snelle afsluiter, maar of ik die nu nog goed heb kunnen proeven
Ook de The Balvenie Double Wood had ik eerder gehad, maar ook deze kreeg deze een betere beoordeling dan de vorige keer. De Springbank 10yo had ik ook eerder gehad, maar heb deze ook ter vergelijking met de CV geproefd. Beide ook erg lekker.
Tsja... die Port Askaig... 30yo!Ouder dan ikzelf (nu, I_SPEY
) ben! Heerlijk, zeker, maar ook een hele mooie prijs... Thanks Jock!
Al-met-al: complimenten voor de organisatie; met een beetje geluk ben ik er volgend jaar weer bij!
Ook heb ik Jeroen nog mogen ontmoeten daar: ook hij was ijverig aan het noteren; benieuwd naar je notities, Jeroen!
Zeker, niets teveel gezegd. Het was niet erg druk (geen idee wat de verhouding kaarten / aanwezigen was), maar je had lekker genoeg ruimte. Soms bij een populair standje wat drukker, maar even later kon je daar makkelijk terrecht.
Deze whiskies (en andere dranken) heb ik geproefd, ook in die volgorde:
- Glenfiddich Rich Oak 14yo 40%
- The Balvenie Double Wood 40%
- The Balvenie Single Barrel 47,8%
- Glenmorangie Lasanta Sherry Cask 46%
- Aberlour Double Cask 16yo 43%
- Springbank C.V. 46%
- Springbank 10yo 46%
- Port Askaig 30yo 45,8% (Thanks Jock, heerlijk!)
- Balblair 1997 43%
- Zuidam Oude Jenever 5yo 38%
- Zuidam Korenwijn 5yo 38%
- Zuidam Korenwijn 20yo (First refill sherry cask; Thanks Patrick!!!)
- Glenmorangie Sonnalta PX 46%
- Bruichladdich Octomore 2.2 140ppm 5yo 61,0% (Thanks again, Jock! Heb er nog lang van na mogen genieten!)
- Connemara Sherry Finish 46%
Met Patrick van Zuidam heb ik nog een goed gesprek gehad. Zal later eea posten op het forum. Ging ook over de uitzending van de Keuringsdiens van Waarde over Jenever. Persoonlijk vond ik de Jenever lekkerder dan de Korenwijn; deze laatste is wat lichter van smaak (extra keer gedistilleerd).
De nieuwe Glenfiddich Rich Oak 14yo was ook wel verrassend lekker.
De Glenmorangie Lasanta had ik eerder geproefd maar was er toen niet echt weg van (te spicy). Nu ge-herproefd en later vergeleken (iemand anders had een Lasanta) met de Sonnalta PX. Vond de Lasanta toch wel lekker(der) en deze zal dan ook aansluiten bij de andere Glenmorangies in m'n collectie.
Die Bruichladdich Octomore... Jock zei al: "die moet je als laatste bewaren". Wist me te herinneren van dit forum dat deze eigenlijk "too much" was; teveel van het goed. Echter... vond hem eigenlijk best lekker... die nacht om 05.00u toen ik eruit moest om onze kleine de fles te geven proefde ik hem, na verschillende maaltijden, snacks en drankjes, nog steeds!!!
Ook de The Balvenie Double Wood had ik eerder gehad, maar ook deze kreeg deze een betere beoordeling dan de vorige keer. De Springbank 10yo had ik ook eerder gehad, maar heb deze ook ter vergelijking met de CV geproefd. Beide ook erg lekker.
Tsja... die Port Askaig... 30yo!Ouder dan ikzelf (nu, I_SPEY
Al-met-al: complimenten voor de organisatie; met een beetje geluk ben ik er volgend jaar weer bij!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Ik heb na afloop een mooie fles wijn en een boekje met de geschiedenis van Woudenberg gekregen. Ik vond het een mooie dag en al stond ik van 14:00 uur tot 22:30 achter de kraam, was ik niet eens moe. Het was een zeer geslaagde dag wat mij betreft. De avond vond ik nog leuker omdat er meer dames waren
Heb eentje een klein beetje les gegeven over hoe te ruiken en proeven. Hilartiteit alom toen ik heel hard riep, " NIET SLIKKEN, NIET SLIKKEN, HOU HET IN JE MOND". "JA NU SLIKKEN MAAR"!. Kreeg een klap achter mijn kop van Auk die dacht dat ik de dame oneerbiedig bejegende. 
0 x
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”