JayDie schreef:Ze hebben het 'gewoon' hier bij de Albert Heijn XL, precies die verpakking als in mijn bericht hieronder.
Conimex verkoopt het ook, onder de naam "Ve Tsin"

JayDie schreef:Ze hebben het 'gewoon' hier bij de Albert Heijn XL, precies die verpakking als in mijn bericht hieronder.

JayDie schreef:Conimex verkoopt het ook, onder de naam "Ve Tsin".
Piet schreef:Als je kijkt naar E621 zul je zien dat het als smaakversterker in héél veel producten zit.
Ik heb hier een flesje "Oester sauce" en daarin zit E621 als smaakversterker en caramel als kleurstof.
In bijna alle sauzen die je bij "de Chinees" krijgt zit MSG.
Natriumglutamaat wordt verantwoordelijk geacht voor het zg. “Chinees-restaurant-syndroom”, gekenmerkt door duizeligheid, flauwtes en hartkloppingen.
een smaakversterker die bestaat uit glutamaat, water en natrium. Het moment dat het je tong raakt valt het ook in deze 3 elementen uit elkaar. Net zoals zout de smaak van etenswaren tijdens een bereiding naar voren kan halen kan ve-tsin dat nog veel beter, maar dan zonder zelf een specifieke smaak na te laten, zoals zout dat wel doet.
Piet schreef:Maar ik heb het ook nog nooit puur geproefd.

JayDie schreef:Wat ik nog wel vreemd vind:een smaakversterker die bestaat uit glutamaat, water en natrium. Het moment dat het je tong raakt valt het ook in deze 3 elementen uit elkaar. Net zoals zout de smaak van etenswaren tijdens een bereiding naar voren kan halen kan ve-tsin dat nog veel beter, maar dan zonder zelf een specifieke smaak na te laten, zoals zout dat wel doet.
Maareh... we hadden het hier toch over de vijfde basissmaak? Het is dan meer een beleving?![]()

JayDie schreef:...is ook geen makkelijk onderwerp.... Lijkt wel een 'beerput'
die maakt wel deel uit van de smaakbeleving maar niet van de degustatie.
dennis schreef:Gents, ik ga eens navragen aan het SWRI of glutamaten aanwezig zijn na distillatie. Ik vermoed van niet omdat er erg weinig oplosbaar is in water en nagenoeg niet in alcohol.
Zodra ik antwoord heb, zal ik dat meteen hier posten.

dennis schreef:..Ik denk dat de lading dan wel gedekt is.

Terug naar “Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten