Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
Welke fles?
Beste Whiskyliefhebber,
Onlangs mijn eerste fles gekocht voor verzameling/ belegging. Alle begin is moeilijk. Kunnen jullie aanbevelingen geven voor mijn volgende aankopen? En adressen, website's waar je wisky kan kopen en ze geen woekerwinsten vragen.
Bedankt voor jullie medewerking.
Prettige eindejaarsfeesten,
Franky
Onlangs mijn eerste fles gekocht voor verzameling/ belegging. Alle begin is moeilijk. Kunnen jullie aanbevelingen geven voor mijn volgende aankopen? En adressen, website's waar je wisky kan kopen en ze geen woekerwinsten vragen.
Prettige eindejaarsfeesten,
Franky
0 x
Re: Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
VOORTGEZET IN: Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren.
Dat is wel een heel erg open vraag Franky
Iedereen hier kan je zo 10 whiskies noemen.
....verzameling/ belegging...
Dit zijn twee verschillende zaken die inderdaad soms gecombineerd kunnen worden. Speculeren hoort daar ook bij.
We hebben hier diverse toegespitste onderwerpen voor aangezien het een heel ander soort advies en discussie vraagt.
Als het om verzamelen gaat is het toch wel handig dat je al een beetje weet wat het is dat je wilt verzamelen... en inderdaad met welk doel ? Gaat je interesse uit naar Blend, Malt, Bourbon, wat ? Een land ?
Pas als je weet wat je wilt kopen kun je gaan kijken waar je dat het best kunt kopen. Dan hebben we onze "Geclassificeerde lijsten met links naar verenigingen, clubs, commerciële instellingen en andere nuttige websites" met honderden slijters.......
Zo in het algemeen is het noemen van een shop niet heel zinvol ... en wellicht ook niet eerlijk.
Als het om te genieten en dus te drinken, hetgeen prima te combineren is met het opbouwen van een whiskyverzameling, is het van groot belang te weten naar welke soort whisk(e)y en welk smaaktype je voorkeur uit gaat.
Vragen, vragen, vragen..... en klik de links!
Franky schreef:Onlangs mijn eerste fles gekocht voor verzameling/ belegging. Alle begin is moeilijk. Kunnen jullie aanbevelingen geven voor mijn volgende aankopen? En adressen, website's waar je wisky kan kopen en ze geen woekerwinsten vragen.
Dat is wel een heel erg open vraag Franky
Iedereen hier kan je zo 10 whiskies noemen.
....verzameling/ belegging...
Dit zijn twee verschillende zaken die inderdaad soms gecombineerd kunnen worden. Speculeren hoort daar ook bij.
We hebben hier diverse toegespitste onderwerpen voor aangezien het een heel ander soort advies en discussie vraagt.
Als het om verzamelen gaat is het toch wel handig dat je al een beetje weet wat het is dat je wilt verzamelen... en inderdaad met welk doel ? Gaat je interesse uit naar Blend, Malt, Bourbon, wat ? Een land ?
Pas als je weet wat je wilt kopen kun je gaan kijken waar je dat het best kunt kopen. Dan hebben we onze "Geclassificeerde lijsten met links naar verenigingen, clubs, commerciële instellingen en andere nuttige websites" met honderden slijters.......
Zo in het algemeen is het noemen van een shop niet heel zinvol ... en wellicht ook niet eerlijk.
Als het om te genieten en dus te drinken, hetgeen prima te combineren is met het opbouwen van een whiskyverzameling, is het van groot belang te weten naar welke soort whisk(e)y en welk smaaktype je voorkeur uit gaat.
Vragen, vragen, vragen..... en klik de links!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
ElwinB schreef:Komende week zit ik een week in de buurt van Amersfoort. Ik ben van plan om een bezoek te brengen aan Van Wees. Nu zou ik van jullie graag wat tips willen omtrent Ultimate-flessen. Ik wil 2 flessen kopen voor een totaalbedrag van zo'n 80/90 euro. Welke 2 flessen zouden jullie me aanraden? Ik zoek enerzijds een rokerige whisky en anderzijds een mooie fruit- of sherrybom. En ach, andere Ultimate-aanbevelingen zijn altijd welkom natuurlijk
Zijn er, naast Harrie, verder nog mensen met tips? Heb uiteraard wel een shortlist, maar tips van hier zijn meer dan welkom natuurlijk.
0 x
ElwinB schreef:Zijn er, naast Harrie, verder nog mensen met tips? Heb uiteraard wel een shortlist, maar tips van hier zijn meer dan welkom natuurlijk.
Dailuaine, Clynelish,Tamdhu en Highland park 1989 vind ik toppers!
0 x
Pellie schreef:Dailuaine, Clynelish,Tamdhu en Highland park 1989 vind ik toppers!
Dank! Staan genoteerd
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

Ik ben niet alle pagina's bij langs gegaan, dus ik weet niet of hij al eerder genoemd is, maar ik heb laatst de Millstone 100 Rye geproefd en daarna ook gelijk gekocht. T is echt iets anders dan anders.
Een heerijke Rye whisky, Hate it or love it, maar ik vind m superlekker!
0 x
WhiskyWerner schreef:Ik ben niet alle pagina's bij langs gegaan, dus ik weet niet of hij al eerder genoemd is, maar ik heb laatst de Millstone 100 Rye geproefd en daarna ook gelijk gekocht. T is echt iets anders dan anders.
Dat kan ik alleen maar beamen. En ik geloof dat er wel meer fans hier op het forum zitten.
0 x
Ik geloof dat ik deze whisky is uitgeroepen tot beste rye whisky ter wereld.
Overigens las ik vandaag dat er een vijf granen whisky zit aan te komen van Zuidam: spelt, tarwe, gemoute gerst, rogge en mais als ik me niet vergis. De spelt zou de whisky een beetje een baby-olie-achtige smaak moeten geven.
Overigens las ik vandaag dat er een vijf granen whisky zit aan te komen van Zuidam: spelt, tarwe, gemoute gerst, rogge en mais als ik me niet vergis. De spelt zou de whisky een beetje een baby-olie-achtige smaak moeten geven.
0 x
Dan hebben we 't over deze Millstone?
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=45159
Of deze:
http://www.drankgigant.nl/millstone-100.html
Op Whiskybase staan een paar Rye opties uit verschillende jaren. Ben nu wel benieuwd
Nog nooit een Rye whisky op, maar Rye op zich kan ik goed hebben.
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=45159
Of deze:
http://www.drankgigant.nl/millstone-100.html
Op Whiskybase staan een paar Rye opties uit verschillende jaren. Ben nu wel benieuwd
0 x
De zwarte is het nieuwe label. Het is dezelfde whisky (afgezien van batch-variaties).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ah, ok. Duidelijk
(die zwarte is inderdaad mooier)
Thx.
Thx.
0 x
He ik wist niet dat er twee waren.
Eens uitzoeken.
Eens uitzoeken.
0 x
Mijn whiskytip is de Glengoyne 18.
Relatief onbekend. En ook niet veel gereviewed. Een Serge geeft 'm slechts 84 punten.
Ikzelf vind het een geweldige whisky.
Vol mondbekledend. Met prachtige noot en hout tonen. Zoete en middellange afdronk. Een echt geweldige genieter.
Ontdekt na een distilleerderij bezoek, waar ik ook de 15 en 21 jarige heb gedronken, maar deze 18 sprong er wat mij betreft boven uit. Wat mij betreft een feestje voor de smaakpapillen.
Relatief onbekend. En ook niet veel gereviewed. Een Serge geeft 'm slechts 84 punten.
Ikzelf vind het een geweldige whisky.
Vol mondbekledend. Met prachtige noot en hout tonen. Zoete en middellange afdronk. Een echt geweldige genieter.
Ontdekt na een distilleerderij bezoek, waar ik ook de 15 en 21 jarige heb gedronken, maar deze 18 sprong er wat mij betreft boven uit. Wat mij betreft een feestje voor de smaakpapillen.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Macallan fine oak 18 yo € 110 is dit een mooie prijs?
Is hij lekker?
Is het een goede investering?
Graag jullie mening

Is hij lekker?
Graag jullie mening

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

edwin1973 schreef:Macallan fine oak 18 yo € 110 is dit een mooie prijs?
Is hij lekker?
Geen idee of hij lekker is, maar wat ik wel zo zie is dat hij lastig te krijgen is, zeker voor die prijs. Ik meende echter dat alleen de 10, 12 en 15 Fine Oak uit productie waren genomen, over de 18 twijfel ik.
Of dit een goede investering is moet de toekomst uitwijzen
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”