Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Re: Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Die Longmorn inderdaad ja. Die waren stuk voor stuk goed.
0 x
Ik zag dat er net weer een nieuwe Longmorn van van Wees uit is. Niet uit de 723xx reeks, maar net zo donker.
Vat 105092, 60.1%.
Vat 105092, 60.1%.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

turfsmurf schreef:Ik zag dat er net weer een nieuwe Longmorn van van Wees uit is. Niet uit de 723xx reeks, maar net zo donker.
Vat 105092, 60.1%.
Stevig hoor, met 60,1%. Zeker voor 19 jaar oud. Of is deze van een ander jaar?
0 x
Zeker allemaal de moeite waard, wel jammer (vind ik persoonlijk) dat ze allemaal zo kort op elkaar uitkomen. Kan het niet bijhouden met mijn andere wensen op m'n lijstje. Van deze denk ik alleen een sample proeven. Ben toch wel benieuwd. Moet zeggen dat ik vóór 2013 nog nooit een Longmorn gedronken had.
0 x
Oh ik weet het al: inclusief aanbieding, kortingen en waardecheques was de Milltone Rye absoluut m'n bang for the buck: flesjes voor (uiteindelijk) ca. 35 euro én ik won met de bestelling nog een fles Glenlivet Nadurra 
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

JayDie schreef:Oh ik weet het al: inclusief aanbieding, kortingen en waardecheques was de Milltone Rye absoluut m'n bang for the buck: flesjes voor (uiteindelijk) ca. 35 euro én ik won met de bestelling nog een fles Glenlivet Nadurra
Da's natuurlijk wel competitievervalsing he. Als je zo rekent is de beste bang for my buck alle whisky die ik cadeau heb gekregen.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Voor mij is de absolute topper van het jaar 2013 op het gebied van goed prijs/kwaliteit verhouding denk ik toch gewoon de Talisker 10. Ik ben gewoon erg fan van het smaakprofiel van Talisker en de 10yo is zodanig goedkoop dat ik niet anders kan zeggen dat het mijn persoonlijke topper is. Een andere topper is de Bowmore Tempest (#3), maar die is bijna 2x zo duur dus daardoor niet genomineerd in dat oogpunt.
0 x
Millstone Rye
totalatool schreef:JayDie schreef:Oh ik weet het al: inclusief aanbieding, kortingen en waardecheques was de Milltone Rye absoluut m'n bang for the buck: flesjes voor (uiteindelijk) ca. 35 euro én ik won met de bestelling nog een fles Glenlivet Nadurra
Da's natuurlijk wel competitievervalsing he. Als je zo rekent is de beste bang for my buck alle whisky die ik cadeau heb gekregen.
Ik nomineer ook alleen de Millstone Rye
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Een Tamdhu 1973 Gordon&MacPhail voor 159€ bij The Old Pipe is ook absoluut een bang for my buck.
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Willem vd K schreef: Een andere topper is de Bowmore Tempest (#3), maar die is bijna 2x zo duur dus daardoor niet genomineerd in dat oogpunt.
Tenzij je hem natuurlijk zeker 2x zo lekker vindt als de Talisker…
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

laddie teun schreef:Willem vd K schreef: Een andere topper is de Bowmore Tempest (#3), maar die is bijna 2x zo duur dus daardoor niet genomineerd in dat oogpunt.
Tenzij je hem natuurlijk zeker 2x zo lekker vindt als de Talisker…
Dat zeer zeker niet
0 x
Glencadam 10!
Voor die prijs een absolute smaaksensatie.
Voor die prijs een absolute smaaksensatie.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Glendronach Octarine - voor 23 a 25 euro een echte smaakbom (mengeling bourbon en oherry werkt blijkbaar voor mij)
0 x
-
Rannoch Moor
- Actief lid

Als het op prijs/kwaliteit aankomt is voor mij de Glendronach 15 revival de laatste jaren alleen koploper, voor een kleine 40 euro absolute top. Talisker 10 en Lagavulin 16 blijven goede runners up.
0 x
Voor mij:
Ardmore Traditonal (20 euro, echt geen geld)
Glenfarclas 105 (1 ltr CS voor 35 euro, gaat nergens over).
Natuurlijk de Cast Strengths van Tamdhu en Longmorn van The Ultimate maar die vind ik toch wat te prijzig om een bang voor mijn bug te zijn.
Ardmore Traditonal (20 euro, echt geen geld)
Glenfarclas 105 (1 ltr CS voor 35 euro, gaat nergens over).
Natuurlijk de Cast Strengths van Tamdhu en Longmorn van The Ultimate maar die vind ik toch wat te prijzig om een bang voor mijn bug te zijn.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”