Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
Re: Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
Nou, ik was van plan de fles achter te laten en ik heb liever iets meer kwaliteit, dan kwantiteit
. Maar idd, ik ben bang dat 20cl toch net wat te krap gaat zijn en 35 cl liggen qua prijs té dicht bij de de 70cl versies. Alleen vervelend dat je online er dan weer de nodige verzendkosten over betaald. Vanmiddag maar even iets eerder naar huis en nog even bij de slijter binnenstappen, kijken wat de opties zijn. Bowmore 12yo 35cl leek me een prima keus, maar die is 19 euro, terwijl je voor 26,95 een 1 liter fles bowmore enigma hebt op drankdozijn...hmmm
0 x
André_84 schreef:Bowmore 12yo 35cl leek me een prima keus, maar die is 19 euro, terwijl je voor 26,95 een 1 liter fles bowmore enigma hebt op drankdozijn...hmmm
Tsja, door deze liefhebberij is het leven één groot dilemma geworden. En makkelijker gaat het niet worden
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Hehehehe zware keuzes idd
, misschien wordt t 'gewoon' black bottle hebbe. Moet k de ouwe of de nieuwe hebben?
, misschien wordt t 'gewoon' black bottle hebbe. Moet k de ouwe of de nieuwe hebben?
Laatst gewijzigd door André_84 op 20 Dec 2013, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
André_84 schreef:Hehehehe zware keuses idd, misschien wordt t 'gewoon' black bottle hebbe. Moet k de ouwe of de nieuwe hebben?
De oude als je een meer uitdagende gelaagde whisky wil hebben zonder veel rook, de nieuwe als je een makkelijker drinkbare, vrij zoete whisky wil met meer duidelijke rook maar minder gelaagdheid. Dit alles vanuit mijn persoonlijke smaak gesproken, your experience may vary.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Slijter heeft alleen de oude nog staan en prees zich daar gelukkig mee, op de wx van mitra werd de nieuwe nogal aangeprezen als een verbetering van de oude. beide leken me niet heeul objectief
. Ik zal erachter komen, prijstechnisch gaat dat mijn beste optie zijn denk ik. Alhoewel ik het liefst nog met een mooie single malt aankwam voor dat geld...
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

André_84 schreef:Slijter heeft alleen de oude nog staan en prees zich daar gelukkig mee, op de wx van mitra werd de nieuwe nogal aangeprezen als een verbetering van de oude.
Wat bedoel je met de oude en de nieuwe? Ik beschouw de zwarte Black Bottle 10 als de oude, die werd opgevolgd door de NAS-variant in een groene fles. Echter, die nieuwe is onlangs in een nieuw zwart jasje gestoken als ik me niet vergis, maar ik vraag me af of de inhoud ook wezenlijk veranderd is ten opzichte van de groene NAS "Black" Bottle daarvoor.
Laatst gewijzigd door totalatool op 20 Dec 2013, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Volgens mij is de inhoud niet veranderd van de NAS, enkel de fles.
De 10yo kan ik iedereen aanraden, dat is echt een heerlijke blend naar mijn mening. Maar die is alleen heel moeilijk verkrijgbaar omdat 'ie al een paar jaar niet meer wordt gemaakt. En daardoor is 'ie ook vrij duur geworden, ik betaalde er onlangs nog zo'n 35 euro voor, waar hij vorig jaar nog een stukje goedkoper was bij diezelfde winkel.
De NAS is duidelijk minder lekker als je de 10yo gewend bent, maar nog altijd wel de moeite waard.
De 10yo kan ik iedereen aanraden, dat is echt een heerlijke blend naar mijn mening. Maar die is alleen heel moeilijk verkrijgbaar omdat 'ie al een paar jaar niet meer wordt gemaakt. En daardoor is 'ie ook vrij duur geworden, ik betaalde er onlangs nog zo'n 35 euro voor, waar hij vorig jaar nog een stukje goedkoper was bij diezelfde winkel.
De NAS is duidelijk minder lekker als je de 10yo gewend bent, maar nog altijd wel de moeite waard.
0 x
Ho, de inhoud is dus wel degelijk veranderd, en behoorlijk significant! (Zie mijn opmerking een paar berichten terug voor de globale verschillen).
Persbericht
Voor de duidelijkheid: met oud bedoel ik de groene fles en met nieuw de zwarte fles die sinds een maand of twee op de markt aan het komen is.
Persbericht
Voor de duidelijkheid: met oud bedoel ik de groene fles en met nieuw de zwarte fles die sinds een maand of twee op de markt aan het komen is.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Ho, de inhoud is dus wel degelijk veranderd, en behoorlijk significant! (Zie mijn opmerking een paar berichten terug voor de globale verschillen).
Ah, helder. Had er geen weet van dat de inhoud ook is veranderd, dacht alleen een restyle van de fles.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Dan zijn er dus nu zeker drie varianten geweest van de instap Black Bottle.
0 x
Uiteindelijk toch gegaan voor een 35cl flesje Bowmore 12yo. Zijn toch wel een beetje van die 'oh, maar t is geen single malt' zeikerds
, en bowmore is volgens mij een prima allrounder ook al is ie geturfd.
Wel jammer voor de prijs, voor een tientje meer krijg je een literfles bowmore thuisbezorgd van drankdozijn. Ik vraag me af hoelang Gall & Gall en Mitra dat nog vol gaan houden. In veel gevallen scheelt t gewoon €15 of zelfs meer op een 70cl fles!
, en bowmore is volgens mij een prima allrounder ook al is ie geturfd. Wel jammer voor de prijs, voor een tientje meer krijg je een literfles bowmore thuisbezorgd van drankdozijn. Ik vraag me af hoelang Gall & Gall en Mitra dat nog vol gaan houden. In veel gevallen scheelt t gewoon €15 of zelfs meer op een 70cl fles!
0 x
Komende week zit ik een week in de buurt van Amersfoort. Ik ben van plan om een bezoek te brengen aan Van Wees. Nu zou ik van jullie graag wat tips willen omtrent Ultimate-flessen. Ik wil 2 flessen kopen voor een totaalbedrag van zo'n 80/90 euro. Welke 2 flessen zouden jullie me aanraden? Ik zoek enerzijds een rokerige whisky en anderzijds een mooie fruit- of sherrybom. En ach, andere Ultimate-aanbevelingen zijn altijd welkom natuurlijk 
0 x
Ik heb zelf de bunna 1997 (rokerig) en de longmorn 1996 (sherry). Samen iets boven het door jouw gestelde budget, 110 euro schat ik. De longmorn is echt een topper, volgens mij door nagenoeg iedereen zo ervaren. Van de bunna heb ik nog maar 1 drammetje gehad, heb er nog niet echt een oordeel over.
0 x
Thanks voor de tip Harrie, ik ga er naar kijken! Vooral die Longmorn ben ik benieuwd naar.
Ben ook erg benieuwd naar de Tamdhu 2005, lees daar ook erg veel goede dingen over.
Ben ook erg benieuwd naar de Tamdhu 2005, lees daar ook erg veel goede dingen over.
0 x
ElwinB schreef:Thanks voor de tip Harrie, ik ga er naar kijken! Vooral die Longmorn ben ik benieuwd naar.
Kan ik bevestigen.. aanradertje!
0 x