Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Matje
Senior
Senior

Re: Verborgen pareltjes

Ongelezen berichtdoor Matje » 24 Dec 2013, 17:05

Ik liep vandaag weer een onbekende slijterij binnen en ineens viel mijn oog op een Bowmore 1992 16 Wine Cask voor €88 euro. Er zijn maar 1800 flessen van en wordt sinds 2008 niet meer verkocht. Ik ben benieuwd hoe Bowmore en wijn samen smaakt. :D
0 x

Geert
Senior
Senior

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor Geert » 24 Dec 2013, 18:10

Vandaag een Balblair 2002 vintage gekocht. Ik zag wel iets in fles drijven maar dat schijnt wel vaker te gebeuren bij non chill filtered whiskies begrijp ik.
Misschien dat ie morgen open gaat...
0 x

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 24 Dec 2013, 19:35

Hij is door Ralfy gekozen tot whisky van het jaar! Balblair 2002, 46% (op ±16:00 min).

0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Dec 2013, 19:41

Geert schreef:Vandaag een Balblair 2002 vintage gekocht. Ik zag wel iets in fles drijven maar dat schijnt wel vaker te gebeuren bij non chill filtered whiskies begrijp ik.
Misschien dat ie morgen open gaat...

Maar het hoort dan wel heel klein te zijn, meer troebel, en onrechtmatigheden dienen geen tekenen van leven (al dan niet buitenaards) te vertonen.

Ook: Whisky (bij)gekleurd met karamel en Chill Filtered
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 24 Dec 2013, 20:01

Matje schreef:Hij is door Ralfy gekozen tot whisky van het jaar!

Zonder de whisky te kennen (wel van gehoord)...een erg opmerkelijke keus van Ralfy.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Dec 2013, 20:09

vmk schreef:
Matje schreef:Hij is door Ralfy gekozen tot whisky van het jaar!

Zonder de whisky te kennen (wel van gehoord)...een erg opmerkelijke keus van Ralfy.

ik heb deze fles gehad en mij viel die wel wat tegen eigenlijk, was voor het eerst blij dat een fles op was..
zie dat ie op whiskybase ook niet denderend hoog scoort, zal van die ralfy dan wel een heel persoonlijk oordeel zijn
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 24 Dec 2013, 20:43

henri schreef:ik heb deze fles gehad en mij viel die wel wat tegen eigenlijk, was voor het eerst blij dat een fles op was..
zie dat ie op whiskybase ook niet denderend hoog scoort, zal van die ralfy dan wel een heel persoonlijk oordeel zijn

Erg apart inderdaad, begin januari legt Ralfy uit waarom. Maar na de Laddie 10 en Glendronach Revival was ik ook lichtelijk verbaast. Even op WB gezocht en zie veel betere vintages voorbij komen, vreemd.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Jean
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jean » 24 Dec 2013, 21:52

Als kerstcadeau voor mezelf heb ik vorige week een Bunnahabhain 1990 van The Golden Cask, 54.5%, dark sherry, gekocht.
Had hem op de Vroenhovense whiskyfeesten al eens mogen proeven en ik vond hem heerlijk. Direct maar op de wishlist gezet en afgelopen vrijdag maar gekocht. Niet goedkoop maar hey, het is maar 1x per jaar kerst, niet? :duimop :hoera

Vorige week maandag een Glendronach 2002 van Whiskybase besteld en direct per KK betaald. Laten leveren bij schoonfamilie in NL.
Tot op heden echter nog altijd niets ontvangen. Afgelopen zondag en deze middag een mailtje gestuurd, wacht nog op antwoord. En nu is ie uitverkocht.
0 x

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 24 Dec 2013, 23:12

Ik zal uiteraard mijn proefnotities delen :) Wat betreft het stukje in de fles, tja, geen idee wat het is. Hopelijk merk ik er niks van.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Dec 2013, 23:20

Otje schreef:
henri schreef:ik heb deze fles gehad en mij viel die wel wat tegen eigenlijk, was voor het eerst blij dat een fles op was..

Erg apart inderdaad, begin januari legt Ralfy uit waarom. Maar na de Laddie 10 en Glendronach Revival was ik ook lichtelijk verbaast. Even op WB gezocht en zie veel betere vintages voorbij komen, vreemd.

Blijft persoonlijk, maar de Laddie 10 vind ik geweldig in die prijsklasse en Glendronach Revival is ook niet verkeerd (en dat vinden héél veel mensen). Die Balblair word ik dan ook toch wel automatisch nieuwsgierig naar.
0 x

Tomcat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomcat » 24 Dec 2013, 23:23

Soundwave schreef:
Otje schreef:

Blijft persoonlijk, maar de Laddie 10 vind ik geweldig in die prijsklasse en Glendronach Revival is ook niet verkeerd (en dat vinden héél veel mensen). Die Balblair word ik dan ook toch wel automatisch nieuwsgierig naar.

+1
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Dec 2013, 23:27

tja ik ken ze alle 3, de andere 2 heb ik erg graag, maar deze balblair van 2002 vind ik weinig bijzonders
makkelijker gezegd, je mist er in ieder geval helemaal niets aan als je hem niet geproefd hebt naar mijn mening..
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Dec 2013, 00:32

Na een niet zo stille hint van Piet staan er nu ook een hele reeks Balblairs in DrankVinder, incl. de ralfy-vintage.

Ik ben idd ook erg benieuwd, want vond en vind de Laddie 10 en Glendronach Revival bij de absolute top horen in hun prijsklasse. Maarja, daar is de whiskybase-crowd het me mij eens, en in dit geval zijn ze niet bepaald positief...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Dec 2013, 00:43

Net Ralfy's filmpje gekeken, maar ehhhh volgens mij heeft hij dit keer meer dan alleen whisky op en zit er in die sigaar ook niet alleen tabak...
0 x

Ducemm
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ducemm » 25 Dec 2013, 19:04

Cardhu 12 en Macallan Amber.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”