Naast Schotse malts natuurlijk ook hele goede blends!!
- MichelC
- Top bijdrager

Re: Naast Schotse malts natuurlijk ook hele goede blends!!
Volgens mij is hij helemaal teruggetrokken, tenminste hij staat niet direct meer op de JW site (wel via omweg).
En als hij dus niet meer gemaakt wordt, maar alleen de voorraad nog verkocht wordt betekent dat dan dat hij 'zeldzaam' wordt of is hij daar te gewoon voor?
En als hij dus niet meer gemaakt wordt, maar alleen de voorraad nog verkocht wordt betekent dat dan dat hij 'zeldzaam' wordt of is hij daar te gewoon voor?
Laatst gewijzigd door MichelC op 04 Mar 2013, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
MichelC schreef:Volgens mij is hij helemaal teruggetrokken, tenminste hij staat niet direct meer op de JW site (wel via omweg).
Hier is een onderwerp over: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..) Green label zou door Platinum label vervangen worden...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik had laatst mn sampleflesje opgebroken met Chivas Regal 18yr. Ik sta zeker open voor de wereld van blends maar ik vindt het toch een stuk minder dan single malt. Deze smaakte erg waterig en ik mis echt een goede body of een lekkere prikkeling op de tong. Het is erg zacht en wat futloos vindt ik. Het glijd lekker weg maar ik proef weinig dat echt onderscheidend is. Ik heb nog een sampleflesje met Ballantines 17yr. Hopelijk is die wat smaakvoller en krachtiger. Ik herken dan toch weinig van de enthousiaste smaaknotitie van de Chivas Regal die bij het flesje zat. Daar worden smaken beschreven die ik er niet direct uithaalde. Het schijnt een van de meest complexe blends te zijn.....
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

The Naked Grouse is ook een aanrader.
Staat inmiddels ook in mijn collectie.
Heerlijke sherry tonen.
Heerlijke sherry tonen.
0 x
MichelC schreef:The Naked Grouse is ook een aanrader.
Heerlijke sherry tonen.
Deze is goed idd! Een blend die nu een niet de middle-of-the-road opzoekt. Jammer genoeg zie je dat ook gelijk aan de single-malt achtige prijs.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- rarewhiskysite
- (Whisky)Professional

Regelmatig is er kritiek op blends, voor een deel terecht, maar voordat je nu alle blends weg doet, probeer eens een oude blend van voor 1970. Ga je nog verder terug dan zijn ze vaak nog beter. Maar het verschil tussen bijvoorbeeld een Johnnie Walker Red label van nu en een exemplaar van 1960 of eerder is enorm. Niet meer met elkaar te vergelijken. Ik durf zelfs te beweren dat oude JW's red label beter zijn dan menig single malt die vandaag de dag worden gemaakt.
Het is maar net wat er in het verleden (voor 1970) aan kwaliteit in de fles ging. Het is niet voor niets dat oude Johnnie Walkers red label steeds duurder worden, tot 300 euro en meer en dit niet alleen maar voor de verzamelaars-waarde.
Als je het wilt proberen kijk dan maar eens op http://www.rarewhiskysite.com/build-you ... label.html
Het is maar net wat er in het verleden (voor 1970) aan kwaliteit in de fles ging. Het is niet voor niets dat oude Johnnie Walkers red label steeds duurder worden, tot 300 euro en meer en dit niet alleen maar voor de verzamelaars-waarde.
Als je het wilt proberen kijk dan maar eens op http://www.rarewhiskysite.com/build-you ... label.html
0 x
Goed voor weinig vind ik persoonlijk Glen Talloch Rare&Old en Mansion House. Tjsa, het is maar wat je lekker vind. Ik vind ze goed te drinken. Prima en goed genoeg. Daar wordt ik blij van.
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

rarewhiskysite schreef:... maar voordat je nu alle blends weg doet, probeer eens een oude blend van voor 1970. Ga je nog verder terug dan zijn ze vaak nog beter. Maar het verschil tussen bijvoorbeeld een Johnnie Walker Red label van nu en een exemplaar van 1960 of eerder is enorm. Niet meer met elkaar te vergelijken. Ik durf zelfs te beweren dat oude JW's red label beter zijn dan menig single malt die vandaag de dag worden gemaakt.
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord en gelezen. Daarnaast is het blenden natuurlijk ook een menselijk iets, dus ook daar kan een boel "mis" mee gaan of veranderen. In eerste instantie misschien kleine benaderbare verschillen die na een aantal keer voor dergelijke (grote) veranderingen in geur en smaak zorgen.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

De Black Bull series van Duncan Taylor blijken allemaal uitstekende blends te zijn.
0 x
En de private stock blend van Adelphi ook!
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Dit schijnt ook goed te zijn, ik ben het helaas nog niet tegen gekomen
private stock/dancing man van Blackaddder
private stock/dancing man van Blackaddder
0 x
Afgelopen zaterdag met vrienden wat nieuwe samples gedronken, de Big Peat winter edition van dit jaar was toch wel smakelijk.
Veel rook, veel peat. De rook deed me meer aan een Bowmore denken, de smaak was wat meer Ardbeg (Corryvreckan) achtig. Lange afdronk, proefde hem 's ochtends nog.
Veel rook, veel peat. De rook deed me meer aan een Bowmore denken, de smaak was wat meer Ardbeg (Corryvreckan) achtig. Lange afdronk, proefde hem 's ochtends nog.
0 x
Ah, maar Big Peat is geen blend, maar een blended malt (vatted malt). En een prima voorbeeld idd
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Klopt, wist even niet waar ik hem moest plaatsen, maar vond hem zo de moeite waard dat ik hem hier wel wilde vernoemen. Heeft iemand toevallig de editie van 2012 geproefd?
0 x
Terug naar “Overige Schotse Whisky”