Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
Re: Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
en hier dus de 2 andere foto's
- Bijlagen
-
- IMG_1190.JPG (2.91 MiB) 2286 keer bekeken
-
- IMG_1189.JPG (3.04 MiB) 2286 keer bekeken
1 x
Je bent een mooi gelijkmatig Ultimate-drinker 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:Je bent een mooi gelijkmatig Ultimate-drinker
Idd!
0 x
Dat deed ik eerst ook, maar tegenwoordig prioriteer ik flessen die meer dan 1/2 leeg zijn. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat zo'n fles vrij snel achteruit gaat in smaak als je hem laat staan.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
haha, ja, ultimates allemaal rond dezelfde tijd aangeschaft, dus in het begin wil je ze allemaal even een paar keer proeven he
denk dat de 1 op een gegeven moment wel harder zal gaan dan de ander. de bunna gaat nu al iets harder, denk dat uiteindelijk 3 flessen leeg gaan op t moment dat de andere 3 nog bijna halfvol zitten. mooi moment om er weer 3 nieuwe naast te zetten.. 
0 x
Dit jaar een fijne Ikea kast aangeschaft, met sjieke lampjes en een raampje in de bovenste deurtjes.
Linkerhelft = whiskyhobby, rechterhelft = fotohobby
Linkerhelft = whiskyhobby, rechterhelft = fotohobby
- Bijlagen
-
- whiksy's whiskys 02.jpg (298.72 KiB) 2198 keer bekeken
-
- whiksy's whiskys 03.jpg (305.06 KiB) 2198 keer bekeken
-
- whiksy's whiskys 01.jpg (314.49 KiB) 2198 keer bekeken
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

Ik heb afgelopen week ook maar zo'n detolf vitrinekast van Ikea gehaald. Mooi prijsje voor zo'n kast! Ik moet er nog wel aan wennen dat het geraamte (de 'stangen' binnenin) erg makkelijk wiebelen en bewegen. En ja, de kat heeft er echt weer een bende van gemaakt
Het ziet er, ingericht en wel, nu dus zo uit

Het ziet er, ingericht en wel, nu dus zo uit

0 x
20VTHengelo schreef:Ik heb afgelopen week ook maar zo'n detolf vitrinekast van Ikea gehaald. Mooi prijsje voor zo'n kast! Ik moet er nog wel aan wennen dat het geraamte (de 'stangen' binnenin) erg makkelijk wiebelen en bewegen. En ja, de kat heeft er echt weer een bende van gemaakt![]()
Het ziet er, ingericht en wel, nu dus zo uit![]()
Ziet er goed uit! Ik heb een vergelijkbare kast en had net als jij de flessen voor de dozen staan. Later hoorde ik verschillende verhalen dat men de flessen beter in de doos kan bewaren vanwege de invloed van het licht. Maar flessen voor de dozen staat nog wel het mooist!
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

Ja ik heb er het een en ander over gelezen ja. Ik snap wat je bedoelt. Wat ik er uit opmaakte is dat vooral zonlicht vanwege de UV straling slecht is voor whisky. Kunstmatig licht (mits het natuurlijk geen schijnwerper is) kan weinig kwaad. Daarnaast is dit denk ik eerder op dan dat licht eventueel schade kan aanrichten 
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

Mijn kast is nu compleet: ik kan gaan genieten 

Ik heb er ook een soort opbouw in verwerkt: onderin staan de toegankelijke instapwhisky's, een treetje hoger staan de wat betere en karaktervollere whisky's, nog weer een treetje hoger zien we de volle en rijke whisky's en bovenin staat het zware geschut

Ik heb er ook een soort opbouw in verwerkt: onderin staan de toegankelijke instapwhisky's, een treetje hoger staan de wat betere en karaktervollere whisky's, nog weer een treetje hoger zien we de volle en rijke whisky's en bovenin staat het zware geschut
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”