Even voorstellen: Ducemm
Even voorstellen: Ducemm
Goedemiddag beste forumgenoten,
Mijn gekozen nickname is Ducemm, maar mijn vrienden kennen mij als Sandro. Ik ben 27 jaar oud en kom uit Belgisch Limburg. Ik heb mijn eerste fles whisky gekocht op mijn 19e, dat was een fles Glenfiddich 12, niets speciaals en zeker niets baanbrekend, maar toch was ik snel onder de indruk van het lekkere goedje. Snel daarna heb ik nog enkele 12 jarige single malts gekocht, wederom niets speciaal, enkel wat je standaard in de supermarkt kan vinden. Wegens eigenlijk geen echte reden is mijn interesse in whisky met de jaren afgenomen. Tot afgelopen augustus, ben ik in contact gekomen met vrienden wat ook interesse hebben in whisky en een uitstekende winkel in de buurt. Sindsdien ben ik er weer volop mee bezig.
Mijn grote smaakmakers zijn Glenfiddich, Glenmorangie en Glenlivet. Sinds kort mag de ontdekking van The Dalmore daar zeker en vast bij gerekend worden!
Mijn overige interesses zijn voetbal waarin mijn favoriete ploeg Inter Milaan is, films, muziek en lezen.
Ik kijk er naar uit om bij te leren van en te 'profiteren' van jullie ervaring. Als jullie nog bijkomende vragen hebben beantwoord ik deze graag!
Met vriendelijke groet,
Duce aka Sandro.
Mijn gekozen nickname is Ducemm, maar mijn vrienden kennen mij als Sandro. Ik ben 27 jaar oud en kom uit Belgisch Limburg. Ik heb mijn eerste fles whisky gekocht op mijn 19e, dat was een fles Glenfiddich 12, niets speciaals en zeker niets baanbrekend, maar toch was ik snel onder de indruk van het lekkere goedje. Snel daarna heb ik nog enkele 12 jarige single malts gekocht, wederom niets speciaal, enkel wat je standaard in de supermarkt kan vinden. Wegens eigenlijk geen echte reden is mijn interesse in whisky met de jaren afgenomen. Tot afgelopen augustus, ben ik in contact gekomen met vrienden wat ook interesse hebben in whisky en een uitstekende winkel in de buurt. Sindsdien ben ik er weer volop mee bezig.
Mijn grote smaakmakers zijn Glenfiddich, Glenmorangie en Glenlivet. Sinds kort mag de ontdekking van The Dalmore daar zeker en vast bij gerekend worden!
Mijn overige interesses zijn voetbal waarin mijn favoriete ploeg Inter Milaan is, films, muziek en lezen.
Ik kijk er naar uit om bij te leren van en te 'profiteren' van jullie ervaring. Als jullie nog bijkomende vragen hebben beantwoord ik deze graag!
Met vriendelijke groet,
Duce aka Sandro.
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

Re: Even voorstellen: Ducemm
Welkom Sandro.
En dat je over de streep werd getrokken door een Glenfiddich daar is niks mis mee hoor, velen gingen je daarin voor. Was ook mijn eerste Single Malt (in 1969
).
Vandaar dit onderwerp waar je zeker eens doorheen moet gaan: Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
En dat je over de streep werd getrokken door een Glenfiddich daar is niks mis mee hoor, velen gingen je daarin voor. Was ook mijn eerste Single Malt (in 1969
Vandaar dit onderwerp waar je zeker eens doorheen moet gaan: Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Dank je wel Piet!
Ik weet ongeveer wel waar ik naartoe wil. Ik heb al meerdere smaken uitgetest en ik heb geleerd dat peated absoluut niets voor mij is. Geef mij maar een zoetere soort, al dan niet met een stevig karakter eronder!
Ik weet ongeveer wel waar ik naartoe wil. Ik heb al meerdere smaken uitgetest en ik heb geleerd dat peated absoluut niets voor mij is. Geef mij maar een zoetere soort, al dan niet met een stevig karakter eronder!
0 x
Als je doelt op Ardbeg, Laphraoig als je zegt "peaty", dan heb je wel de extreme variant. In een minder zware (medicinale) hoeveelheid is het een welkome aanvulling op de smaak van whisky. Misschien een aardige tussenvorm om eens te proberen Ardmore, die is zoet en toch wat rokerig.
0 x
-Roy- schreef:Als je doelt op Ardbeg, Laphraoig als je zegt "peaty", dan heb je wel de extreme variant. In een minder zware (medicinale) hoeveelheid is het een welkome aanvulling op de smaak van whisky. Misschien een aardige tussenvorm om eens te proberen Ardmore, die is zoet en toch wat rokerig.
Een Ardbeg en een Laphraoig durf ik zelfs amper vastnemen
Bedankt voor de verwelkomingen nog heren!
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ducemm schreef:-Roy- schreef:Als je doelt op Ardbeg, Laphraoig als je zegt "peaty", dan heb je wel de extreme variant. In een minder zware (medicinale) hoeveelheid is het een welkome aanvulling op de smaak van whisky. Misschien een aardige tussenvorm om eens te proberen Ardmore, die is zoet en toch wat rokerig.
Een Ardbeg en een Laphraoig durf ik zelfs amper vastnemenWhisky's met peat of zilt zal nooit mijn ding worden. Ik heb me er al voor open durven stellen maar het zijn gewoon smaken waar ik niet mee om kan. Het kan goed zijn dat dit binnen verloop van tijd zal veranderen, maar voorlopig ben ik er gewoon niet aan toe. Maar ik zal eens een Ardmore proberen als ik hem ergens kan proeven of een sample van kan kopen, bedankt voor de tip!
![]()
Bedankt voor de verwelkomingen nog heren!
Welkom Ducemm! Ik ben het eens met de suggestie van Ardmore, dat is een mooi voorbeeld van een peated whisky zonder direct een medicinale klap in je gezicht te krijgen. Echter, mijn introductie in peated was een nóg subtielere - die kun je wellicht ook waarderen. De Highland Park 12yo. Zul je je ook qua prijs geen buil aan vallen. Hoe dan ook, niets moet natuurlijk. Lekker drinken wat je lekker vindt

0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”