Whisky op Televisie

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky op Televisie

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 12 Jun 2013, 16:30

Gisteren de herhaling gezien. Niet zo boeiend en schokkend allemaal (op die slijter na dan haha). Wel geniaal gevonden van de verkoper van die snippers trouwens hoor! Hoe je van afval weer iets voornamelijk onzinnigs kunt maken om door te verkopen met winst. Mooi staaltje Hollandsche mentaliteit ;)

Zag ook in beeld in zijn opslag een soort bord staan met "Je eigen whiskyvat al vanaf €40" o.i.d. Ik ga eens kijken of ik dat bedrijfje kan achterhalen en bij hem misschien een vatdeksel op de kop kan tikken :)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jun 2013, 09:10

Soundwave schreef:Wel geniaal gevonden van de verkoper van die snippers trouwens hoor! Hoe je van afval weer iets voornamelijk onzinnigs kunt maken om door te verkopen met winst. Mooi staaltje Hollandsche mentaliteit ;)

Gebeurt tegenwoordig steeds meer, denk aan het steigerhout, "Old Wood" en "Decoratie hout".
Soundwave schreef:Zag ook in beeld in zijn opslag een soort bord staan met "Je eigen whiskyvat al vanaf €40" o.i.d. Ik ga eens kijken of ik dat bedrijfje kan achterhalen en bij hem misschien een vatdeksel op de kop kan tikken :)

Hier in Gennep zit ook zo'n handelaar in vaten. Zie Marktplaats. Nog een andere zaak in Gennep: viewtopic.php?f=29&t=3045#p38467
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 13 Jun 2013, 09:39

Soundwave schreef:Gisteren de herhaling gezien. Niet zo boeiend en schokkend allemaal (op die slijter na dan haha). Wel geniaal gevonden van de verkoper van die snippers trouwens hoor! Hoe je van afval weer iets voornamelijk onzinnigs kunt maken om door te verkopen met winst. Mooi staaltje Hollandsche mentaliteit ;)

Zag ook in beeld in zijn opslag een soort bord staan met "Je eigen whiskyvat al vanaf €40" o.i.d. Ik ga eens kijken of ik dat bedrijfje kan achterhalen en bij hem misschien een vatdeksel op de kop kan tikken :)

Eens! Ik zou best zo'n zak van die snippers willen hebben voor op m'n BBQ hoor. Of je het nou proeft of niet, toch een leuk idee dat je oude whisky vaten aan het oproken bent :D Mooi verhaal van die gast ook dat hij soms nog een litertje whisky in die vaten vindt maar dat het "te sterk" is, haha. Niet gek als het 3 of 4 jaar oude whisky is op vatsterkte haha. (ik neem aan dat die vaten voor de laatste keer niet zo lang meer gebruikt worden)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 19 Aug 2013, 20:55

Zometeen om 21.00 op Discovery Channel: Moonshiners.
'... Mark en zijn maten bouwen een stokerij voor malt whisky en sheriff Chuck infiltreert in een zeer productieve stokerij.'
Geen flauw idee wat ik ervan moet verwachten, maar ik ga het maar eens kijken.

Edit: Nou goed, beetje dubieuze omschrijving voor de kenners, maar wel leuk om te zien.
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 21 Aug 2013, 07:29

Kay schreef:Zometeen om 21.00 op Discovery Channel: Moonshiners.
'... Mark en zijn maten bouwen een stokerij voor malt whisky en sheriff Chuck infiltreert in een zeer productieve stokerij.'

Edit: Nou goed, beetje dubieuze omschrijving voor de kenners, maar wel leuk om te zien.

Moonshiners is inderdaad best leuk. Er zijn 2 seizoenen van gemaakt. In seizoen 2 hebben ze ook veel aandacht voor Popcorn Sutton, een bekende (en inmiddels overleden) Amerikaanse moonshiner. De serie is trouwens ook te bekijken via de bekende download kanalen ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Aug 2013, 08:36

Willem vd K schreef:
Kay schreef:Zometeen om 21.00 op Discovery Channel: Moonshiners.

Moonshiners is inderdaad best leuk. Er zijn 2 seizoenen van gemaakt. In seizoen 2 hebben ze ook veel aandacht voor Popcorn Sutton, een bekende (en inmiddels overleden) Amerikaanse moonshiner. De serie is trouwens ook te bekijken via de bekende download kanalen ;)

Jep, beide seizoenen gevolgd. Leuk! Volgens mij kwam er nog een seizoen. Wellicht is dat de reden dat dit nu weer uitgezonden wordt.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 29 Okt 2013, 10:20

Willem vd K schreef:
Soundwave schreef:Gisteren de herhaling gezien. Niet zo boeiend en schokkend allemaal (op die slijter na dan haha). Wel geniaal gevonden van de verkoper van die snippers trouwens hoor! Hoe je van afval weer iets voornamelijk onzinnigs kunt maken om door te verkopen met winst. Mooi staaltje Hollandsche mentaliteit ;)

Eens! Ik zou best zo'n zak van die snippers willen hebben voor op m'n BBQ hoor. Of je het nou proeft of niet, toch een leuk idee dat je oude whisky vaten aan het oproken bent :D Mooi verhaal van die gast ook dat hij soms nog een litertje whisky in die vaten vindt maar dat het "te sterk" is, haha. Niet gek als het 3 of 4 jaar oude whisky is op vatsterkte haha. (ik neem aan dat die vaten voor de laatste keer niet zo lang meer gebruikt worden)

Vermoedelijk dus dit bedrijf Omtzigt Trading, Gennep, in Zelf whisky op vaten trekken en rijpen, vatenhandel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Okt 2013, 11:39

Piet schreef:
Willem vd K schreef:

Vermoedelijk dus dit bedrijf Omtzigt Trading, Gennep, in Zelf whisky op vaten trekken en rijpen, vatenhandel.

Confirmed.

Zie ook http://www.smokewood.eu/

Ik was daar onlangs nog. http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 06-06-2013 7m10s:
CAM02235.jpg
http://www.totaalwitgoed.nl/ ~ http://www.smokewood.eu/
CAM02235.jpg (873.48 KiB) 1843 keer bekeken

Écht een manusje-van-alles :gnif
0 x

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 13 Nov 2013, 08:02

Gisteren bij DWDD stond er een Millstone 12 op de tafel bij Mathijs.
Naast het bloederige horrorgerecht van kok Kranenborg :)
Filemon vond de whisky wel lekker zij hij.....maar dat eten.......
Een beetje promotie voor Zuidam/Millstone kan zeker geen kwaad.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Nov 2013, 08:38

Ik zag dat het de Millstone 12 jaar oud was. En inderdaad de fles herken je direct.
Kapre schreef:...Een beetje promotie voor Zuidam/Millstone kan zeker geen kwaad.

Wat me op viel was dat hij werd neergezet als "een Nederlandse whisky van de familie van Zuidam" en dat niet één keer de naam "Millstone" viel :Scratch

En inderdaad, die Haggis zag er wel héél bloederig uit. Ik denkt dat hij nog wel een uurtje of 2 (ná al 4 tot 5 uur) in de pan had mogen blijven.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 13 Nov 2013, 08:54

Toevallig twee weken geleden bij een proeverij ook de combi haggis en Millstone gehad. De haggis (zelfgemaakt door mn pa) was wel iets minder grof en wat fijner dan die bij DWDD eruit zag. Leuke combi, ook al ben ik over het algemeen niet persé een voorstander van eten bij de whisky.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Nov 2013, 08:55

Piet schreef:Wat me op viel was dat hij werd neergezet als "een Nederlandse whisky van de familie van Zuidam" en dat niet één keer de naam "Millstone" viel :Scratch

Heb alleen afbeeldingen gezien, niet de video. Maar het feit dat er geen merken genoemd worden lijkt me duidelijk, toch (ja, dan hadden ze het label ook af moeten blokken).

"Coca Cola" zal ook niet genoemd worden, maar wel bijvoobeeld "De drank van John Pemberton".
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Nov 2013, 12:01

Schaamteloze promotie, maar geen enkel probleem mee haha. Leuk juist! Fles stond overduidelijk met het label naar de camera gericht en er werd meerdere keren naar verwezen. Eten zelf werd ik wat minder vrolijk van. :SadHead
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 13 Nov 2013, 14:06

Leuk stukje idd! Mooi hoe vaak er genoemd werd dat het een fantastische whisky is. Wat het ook is! :nl-vlag
Ik had die haggis ook wel willen proeven btw ;)

Alleen die glazen waar ze uit dronken? Het leken wel theeglaasjes, met die rand zo de verkeerde kant op. Dat is dan weer zonde, maarja ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Nov 2013, 13:49

Willem vd K schreef:Alleen die glazen waar ze uit dronken? Het leken wel theeglaasjes, met die rand zo de verkeerde kant op. Dat is dan weer zonde, maarja ;)

Lijken wel de Amrut glaasjes:

Amrut_Facebook.jpg
Amrut_Facebook.jpg (38.71 KiB) 1729 keer bekeken

Bron: Amrut Malt Gurus, Facebook
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”