www.whiskywebshop.nl - àlavôtre, Tiel

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JayDie
Moderator
Moderator

www.whiskywebshop.nl - àlavôtre, Tiel

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mar 2010, 15:12

Uit: viewtopic.php?f=17&t=643
Jock schreef:The Rowan Tree of Lijsterbes is een boom die je heel vaak aan zult treffen bij oude huizen in heel Schotland. de rode bessen houden de gees(...)away with the Fairies".

Jock, was dit stukje tekst van jouw zelf of had je het ergens gevonden?

In ieder geval: op whiskywebshop.nl (kreeg vandaag een nieuwsbrief met dezelfde tekst als op de site) staat exact dezelfde tekst (inclusief typefouten als niet met een hoofdletter beginnen na een . :Scratch :nono :blacklist :Protest )

PS.: hebben we "meneer van whiskywebshop" hier op het forum? Op zijn site zie ik iig geen verwijzing naar dit forum...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Arran - 1997 The Rowan Tree

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mar 2010, 15:17

:offtopic ...vul

Code: Selecteer alles

http://www.whiskywebshop.nl/a-10867038/-/arran-1997-the-rowan-tree-isle-of-arran-schotland-distillery-bottled
maar eens in op http://www.copyscape.com/...
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 31 Mar 2010, 16:04

Dit is hel erg raar zeg. De text was geheel van mij zelf en nu gepubliceerd? Wat raar zeg. Niet dat ik het heel erg vind hoor. Ik verdien mijn brood niet met schrijven en dat stukje geschiedenis is in heel Schotland goed bekent. Maar om mijn text geheel over te nemen inclusief mijn spelfouten etc. Dat is heel raar.

Jock
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 31 Mar 2010, 16:07

:o Hmmmm nice catch John. Als je iets overneemt, wel zo netjes om dat ff te vragen aan de auteur en een bronvermelding te plaatsen. Jock ik zou 20% van zn omzet op de Rowan Tree eisen. Het verhaal alleen verkoopt zo een paar flesjes ;).
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mar 2010, 16:16

Ik heb een email gestuurd met de Contact-optie op de website:

Hallo, er is een discussie gaande op Het Whisky forum over deze site en de gebruikte teksten. Zie viewtopic.php?f=17&t=643

Als je dit doet zou het toch minstens zo netjes zijn om een vermelding naar Het Whisky forum op je Links pagina te zetten maar ook om bronvermelding te doen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: www.whiskywebshop.nl

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Apr 2010, 17:31

Weet iemand wi dit zijn? Dit is toch niet weer van de Butler uit Harderwijk? Die heette toch whisky warenhuis?
Ik zag op de site een T-shirt te koop met de text , " Malt Whiskey" met een "e" erin.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Apr 2010, 19:02

Hebbes....
Neen niet uit Harderwijk.

Ik heb nog geen antwoord op mijn email gehad maar het is dezelfde als http://www.whiskyglas.eu/ (vrij nieuwe site)
en die is van http://www.alavotre.nl/ en daar staat wel op de site wie het is. De shop die daarbij hoort is weer een ander domein, namelijk http://www.alavotrewebshop.nl/

ALAVOTRE
Westluidensestraat 33
4001 ND Tiel
0344 695159

Ik vind dit vreemd en niet verstandig bovendien :Scratch

Wat de relatie met http://www.whiskyreview.nl/ weet ik niet. Dit is namelijk de enige andere link op de Links-pagina.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Apr 2010, 19:06

Jock schreef:Ik zag op de site een T-shirt te koop met de text , " Malt Whiskey" met een "e" erin.

Heb ik ze ook al eens op gewezen :lol: Nja... Er is natuurlijk wel Ierse Single Malt Whiskey, maar ik denk dat ze daar niet direct op doelen.

Dit is niet van De Butler:

Domeinregistratie:
Sandtronic IT
Pascalstraat a
3771RT BARNEVELD
Datum registratie: 2009-03-03

Kamer van Koophandel:
Naam: alavotre
Vestigingsadres: Westluidensestraat 33
Vestigingsplaats: 4001ND Tiel
Internetadres: alavotre.nl
KvK-nummer: 11064552 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
telefoon: 0344 695159
fax: 084 7142305
info@alavotre.nl
Twitter: http://twitter.com/whiskywebshop
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/alavotre
009rd michiel wijn.jpg
009rd michiel wijn.jpg (89.07 KiB) 3895 keer bekeken

Michiel Koeter

Overigens... al deze informatie is "vrij" op internet te vinden...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Geen inhoud weergegeven

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Apr 2010, 20:09

Trouwens... ook hier weer: geen inhoud weergegeven. Koop ik nu een fles van 70cl of 100cl...?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Geen inhoud weergegeven

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Apr 2010, 21:00

JayDie schreef:Trouwens... ook hier weer: geen inhoud weergegeven. Koop ik nu een fles van 70cl of 100cl...?

:offtopic
Dat is een probleem met de meeste standaard webshop toepassingen.
Die zijn helemaal niet ingesteld op zaken als:
Distilleerderij, Naam, Soort, Streek, Land, Alcohol (% abv), Leeftijd (jaar), Bottelaar, Botteljaar, Distilleerjaar, Soort verpakking, Inhoud (ltr) etc.
En dan krijg je dit. Datamodel of tabellen aanpassen is vaak een probleem of zelfs niet mogelijk.
Dan moet deze informatie er als "commentaar" o.i.d. bijgevoegd worden met alle gevolgen van dien :Scratch
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Apr 2010, 21:05

De sop is de kool niet waard denk ik. Ze hadden kunnen vragen, maar zo'n ramp is het ook weer niet. Grappig dat ze mijn slechte grammatica ook overnemen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: www.whiskywebshop.nl - drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Apr 2010, 21:42

Piet schreef:Ik heb nog geen antwoord op mijn email gehad maar het is dezelfde als whiskyglas.eu (vrij nieuwe site)
en die is van alavotre.nl en daar staat wel op de site wie het is. De shop die daarbij hoort is weer een ander domein, namelijk alavotrewebshop.nl

Nog nooit antwoord gehad op emails (althans op de site verzonden berichten).
Laatst gewijzigd door Piet op 13 Mei 2010, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ref drankgigant verplaatst.
0 x

Michiel
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: www.whiskywebshop.nl - àlavôtre, Tiel

Ongelezen berichtdoor Michiel » 13 Mei 2010, 20:45

Hallo allemaal,
Heel af en toe google ik op mijzelf en zo kwam ik mijn websites (en mijn foto) als onderwerp hier tegen.
Op de eerste plaats mijn excuses. Inderdaad behoor je netjes te vragen of je iemands tekst mag kopieren, dat heb ik niet gedaan, sorry! Zal het niet meer doen!
Een e-mail van Piet is echter nooit aangekomen, daar had ik anders zeker op gereageerd. Ik weet niet wat daar verkeerd is gegaan.
Om even mijn websites uit te leggen: http://www.alavotre.nl is de 'echte' winkel in Tiel. Online verkoop ik voornamelijk whisky op http://www.whiskywebshop.nl. Op mijn zoektocht naar het Glencairn whiskyglas (zonder pagode-gravure) kon ik in Nederland nergens terecht zodat ik bij Glencairn zelf terecht ben gekomen en sindsdien rechtstreeks het glas van hen importeer. Bij mijn weten als enige in Nederland. Bij Glencairn konden ze mij in ieder geval ook geen ander Nederlands bedrijf noemen. Daarom de website http://www.whiskyglas.eu begonnen.
De website drankgigant.nl is geen website van mij. Ik doe aan affiliatie marketing en blijkbaar zijn zij een van de ruim 1000 websites waarop producten uit mijn winkel worden aangeboden.
En dan nog even het t-shirt ... Zoals al aangegeven bestaat er zeker malt whiskey, maar door het lettertype en het met de 'e' te schrijven is het een woordspeling naar Walt Disney...
Ohja, ik heb inmiddels een link op alle drie mijn websites geplaatst. Ik hoop het zo een beetje goed gemaakt te hebben.
Groet,
Michiel
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Mei 2010, 21:07

Welkom Michiel.
Michiel schreef:Een e-mail van Piet is echter nooit aangekomen, daar had ik anders zeker op gereageerd. Ik weet niet wat
daar verkeerd is gegaan.

Ik heb er twee verstuurd .. althans op de site dus geen email (die stond er niet) maar de faciliteit op de website gebruikt. Daar heb ik een hekel aan als je ook zellf geen kopie krijgt want dan kan het zoals nu zo maar verloren gaan.

Ik heb drankgigant.nl uit het onderwerp gehaald (en ga de berichten opsplitsen) want dat is dan een afzonderlijk verhaal.

En nu je in elk geval een e-mail-adres hebt staan op je sites kan ook het Afbeelding opgelet-teken van de entry in de geclassificeerde lijst halen.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 15 Mei 2010, 17:48

MIchiel het siert je dat je excuses maakt. De text over The Rowan Tree was helemaal van mij, maar is een echt stukje Schotse folklore. Ik vind prima dat je de text gebruikt, maar inderdaad was het netjes om het te vragen. Maakt verder niet uit. Het is nu echt helemaal goed zo. Misschien komen we elkaar tegen op whicky gebied in Nederland ( ik ben her en der te vinden) en kunnen we samen een drammetje op drinken samen.

Veel succes met de zaak.

Een warme groet van,

Jock
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”