Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Robin, ik ben 28 jaar en woon in het Twentse Hengelo. In het dagelijks leven ben ik docent techniek/bouwkunde. Mijn interesses zijn, behalve natuurlijk whisky
Mijn whisky-ontdekkingsreis begon grofweg op mijn twintigste. Toen kwam mijn whisky-vocabulair niet verder dan Johnnie Walker en Jack Daniëls. Ik dronk het voornamelijk omdat ik het wat 'gangster-achtigs' vond hebben om whisky te drinken. Ik dronk het destijds met ijs omdat ik het anders te scherp vond
Het begon pas echt toen ik zelf een fles Te Bheag kocht. Ik wilde een fles voor mezelf kopen en zag dat deze scherp was afgeprijsd. De sterke ziltige en rokerige smaak van deze (betrekkelijk onbekende?) whisky was in het begin onbereikbaar voor mij en ik vroeg me af wat mensen leuk vonden aan whisky drinken. Na een tijdje begon ik het karakter van Te Bheag te waarderen en wilde ik andere whiskeysoorten verkennen. Ik geloof dat mijn voorkeur voor krachtige whisk(e)y's vandaag de dag te danken is aan die eerste fles Te Bheag
Nu ben ik op dit forum beland en wil ik graag mijn whiskyervaringen, maar ook -kennis delen met iedereen hier! Over dat laatste kan ik zeker mijn steentje bijdragen met inmiddels meer dan 30 lege flessen in mijn collectie (ja ik verzamel de flessen en kokers
O ja, mijn favoriete whisky tot nu toe is Talikser 10 YO
Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd naar de ervaringen op dit forum!

)voor de deur tot nu toe alleen positieve reacties en inmiddels een clubje van circa 15 enthousiastelingen.