Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
- MichelC
- Top bijdrager

Re: Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
Hierbij wat bij mij op de kast staat:
- Bijlagen
-
- IMG_1139.JPG (3.51 MiB) 1888 keer bekeken
-
- IMG_1138.JPG (3.2 MiB) 1888 keer bekeken
-
- IMG_1137.JPG (3.32 MiB) 1888 keer bekeken
0 x
en deze nog in de kast
- Bijlagen
-
- IMG_1141.JPG (3.28 MiB) 1891 keer bekeken
0 x
tja, je moet ergens beginnen toch..? haha
heb een fles of 47 open staan op t moment, maar toch wel lekker divers en over het algemeen betaalbaar.
varieert tussen 20 en 60 euro, maar denk dat de meeste gewoon rond 35 zitten..
zoveel te ontdekken joh..
heb een fles of 47 open staan op t moment, maar toch wel lekker divers en over het algemeen betaalbaar.
varieert tussen 20 en 60 euro, maar denk dat de meeste gewoon rond 35 zitten..
zoveel te ontdekken joh..
0 x
@ MichelC & @ henri: INDRUKWEKKEND! Mijn hele bar bedraagt ocharme 20 flessen sterke drank + nog een beetje reserve in de kelder. En ja toegegeven nog een flesje of 60 wijn, maar wijn is totaal niet vergelijkbaar op kwantiteit/kwaliteit - vlak met whisky.
Zo te zien, denk ik dat ik nooit aan een whiskykast begin. Ik vind 8 flessen, waarvan 6 in voorraad al veel. Laat staan dat ik er meer dan drie tegelijk open wil hebben.
Enfin, ik zou zeggen: doe zo voort.

Zo te zien, denk ik dat ik nooit aan een whiskykast begin. Ik vind 8 flessen, waarvan 6 in voorraad al veel. Laat staan dat ik er meer dan drie tegelijk open wil hebben.
Enfin, ik zou zeggen: doe zo voort.

0 x
Ignace schreef:@ MichelC & @ henri: INDRUKWEKKEND! Mijn hele bar bedraagt ocharme 20 flessen sterke drank + nog een beetje reserve in de kelder. En ja toegegeven nog een flesje of 60 wijn, maar wijn is totaal niet vergelijkbaar op kwantiteit/kwaliteit - vlak met whisky.
heb zelf een flesje of 15 goede rode wijn staan, maar cijfer ze niet weg hoor.. zitten verrukkelijke wijnen bij, zal met jouw 60 wijnen dus zeker het geval zijn!

0 x
heb zelf een flesje of 15 goede rode wijn staan, maar cijfer ze niet weg hoor.. zitten verrukkelijke wijnen bij, zal met jouw 60 wijnen dus zeker het geval zijn!
't Is waar, er zitten pareltjes tussen, maar het is niets vergeleken met die whisky-collecties die ik hier op foto te zien krijg. Nu ja, het is ook mijn ambitie niet om zo'n whisky-collectie te hebben, ik ben geen collectioneur, maar mijn "wijnkelder" zou wel ietsje voller mogen liggen...
0 x
Geweldig deze kast zo een wil ik ooit ook een keer hebben
MichelC schreef:Mooi kasje inderdaad,
ik wil nog een keer zo'n mooie 'oude' stijl boekenkast hebben, maar dan twee delen.
zoiets als dit:
0 x
deze selectie gaat voorlopig nog even niet open...
- Bijlagen
-
- IMG_1162.JPG (2.92 MiB) 1730 keer bekeken
0 x
Mijn vriendin zag deze laatst voorbij komen bij Groupon en vond het wel een grappig ding als drankkast.

Inmiddels hebben we 'm binnen, maar het ding heeft één groot nadeel: hij is niet gemaakt voor whisky-drinkers
Die twee maanvormen aan de binnenkant zijn voor glazen. Een Glencairn glas blijft er in hangen (de voet past er door, maar de 'buik' al niet), een wat dikker glas past er stomweg niet in. De ruimte aan de binnenkant blijkt al niet ruim genoeg voor een Dalwhinnie fles, een Port Charlotte fles en een Glenfiddich fles. Volgens mij is het ding gemaakt voor wijnflessen met glazen op voeten en smalle, hoge flessen. (Natuurlijk kunnen er op de benedenverdieping nog flessen staan.)
Kortom, ik zal eens kijken of hij de functie krijgt waarvoor we 'm hebben aangeschaft!
Inmiddels hebben we 'm binnen, maar het ding heeft één groot nadeel: hij is niet gemaakt voor whisky-drinkers
Die twee maanvormen aan de binnenkant zijn voor glazen. Een Glencairn glas blijft er in hangen (de voet past er door, maar de 'buik' al niet), een wat dikker glas past er stomweg niet in. De ruimte aan de binnenkant blijkt al niet ruim genoeg voor een Dalwhinnie fles, een Port Charlotte fles en een Glenfiddich fles. Volgens mij is het ding gemaakt voor wijnflessen met glazen op voeten en smalle, hoge flessen. (Natuurlijk kunnen er op de benedenverdieping nog flessen staan.)
Kortom, ik zal eens kijken of hij de functie krijgt waarvoor we 'm hebben aangeschaft!
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

nu krijg ik geen kastruimte meer van mn vrouw....- Bijlagen
-
- Extra kastje woonkamer
- image.jpg (1.31 MiB) 1650 keer bekeken
-
- Kastje woonkamer
- image.jpg (1.22 MiB) 1650 keer bekeken
-
- Kastje slaapkamer
- image.jpg (1.3 MiB) 1650 keer bekeken
1 x
edwin1973 schreef: nu krijg ik geen kastruimte meer van mn vrouw....
Mooi.
Maar daar zit nog genoeg lege ruimte in hoor. Wellicht meer onbenutte ruimte dan in je whiskybudget
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

edwin1973 schreef::bigsmile nu krijg ik geen kastruimte meer van mn vrouw....
Je verzamelt Kilchoman zie ik?
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”