Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
"Monky Shoulder" (niet letterlijk er aan overgehouden) maar een Triple Blended Single Malt van William Grants and Sons Duftown . 43% uit een drietal geselecteerde Speyside's malt's . 

0 x
Vanmiddag op het WFNN Bowmore 25 yr en Glenlivet XXV gedronken 
0 x
johan brugge schreef:Whiskybase Laphroaig 10yo. Die wordt echt beter en beter.
Je brengt me op 'n goed idee, Johan, ik neem er ook eentje
0 x
Enkele drams die ik op WFNN gedronken heb vanmiddag.
Iers: Kilbeggan blend. Een hele serie Tyrconnell, single malt, Port finish, Madeira finish, Sherry finish.
Greenore single grain 8 jaar en de 15 jaar.
Glenfiddich 18yo, Rich Oak 14 yo, Solera 15yo.
En nog heel wat Glenxxxxx's
Het was weer moeilijk kiezen.
Iers: Kilbeggan blend. Een hele serie Tyrconnell, single malt, Port finish, Madeira finish, Sherry finish.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Aah, drinken we samen hetzelfde. Leuk. In dat geval ben ik aan een refill toe. hehe
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Piet schreef:Enkele drams die ik op WFNN gedronken heb vanmiddag.
Piet, ik heb toevallig vandaag uitgebreid over die nieuwe Tyrconell's gelezen en ben daar héél nieuwsgierig naar, in het bijzonder naar de Port Finish, hoe was deze? Bvd.
René
0 x
I_SPEY schreef:Piet, ik heb toevallig vandaag uitgebreid over die nieuwe Tyrconell's gelezen en ben daar héél nieuwsgierig naar, in het bijzonder naar de Port Finish, hoe was deze?
Zie: Tyrconnell: Single malt, Port finish, Madeira finish, Sherry. Ik zal later mijn bevindingen (van ca. 1,5 jaar geleden en van gisteren) ook vermelden.
Ik zal hier het lijstje van gisteren mbt "Welke whisky drink je" maar niet plaatsen
De bijzondere / verrassende waren:
- * BenRiach Arumaticus 12 Year Old (Dark Rum Finish)
* Glen Garioch 12yo
* Bunnahabhain Toiteach (pronounced Toch Chach) means 'smoky' in Gaelic, and this is from Bunnahabhain but made with heavily peated barley
Over deze laatste zal ik zeker nog wat gaan schrijven!
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 02 Apr 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar proefnotitie Bunnahabhain Toiteach toegevoegd
Reden: Link naar proefnotitie Bunnahabhain Toiteach toegevoegd
0 x
- saintjimmy
- Senior

JayDie schreef:De bijzondere / verrassende waren:* BenRiach Arumaticus 12 Year Old (Dark Rum Finish)
Deze BenRiach vond ik ook erg verassend. Heb hem blind geproefd, dacht eerst - net met anderen - dat het hier om een Islay ging. Wel een erg mooie dram!
0 x
saintjimmy schreef:JayDie schreef:De bijzondere / verrassende waren:* BenRiach Arumaticus 12 Year Old (Dark Rum Finish)
Deze BenRiach vond ik ook erg verassend. Heb hem blind geproefd, dacht eerst - net met anderen - dat het hier om een Islay ging. Wel een erg mooie dram!
Klopt, belangrijk detail vergeten: het was een peated 12yo met een dark rum finish...
De reguliere 12yo was niet mijn ding, maar deze wel
0 x
Een Linlithgow 1982 TWE c#1622 63.7% met een scheutje water 
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Ik heb een aantal jaar geleden een giftsetje van mijn vrouw gekregen, The Balvenie malt master's selection.
Het betreft 3 flesjes van 20cl, de founder's resserve 10y, de 12y double wood en een single barrel 25y met handgeschreven etiket, gebotteld in 2003. De 10 en 12y heb ik al eens geproefd ( uit 70cl bottelingen ) en ik weet eigenlijk niet bij wat voor gelegenheid de 25y geopend moet worden. Iemand suggesties?
Oja, vanavond drink ik Caol ila 12y, erg lekker!

Het betreft 3 flesjes van 20cl, de founder's resserve 10y, de 12y double wood en een single barrel 25y met handgeschreven etiket, gebotteld in 2003. De 10 en 12y heb ik al eens geproefd ( uit 70cl bottelingen ) en ik weet eigenlijk niet bij wat voor gelegenheid de 25y geopend moet worden. Iemand suggesties?
Oja, vanavond drink ik Caol ila 12y, erg lekker!

0 x
Als je iets te vieren hebt misschien? Verjaardag, trouwdag, feestdag, etc. Of gewoon als je er zin in hebt
.
p.s. Welkom op het forum!
p.s. Welkom op het forum!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
- saintjimmy
- Senior

Promotie, trouwdag, verjaardag, feestdag (kerstmis ofzo). In Schotland vertelde een tour gids mij dat hij een speciaal flesje van 25 jaar had staan. Die had hij geopend toen zijn kleinzoon werd geboren. Ik weet niet hoe oud je bent 
Zelf heb ik ook 2 flesjes Edradour van een 24 jarige chateau d'yquem en een 25 jarige port pipe finish staan. De eerste heb ik afgelopen zomer bij de distilleerderij gekocht samen met mijn vriendin. Ben zelf nog vrij jong (20) en studeer nog, misschien dat als ik afstudeer dat ik één open trek. Ik wacht gewoon af tot ik mij geroepen voel
Heb nog een heel leven voor me (dat hoop ik tenminste).
Succes!
Marco
Zelf heb ik ook 2 flesjes Edradour van een 24 jarige chateau d'yquem en een 25 jarige port pipe finish staan. De eerste heb ik afgelopen zomer bij de distilleerderij gekocht samen met mijn vriendin. Ben zelf nog vrij jong (20) en studeer nog, misschien dat als ik afstudeer dat ik één open trek. Ik wacht gewoon af tot ik mij geroepen voel
Succes!
Marco
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Het allerlaatste van mijn Laphroaig 12yo recht van het vat. Lekker, maar nu heb ik weer wat meer plaats voor nieuwe flessen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Zojuist (althans voordat ik naar bed ging) mijn eerste Four Roses Single Barrel 50% gedronken. Voorlopig ook de laatste want het is een sample.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”