Ik ben wel heeeel benieuwd, vooral of die laatste paar druppels me misleid of juist in de juiste richting geduwd hebben. Eigenlijk hoop ik dat ik deze whisky al heb maar niet herkend heb, scheelt weer een aankoop
HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Een beetje van Matti en een beetje van Maggi...
Ik ben wel heeeel benieuwd, vooral of die laatste paar druppels me misleid of juist in de juiste richting geduwd hebben. Eigenlijk hoop ik dat ik deze whisky al heb maar niet herkend heb, scheelt weer een aankoop
Ik ben wel heeeel benieuwd, vooral of die laatste paar druppels me misleid of juist in de juiste richting geduwd hebben. Eigenlijk hoop ik dat ik deze whisky al heb maar niet herkend heb, scheelt weer een aankoop
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
maggi, bestaat dat nog steeds? haha, de laatste persoon die ik dat ooit heb zien gebruiken was mijn opa 20 jaar geleden. Eigenlijk heb ik geen idee meer wat nou typisch de geur van maggi is. Beetje sojasaus-achtig toch ook?
edit: ik ga er overigens vanuit dat als mensen maggi noemen dat ze het dan over het flesje hebben en niet het plantje toch?
edit: ik ga er overigens vanuit dat als mensen maggi noemen dat ze het dan over het flesje hebben en niet het plantje toch?
Laatst gewijzigd door Soundwave op 21 Okt 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Ik heb het nog altijd in het keukenkastje staan voor als ik nasi oid maak
En volgens mij is het gewoon sojasaus idd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Kay schreef:Eigenlijk hoop ik dat ik deze whisky al heb maar niet herkend heb, scheelt weer een aankoop
Ik vrees het ergste voor je

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Soundwave schreef:edit: ik ga er overigens vanuit dat als mensen maggi noemen dat ze het dan over het flesje hebben en niet het plantje toch?
Ik doel dan op de verse blaadjes van de maggiplant, zoals die in onze kruidentuin staat (2 meter+, hoezo "plantje" ?).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Piet schreef:Soundwave schreef:edit: ik ga er overigens vanuit dat als mensen maggi noemen dat ze het dan over het flesje hebben en niet het plantje toch?
Ik doel dan op de verse blaadjes van de maggiplant, zoals die in onze kruidentuin staat (2 meter+, hoezo "plantje" ?).
Kijk dat maakt het wel heel interessant, want een google speurtochtje leert mij dat de plant en het aroma niets met elkaar te maken hebben. En aangezien mijn herinnering aan Maggi erg lang geleden is, is dit artikel ook boeiend http://www.nicospilt.com/index_maggi.htm
zou mijn associatie in dit sample met oude balsamico in de buurt kunnen komen? (de geur dan he, niet de smaak)
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Soundwave schreef:Kijk dat maakt het wel heel interessant, want een google speurtochtje leert mij dat de plant en het aroma niets met elkaar te maken hebben.
De plant heeft een heel krachtig aroma. Zowel de blaadjes als de steel.
De stelen zijn vaak centimeters doorsnee en millimeters dik en bevatten veel sap.
Als ik die knip ruik je dat op meters afstand.
Zelfs nadat ik mijn handen dan met zeep gewassen heb blijf je het nog ruiken.
Hoezo "dat de plant en het aroma niets met elkaar te maken hebben"

PS: Maggi uit een flesje heb ik in geen 40 jaar geproefd. Vroeger minstens wel wekelijks.
Laatst gewijzigd door Piet op 21 Okt 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PS
Reden: PS
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Piet schreef:Kay schreef:Eigenlijk hoop ik dat ik deze whisky al heb maar niet herkend heb, scheelt weer een aankoop
Ik vrees het ergste voor je
Voor degenen die graag Piets hints uitpluizen: Open mijn collectie op WB en jullie kunnen meteen een hele raffel GlenDronachs uitsluiten
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Piet schreef:Soundwave schreef:Kijk dat maakt het wel heel interessant, want een google speurtochtje leert mij dat de plant en het aroma niets met elkaar te maken hebben.
De plant heeft een heel krachtig aroma. Zowel de blaadjes als de steel.
De stelen zijn vaak centimeters doorsnee en millimeters dik en bevatten veel sap.
Als ik die knip ruik je dat op meters afstand.
Zelfs nadat ik mijn handen dan met zeep gewassen heb blijf je het nog ruiken.
Hoezo "dat de plant en het aroma niets met elkaar te maken hebben"
Ik bedoel dat het aroma uit het flesje niets met de plant te maken heeft, omdat er geen lavas in maggi zit. Wat niet automatisch wil zeggen dat er overeenkomsten in geur zijn, daar kan ik niet over meepraten.
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Soundwave schreef:Ik bedoel dat het aroma uit het flesje niets met de plant te maken heeft
Ohhh.... zoals ik in mijn toegevoegde PS al aangaf heb ik dat flesje al 40 jaar niet meer gezien.
Wat ik me van de Maggi uit het flesje van vroeger herinner lijkt wel degelijk op dat van de maggiplant. Nu heb ik geen idee. Dus inderdaad een interessant vergelijk
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Ik doelde inderdaad op het flesje, niet de plant
En heb net even geroken, het matcht idd als een dolle...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
- Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Matti schreef:Banzai schreef:[...] Ik zie ook veel Maggi kruiden voorbij komen bij de Nederlanders. Erg opvallend.
Heb je die niet in België dan?
Ik zou het niet weten maar als mijn vrouw in Nederland naar Albert Heijn gaat dan neemt ze wel eens van dat Maggi poeder mee voor in de soep. Het is nogal zout en dat kon ik niet meteen associëren met deze whisky. Maar ik zie dat er nog vloeibare Maggi bestaat dus dat zal dan wel anders smaken vermoed ik.

0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
pfoeh blijft verwarrend. De ene bron zegt dat de Maggi smaak heel erg lijkt op die van Lavas en dat het plantje daarom de bijnaam maggiplant kreeg (klinkt vrij logisch) en weer een ander zegt dat ze helemaal niet op elkaar lijken.
Ga het morgen maar eens kopen en matchen met de geur van het sample. Sojasaus of selderij haal ik er zelf in ieder geval niet uit, dus ben benieuwd of ik na het flesje wel jullie associaties begrijp.
De naam maggikruid is eigenlijk een vreemde keuze omdat lavas niet naar maggi smaakt. De enige overeenkomst tussen maggi en lavas is dat ze beide veel in de soep gebruikt worden.
Ga het morgen maar eens kopen en matchen met de geur van het sample. Sojasaus of selderij haal ik er zelf in ieder geval niet uit, dus ben benieuwd of ik na het flesje wel jullie associaties begrijp.
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Valt me op dat ik dit sample zoveel scherper en sterker ervaar dan veel anderen. Zonder water kreeg ik 'm niet weg, en dan lees ik bij anderen dat er geen water nodig is.
Fraaie avatar Matti
Fraaie avatar Matti

0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

- Berichten: 145
- Lid geworden op: 23 Mei 2011, 10:16
- Locatie: Leidschendam
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)
Zo te zien heb ik weer rare dingen geroepen, ik denk dat ik mijn referenties maar eens moet checken en voor mijzelf een referentie kaart moet maken.
Na even de notities van de anderen bekeken te hebben zie ik dat 2 andere deelnemers ook even een lijmlucht hebben waargenomen. Dit had ik ook maar alleen bij het inschenken van mijn eerste sampletje daarna heb ik er niets meer van gemerkt en maar afgedaan met "de kinderen zitten zeker te knutselen" .
Ik zie dat de meesten van jullie "sherry" roepen terwijl bij mij die gedachte niet eens is opgekomen ( referentie kader fout ? ).
De verwijzing naar Maggie ( het flesje Aroma van Maggie ) vindt ik erg leuk, vroeger vond ik het erg lekker om zo een paar druppeltjes op m'n hand te doen en dan af te likken, lekker zout. Maar van de verdere smaak kan ik me niets meer herinneren.
Na even de notities van de anderen bekeken te hebben zie ik dat 2 andere deelnemers ook even een lijmlucht hebben waargenomen. Dit had ik ook maar alleen bij het inschenken van mijn eerste sampletje daarna heb ik er niets meer van gemerkt en maar afgedaan met "de kinderen zitten zeker te knutselen" .
Ik zie dat de meesten van jullie "sherry" roepen terwijl bij mij die gedachte niet eens is opgekomen ( referentie kader fout ? ).
De verwijzing naar Maggie ( het flesje Aroma van Maggie ) vindt ik erg leuk, vroeger vond ik het erg lekker om zo een paar druppeltjes op m'n hand te doen en dan af te likken, lekker zout. Maar van de verdere smaak kan ik me niets meer herinneren.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten




