Bruichladdich en zijn range
Re: Bruichladdich en zijn range
Hoi,
Heb je een idee van de verwachte release datum vd nieuwe Pc's?
Greetz
Tim
Greetz
Tim
0 x
Ze maken mooi spul hoor, maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat een een sterk verminderd aantal expressies de gemiddelde kwaliteit ten goede zou komen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Whiskieke schreef:Hoi,
Greetz
Tim
Geen idee. Heb verder geen informatie...
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Weet iemand welke cask er momenteel als distillery exclusive te krijgen is bij Bruichladdich? Ik kan er geen informatie over vinden, maar weet wel dat er een is.
0 x
The Organic stond laatst in het klein van Van der Heijden in Eindhoven. Wel leuk, niet heel bijzonder. Wèl heel bijzonder vind ik de Port Charlotte Peat Collection. Die is rokerig, maar pas in de afdronk. Op het moment mijn favoriet.
0 x
Volgens mij bedoel je Port Charlotte The Peat Project 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re: Roy, Eindhoven
Ik heb sinds een week een flesje Peat Project staan (kado gekregen), en heb er een paar drams uit gedronken in de tussentijd. Ik moet er erg aan wennen. Ik moet toegeven, deze heeft een héél eigen karakter. Vies vind ik het niet, zeer zeker niet, maar of ik er erg dol op ben? Ik heb al veel soort peaty whisky's op, maar eentje die ruikt naar schimmelkaas en babykots heb ik nog nooit meegemaakt? De neus is iig heeeel apart. Smaak is dik in orde vind ik. Lekkere rokerige finish, maar wel erg kort. Maar dat zal de leeftijd zijn (of gebrek aan
)
Laatst gewijzigd door Willem vd K op 24 Nov 2013, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: Roy, Eindhoven
Willem vd K schreef:Ik heb sinds een week een flesje Peat Project staan (kado gekregen), en heb er een paar drams uit gedronken in de tussentijd. Ik moet er erg aan wennen. Ik moet toegeven, deze heeft een héél eigen karakter. Vies vind ik het niet, zeer zeker niet, maar of ik er erg dol op ben? Ik heb al veel soort peaty whisky's op, maar eentje die ruikt naar schimmelkaas en babykots heb ik nog nooit meegemaakt? De neus is iig heeeel apart. Smaak is dik in orde vind ik. Lekkere rokerige finish, maar wel erg kort. Maar dat zal de leeftijd zijn (of gebrek aan)
Trouwens, zelf heb ik nu de Port Charlotte 10 (de 10 yo dus), en die vind ik verrassend goed.
Hier is ook het Bruichladdich profiel goed te herkennen, maar door de stevige turf toch goed in balans, en hier heb ik niet zo'n last van die weeïge babykots (of melksuiker/wei, wat ik er zelf in dacht te herkennen), een serieuze aanwinst voor Islay dus.
Nu weet ik niet hoe de Port Charlotte 10 zich verhoudt tot de Port Charlotte "Peat Project", omdat ik die laatste nooit heb geproefd.
0 x
Die Peat Project is (op het moment) mijn favoriete whisky, maar ik ken dan weer de rest van de Bruichladdich range niet zo goed. Ik heb er wel van een paar een glas gehad hier en daar, maar nooit een fles. Die Peat Project is relatief zoetig en de peat zit pas in de afdronk, erg goed.
0 x
M'n enige ervaring was de Laddie Ten laatst op 't Whisky festival in Den Haag.
Vond 't een lekkere frisse licht zoete whisky. Maar nog wel wat jong. Ben dan wel meteen benieuwd hoe een wat oudere variant dan zou smaken.
Naar welke zou ik dan moeten kijken? Want die laddie ten is een andere serie dan de gewone 10 begrijp ik?
Vond 't een lekkere frisse licht zoete whisky. Maar nog wel wat jong. Ben dan wel meteen benieuwd hoe een wat oudere variant dan zou smaken.
Naar welke zou ik dan moeten kijken? Want die laddie ten is een andere serie dan de gewone 10 begrijp ik?
0 x
De oudste variant die ze op dit zouden kunnen maken met het nieuwe destillaat is een 12-jarige (want in 2001 weer geopend). Die is er alleen (nog) niet, dus zul je het moeten doen met bijvoorbeeld de Laddie Sixteen of Twenty-Two. Die zijn echter wel behoorlijk verschillend van karakter t.o.v. de Ten.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik kreeg een persbericht maar als niet kenner/volger van Bruichladdich zie ik niet wat er nieuw is aan deze herintroductie (buiten editie 6.1) 

Laatst gewijzigd door Piet op 11 Jan 2014, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persbericht verwijderd .. soort van fake!
Reden: Persbericht verwijderd .. soort van fake!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Is inderdaad vreemd Piet. Die Octomore 6.1 is volgens mij al een tijdje niet of zeer moeilijk nog te verkrijgen. De rest komt ook niet nieuw op me over..
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”