Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Een Linkwood 15 yo G&M Licensed Bottling ingeschonken. Helemaal mijn stijl 

0 x
Die Hazelburn is echt heerlijk! Nog steeds verdrietig dat die fles leeg is.
Ik ga mij zo wagen aan een Blair Athol 12 year...mn eerste kennismaking met deze distillery.
Ik ga mij zo wagen aan een Blair Athol 12 year...mn eerste kennismaking met deze distillery.
0 x
Ik ga voor VBT4 Sample 2. Wish me luck 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Een sample St Magdalene 18yo 1964 GM 40%!!!
Ooit zelf gekocht, nu van 'n hele ouwe vriend ontvangen!
Kleur: "versleten" goud
Neus: 'n zeer aangename smaak van koffie, sherry, rozijnen, cacao en zoete noten,
mooi rokerig en 'n favoriet van mij: vanille!
Smaak: duidelijk zoete appels,vanille(daar is 'tie weer:-)), 'n beetje kaneel en m'n favoriete verjaarsdag-kadootje, marsepein! Schitterend volle smaak!!
Afdronk: niet zó lang, wel goed leunend op de vanille, maar vooral op de marsepein!!
Kommentaar: Ja, 'n geweldig mooie, smakelijke whisky, die verradelijk lekker is!
Beloofd is inderdaad beloofd!
Thanks John
Ooit zelf gekocht, nu van 'n hele ouwe vriend ontvangen!
Kleur: "versleten" goud
Neus: 'n zeer aangename smaak van koffie, sherry, rozijnen, cacao en zoete noten,
mooi rokerig en 'n favoriet van mij: vanille!
Smaak: duidelijk zoete appels,vanille(daar is 'tie weer:-)), 'n beetje kaneel en m'n favoriete verjaarsdag-kadootje, marsepein! Schitterend volle smaak!!
Afdronk: niet zó lang, wel goed leunend op de vanille, maar vooral op de marsepein!!
Kommentaar: Ja, 'n geweldig mooie, smakelijke whisky, die verradelijk lekker is!
Beloofd is inderdaad beloofd!
Thanks John

0 x
Imperial 1995-2013 Van Wees
Eerste drammetje uit een nieuwe fles. Mijn eerste Imperial die ik proef. Eerste indruk: de zoetheid van Dailuaine met wat extra kavoem van witte peper. Lekker hoor, best een aanrader. Alleen jammer van de finish, of het gebrek eraan.
Eerste drammetje uit een nieuwe fles. Mijn eerste Imperial die ik proef. Eerste indruk: de zoetheid van Dailuaine met wat extra kavoem van witte peper. Lekker hoor, best een aanrader. Alleen jammer van de finish, of het gebrek eraan.
0 x
Als laatste nog een
Kilchoman 61,7%abv voor WIN, erg lekkere Kilchoman, zoetig, gesherried, met een fijne turf erin. Stukje boterfudge erbij mmmm
Kilchoman 61,7%abv voor WIN, erg lekkere Kilchoman, zoetig, gesherried, met een fijne turf erin. Stukje boterfudge erbij mmmm

0 x
Bunnahabhain 1990-2013 Whisky Doris
Zo, dit is echt kwaliteit! De prijs is helaas ook navenant.
Zo, dit is echt kwaliteit! De prijs is helaas ook navenant.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Deunemans schreef:Die Hazelburn is echt heerlijk! Nog steeds verdrietig dat die fles leeg is.
Ja inderdaad, die zou ook wel in mijn kast mogen staan
0 x
Hij is nog redelijk makkelijk te krijgen, toch? Misschien moet ik ook nog maar een extra fles aanschaffen zo lang dat nog het geval is...
Auchentoshan 1995-2013 Whiskybroker
Ben er vroeg bij vandaag
Ben er vroeg bij vandaag
0 x
Kay schreef:Hij is nog redelijk makkelijk te krijgen, toch? Misschien moet ik ook nog maar een extra fles aanschaffen zo lang dat nog het geval is...
Ben er vroeg bij vandaag
Welke van de twee is dat? De lichte of de donkere? En wat vond je ervan?
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Volgens de info op het flesje (was een sample bij een bestelling van Whiskybase) vat 657, de sherry finish. Hij leek me echter lichter en ik herkende er eerlijk gezegd weinig sherry in...
Ik vond het een redelijk standaard Auchentoshan. Ik heb ooit een fles Springwood gehad, en als ze die op cask strength hadden gebotteld was het waarschijnlijk ongeveer hierop uitgekomen. Minder vol en zoet dan de Valinch in ieder geval. Heb hem een score van 81 gegeven, m.a.w. dat wordt geen aankoop.
Nu een Dailuaine 1992-2013 van Whiskybroker. Deze overtreft de recente Dailuaine bottelingen van Van Wees wat mij betreft, en die vond ik al goed. Redelijk rechttoe-rechtaan maar wel heel lekker. Goede prijs-kwaliteit verhouding ook (20 jaar, cask strength, score 88 voor net iets meer dan 50 euro). Binnenkort nog maar een fles hiervan scoren.
Ik vond het een redelijk standaard Auchentoshan. Ik heb ooit een fles Springwood gehad, en als ze die op cask strength hadden gebotteld was het waarschijnlijk ongeveer hierop uitgekomen. Minder vol en zoet dan de Valinch in ieder geval. Heb hem een score van 81 gegeven, m.a.w. dat wordt geen aankoop.
Nu een Dailuaine 1992-2013 van Whiskybroker. Deze overtreft de recente Dailuaine bottelingen van Van Wees wat mij betreft, en die vond ik al goed. Redelijk rechttoe-rechtaan maar wel heel lekker. Goede prijs-kwaliteit verhouding ook (20 jaar, cask strength, score 88 voor net iets meer dan 50 euro). Binnenkort nog maar een fles hiervan scoren.
0 x
Check, dank voor de info! Ik twijfel nog van welke van de twee vaten (of geen enkele) ik een fles ga aanschaffen. Nu nog iemand vinden die vat 658 kent 
Die dailuaine stond inderdaad ook al op de shortlist. Jammer genoeg begint de shortlist al weer verdacht veel op een longlist te lijken
Wel grappig dat whiskybase blijkbaar een goed lijntje heeft met whiskybroker (waarschijnlijk omdat ze er oook regelmatig vaten betrekken), want bijvoorbeeld de dailuaine is maar een eurotje of 5 duurder dan in de WhB webshop.
Die dailuaine stond inderdaad ook al op de shortlist. Jammer genoeg begint de shortlist al weer verdacht veel op een longlist te lijken
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Whisky Event Eindhoven achter de rug... In tafelvolgorde (andere volgorde kan ik me niet meer herinneren...)
- Milstone Single Malt Sherry Oak
- Flying Dutchman (?) Rum
- Aberlour 10yp
- Aberlour A'Bunadh
- Benromach 10yo
- GMR Ledaig (7yo?) --> Heftigste whisky van de middag
- G&M Old Pulteney 8yo
- Ultimate Deanston 1997 --> lekker
- Teeling Blended Irish
- Red Breat Irish
- Balblair '89 --> lekker
- Old Pulteney 21yo --> lekker
- Old Pulteney liqeur
- Campbeltown Loch --> lekker
- Springbank 10yo --> lekker
- Hazelburn 8yo --> lekker
- Longrow Peated --> lekker (leek unpeated omdat ik de leadig hiervoor op had
)
- Glenmorangie Signet --> lekker (hiermee begonnen, wat een ongelooflijke complete en veelzijdige whisky. Maar ik heb het geld er niet voor over... Leuk om een keer mee te maken).
- Ardbeg 10yo
- Ardbeg Uigedail (de Ardbeg's vond ik tegenvallen... Caol Ila blijft mijn favoriete Islay)
- Glengoyne Single Highland Malt Cask Strength --> lekker
- Auchentoshan Three Wood
- Glen Garrioch Founders Reserve --> lekker
- Benriach Dark Rum Wood Finish
- Glendronach Revival
- Glenglassaugh Revival --> lekker
- Glenfiddich 14yo Rich Oak
Lang leve de flessen water en de spuugbakken
- Milstone Single Malt Sherry Oak
- Flying Dutchman (?) Rum
- Aberlour 10yp
- Aberlour A'Bunadh
- Benromach 10yo
- GMR Ledaig (7yo?) --> Heftigste whisky van de middag
- G&M Old Pulteney 8yo
- Ultimate Deanston 1997 --> lekker
- Teeling Blended Irish
- Red Breat Irish
- Balblair '89 --> lekker
- Old Pulteney 21yo --> lekker
- Old Pulteney liqeur
- Campbeltown Loch --> lekker
- Springbank 10yo --> lekker
- Hazelburn 8yo --> lekker
- Longrow Peated --> lekker (leek unpeated omdat ik de leadig hiervoor op had
)- Glenmorangie Signet --> lekker (hiermee begonnen, wat een ongelooflijke complete en veelzijdige whisky. Maar ik heb het geld er niet voor over... Leuk om een keer mee te maken).
- Ardbeg 10yo
- Ardbeg Uigedail (de Ardbeg's vond ik tegenvallen... Caol Ila blijft mijn favoriete Islay)
- Glengoyne Single Highland Malt Cask Strength --> lekker
- Auchentoshan Three Wood
- Glen Garrioch Founders Reserve --> lekker
- Benriach Dark Rum Wood Finish
- Glendronach Revival
- Glenglassaugh Revival --> lekker
- Glenfiddich 14yo Rich Oak
Lang leve de flessen water en de spuugbakken

0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Tjonge, jouw smaakpapillen zijn nu toch volledige naar de kl***n? Ik neem sampleflesjes mee naar whiskybeurzen. Die kan ik dan vullen als ik er genoeg op heb en dan proef die thuis op mijn gemak.
0 x
Banzai schreef:Tjonge, jouw smaakpapillen zijn nu toch volledige naar de kl***n? Ik neem sampleflesjes mee naar whiskybeurzen. Die kan ik dan vullen als ik er genoeg op heb en dan proef die thuis op mijn gemak.
Dat moet je bij de grote beurzen niet proberen, wordt je er zonder pardon uit gezet. (Te gek voor woorden, maar wel de werkelijkheid).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”