Ik ben Hans ik woon in lebbeke en ben al enige tijd geïnteresseerd in whisky. Tot voor enkele jaren beperkte die interesse zich tot het nuttigen van een reguliere glenfiddich, mcallen,...kortom de dingen die in de meeste horeca zaken in een fraaie display (terecht) op de toog tentoongesteld worden. Dit was mijn aanstaande schoonmoeder niet ontgaan en X-jaar geleden schonk ze me voor mijn verjaardag (het is ondertussen een traditie geworden) me een cadeau bon van jurgen's whisky huis. Men eerste fles was een ardbeg uigeadail. Gaandeweg ben ik me meer in de materie gaan verdiepen en X-aantal verjaardagen en evenveel cadeaubonnen later (de aanstaande schoonmoeder is inmiddels schoonmoeder) was het tijd om die lege kokers naar het containerpark te brengen en me te registreren op dit forum.
Ik houd dit forum al een tijdje in de gaten...maar eens mens kan niet blijven passief toe kijken niet waar...
Bon, wat staat er hier allemaal in de kast (wat meteen illustreert dat men smaak vrij breed gaat)
Aberlour 10
Aberlour white oak 2003
aberlour a'bunadh batch 44
Ardbeg Ardbog (die uigeadail is al jaren leeg maar was lekker)
auchentoshan (de standaardversie, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik te lui ben om te kijken hoe wat de naam is)
Bruichladdich laddie 10
Bruichladdich Port Charlotte, The peat project
Glendronach CS
Talisker (zie auchentoshan
Mijn verwachtingen?
Kort samen gevat: dialogeren met met verwante zielen en veel bijleren. Zonder het passief observeren van dit forum had de a'bunadh alvast niet in mijn kast gestaan. En het moet gezegd zijn hij is heerlijk!