Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Wacht maar tot ze 9 zijn, dan schenken ze voor je in haha
0 x
Pellie schreef:Wacht maar tot ze 9 zijn, dan schenken ze voor je in haha
Haha....ook echt he? Zie het al voor me. Lijkt me overigens echt te gek om later samen met m'n zoon een glas whisky te drinken. Maar goed, dat duurt nog wel even
0 x
ElwinB schreef:Pellie schreef:Wacht maar tot ze 9 zijn, dan schenken ze voor je in haha
Haha....ook echt he? Zie het al voor me. Lijkt me overigens echt te gek om later samen met m'n zoon een glas whisky te drinken. Maar goed, dat duurt nog wel even
Die van mij wil altijd ruiken en vind het nog lekker ook, zelfde als met de geur uit de sigarenhumidor.....maar goed, hij moet overal afblijven hehe. Maar idd later samen een whiskietje lijkt mij ook wel wat

On topic: nu als laatste een Glencadam 10yo, blijft lekker.....
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Benriach-tijd: een Benriach 12yo Importanticus Fumosus en de 'fameuze' Benriach 27yo Peated Tawny Port Finish. De verwachtingen waren hoog gespannen maar viel dat even tegen. Vooral de 27yo was echt niet mijn ding desondanks dat ie overal goed scoort 
0 x
Gisteren een Laphroaig QC gehad met veel (veel!) water, minstens 33%. Opmerkelijk vond ik dat de geur enorm intens wordt. De geur wordt ook in een klap losgelaten, alsof je aan een uitlaat lurkt*. Je drankje wordt natuurlijk wel wat waterig, maar dat vond ik in de warmte niet echt een probleem.
*: ondergetekende heeft nog nooit aan een uitlaat gelurkt. Veel te heet.
*: ondergetekende heeft nog nooit aan een uitlaat gelurkt. Veel te heet.
0 x
Gisteravond m'n fles Gentleman Jack geleegd. 

0 x
Vanavond de BenRiach 17, Balvenie Port Wood 20, Longmorn 17 ultimate en Laphroaig PX.
0 x
Met deze hitte geen zin in een gecompliceerde dram. Laddie Ten zit in mijn glas.
0 x
jpvdw schreef:Met deze hitte geen zin in een gecompliceerde dram. Laddie Ten zit in mijn glas.
Ik een Bere Barley na de wijn... al een uur of 3 in het glas. Schenk hem uit en zegt de vrouw "gaan we geen wijn drinken uit de Loire zoals gisteren?!". Twas maar een woord
0 x
Ik een Glenmorangie 10yo en nu een Dailuaine 1983 Archives......lekkere dram.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Laphroaig cask strength 58.3 % (batch 2). Wat een fantastisch lekkere dram!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Laphroaig cask strength 58.3 % (batch 2). Wat een fantastisch lekkere dram!
nog eens bedankt! Hij is toe bij mij, want teveel open (van Laphroiag nog de 18yo, jij hebt al de QC
Nog wat Laphroaig op het oog?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

johan brugge schreef:Laphroaig cask strength 58.3 % (batch 2). Wat een fantastisch lekkere dram!
Die is nu als gevolg van mijn verhuizing verhuisd van de berging naar de drankkast in de woonkamer. Hij zal binnenkort denk ik wel open gaan, maar dan moet het denk ik toch echt een paar graadjes afkoelen. Ik heb ook al een paar maanden geen open fles Lagavulin 16 meer in de kast staan, wat voor mij ook wel uitzonderlijk is.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik vind de standaard Lagavulin 16yo de laatste jaren te zoet smaken. Ik heb al heel lang geen 16yo meer gekocht om die reden, net als de Ardbeg Ten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
- totalatool
- Forum goeroe

johan brugge schreef:Ik vind de standaard Lagavulin 16yo de laatste jaren te zoet smaken. Ik heb al heel lang geen 16yo meer gekocht om die reden, net als de Ardbeg Ten.
Mijn herinnering van een Ardbeg 10 was toch niet dat die te zoet was, maar ik heb wel net als jij die fles al heel lang niet meer gekocht.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”