Piet schreef:johan brugge schreef:Daarmee zeg je heel veel, Piet. Als je weet dat die gasten mekaar op regelmatige basis zien/spreken/mailen of wat dan ook en dus mekaar ook persoonlijk kennen, dan krijg ik soms de indruk (en ik ben niet de enige) dat er toch een vorm van vooringenomenheid een rol speelt.
Jammer dat geen van die recensenten (niets menselijks is hen vreemd!) deelneemt aan de HWF VBT's. Dan hadden we hun smaak en oordeel in elk geval wat beter leren kennen

ja, het is waarschijnlijk moeilijk om echt van objectiviteit te spreken, al moet ik wel zeggen dat indien ik blind proef, of proef en oordeel, ik steeds wel heel erg dicht bij Johan Van Samang zijn scores zit, als ik die achteraf raadpleeg. Ruben dan weer minder.
En die Caol Ila, mja, krijgt op whiskybase 90.41 en werd al gerate door 41 mensen. Een echte hype vind ik dit niet, maar hij wordt blijkbaar wel gewaardeerd. Heb de 2 flessen nog kunnen kopen aan de oude prijs, met korting, dus kostten me 246 euro. Kon ik niet laten liggen, als je weet dat het kalme dure jaren worden in de whiskywereld binnenkort.