Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Lochside eso child. Toch fan hoor, van die Lochside...
0 x
Laphroaig QC en die valt tegen. Wat slappig en mierzoet. Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog gestemd. Waar komen die 96 punten uit Murray's bijbel vandaan en al die lovende recensies? Zo vind ik het zoet van de ergens vergelijkbare Balblair 2001veel beter, veel natuurlijker, om maar een voorbeeld te noemen. Ach, al geloof ik in objectieve maatstaven voor kwaliteit, smaken verschillen uiteindelijk toch. Misschien even wennen, kan ook.
0 x
ja de QC is ook voor mij te zoet, staat al bijna een jaar open na 2 drams...
nu een lekkere Braeval TWMercenary
nu een lekkere Braeval TWMercenary
0 x
Jorn schreef:Laphroaig QC en die valt tegen. Wat slappig en mierzoet. Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog gestemd. Waar komen die 96 punten uit Murray's bijbel vandaan en al die lovende recensies? Zo vind ik het zoet van de ergens vergelijkbare Balblair 2001veel beter, veel natuurlijker, om maar een voorbeeld te noemen. Ach, al geloof ik in objectieve maatstaven voor kwaliteit, smaken verschillen uiteindelijk toch. Misschien even wennen, kan ook.
Je bent hier op het forum naar ik meen de eerste (*) die de QC vindt tegenvallen.
En inderdaad wellicht een stukje gewenning. Maar vergelijkbaar met de Balblair 2001,..... neen dat vind ik echt te ongenuanceerd. Het zijn echt twee volslagen andere whiskies qua smaaktype.... ook al zit er in beide bodies een bepaald zoetje. Maar alle whiskies hebben wel wat gemeen.
Misschien loop je te hard van stapel en dan valt het inderdaad sneller tegen.
En dat boek: Whisky Bible van Jim Murray. De meningen zijn zeer verdeeld maar ik zou het weggooien.
*) EDIT: Yapi: De 2de dan nu.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
ik geef hem nog boven de 80 hoor, 't is dat niet, maar als ik dan moet kiezen tussen al die flessen die open staan, tja, dan haalt ie het nooit!
nu afsluiten met een Lochside 29yo Daily Dram red label. Brrr, zalige neus!
nu afsluiten met een Lochside 29yo Daily Dram red label. Brrr, zalige neus!
0 x
Springbank 12 YO CS batch 5
Aberlour A'Bunadh batch 34
Aberlour A'Bunadh batch 34
Laatst gewijzigd door Kay op 26 Jun 2013, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Piet schreef:Jorn schreef:Laphroaig QC en die valt tegen. Wat slappig en mierzoet. Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog gestemd...
Je bent hier op het forum naar ik meen de eerste (*) die de QC vindt tegenvallen.
...
Ik heb ook al eens aangegeven dat de QC voor mij onderdoet voor de standaard 10, maar in mijn herinnering was dat met name omdat ik de QC zo eenzijdig houterig vond. Het is overigens al wel een tijd geleden dat ik hem geproefd heb, dus misschien zou mijn mening nu anders zijn.
0 x
totalatool schreef:Piet schreef:Jorn schreef:Laphroaig QC en die valt tegen. Wat slappig en mierzoet. Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog gestemd...
...
Ik heb ook al eens aangegeven dat de QC voor mij onderdoet voor de standaard 10, maar in mijn herinnering was dat met name omdat ik de QC zo eenzijdig houterig vond. Het is overigens al wel een tijd geleden dat ik hem geproefd heb, dus misschien zou mijn mening nu anders zijn.
Hier ben ik het zeker mee eens. De QC vind ik lang niet zo lekker als de normale 10 vanwege de iets te duidelijke houtinvloed.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Tomatin 12 years. Lekker, een tweede dan maar.
0 x
Een Writer's Tears (wist niet waar ik mee moest beginnen
) en nu een Glencadam 10yo! 

0 x
En nu een Millstone 100 Rye. poeh, wat is dat lekker zeg!! 

0 x
Ik ben net terug van een blinde bring-your-own tasting en heb daar o.a. de volgende whiskies mogen proeven:

- Caol Ila Signatory '99-'11 Burgundy Cask Finish
- Longmorn 35yo The Nectar
- Longrow 18yo (de aller-aller-allernieuwste batch, nog niet te koop)
- Springbank 14yo Whiskybroker (had ik zelf bij me)
- Bowmore 12yo 43% (oude botteling voor travel retail)
- Ardmore 20yo '92-'12 The Whiskyman
- Ardbeg 1991 Spirit of Scotland
- Longmorn '73 (ik ben verdere gegevens vergeten op te schrijven, maar was de absolute topper van de avond)
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Ik ben net terug van een blinde bring-your-own tasting en heb daar o.a. de volgende whiskies mogen proeven:
- Caol Ila Signatory '99-'11 Burgundy Cask Finish
- Longmorn 35yo The Nectar
- Longrow 18yo (de aller-aller-allernieuwste batch, nog niet te koop)
- Springbank 14yo Whiskybroker (had ik zelf bij me)
- Bowmore 12yo 43% (oude botteling voor travel retail)
- Ardmore 20yo '92-'12 The Whiskyman
- Ardbeg 1991 Spirit of Scotland
- Longmorn '73 (ik ben verdere gegevens vergeten op te schrijven, maar was de absolute topper van de avond)
Ik denk dat je wel kan stellen dat ik me vermaakt heb
Was het misschien de SIGNATORY LONGMORN 73 750 ml? Daar had ik 'n sampletje van! Is idd erg lekker
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

een imperial 1995 17 jaar 0ud van b & b
mooie dram

mooie dram

0 x
I_SPEY schreef:Matti schreef:Ik ben net terug van een blinde bring-your-own tasting en heb daar o.a. de volgende whiskies mogen proeven:[...]
Ik denk dat je wel kan stellen dat ik me vermaakt heb
Was het misschien de SIGNATORY LONGMORN 73 750 ml? Daar had ik 'n sampletje van! Is idd erg lekker
Nope, het was de '71-'11 43% van Gordon & Macphail (ik zat er een paar jaar naast
En die 43% proef je er totaal niet aan af overigens, hij bleef fier overeind na de Ardbeg, en die zat op 58%
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”