totalatool schreef:Batch 6 ligt al te "marryen".
Balvenie Tun1401 Batches
Re: Balvenie Tun1401 Batches
0 x
Balvenie Tun1401 batch 8
Ik vroeg mij af: heeft iemand al een (officiële) proefnotitie kunnen ontdekken van de Balvenie tun 1401 batch 8? Geheimzinnig hoor, die bekende radiostilte. Eerst wordt die met veel bombarie op de markt gezet en vervolgens hoor je er een tijdlang niets meer over. Wat is dat met die reviewers, die weten toch dat veel whiskyliefhebbers daar nieuwsgierig naar zijn?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Balvenie tun batch 8
De vraag is natuurlijk of al die reviewers wel zo snel aan een sample kunnen komen.
0 x
totalatool schreef:De vraag is natuurlijk of al die reviewers wel zo snel aan een sample kunnen komen.
Je moet er ook behoorlijk snel bij zijn als je een fles wilt hebben. Ik had geluk dat ik op de bonnefooi bij mijn slijter langs ging om er naar te vragen. Ik kon nog net de laatste fles uit de levering kopen.
Hier en hier heb ik alvast wat blogposts met proefnotities gevonden.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Balvenie Tun1401 batch 8
Het blijkt een behoorlijk veilige aankoop te zijn, er is nog geen slechte batch geweest. Mijn fles staat op me te wachten.
0 x
Thnx. Positieve proefnotities, tot dusverre. Ik begrijp dat reviewers aan samples moeten kunnen kopen, maar je zou toch zeggen dat internationaal bekeken websites zoals Whiskyfun er gemakkelijk een kunnen bemachtigen of daarvoor simpelweg even een tunnetje open trekken.
0 x
Maar Jorn als je het verschil met de Aberlour a'bunadh eigenlijk nauwelijks proeft waarom zou je hieraan dan zoveel geld uitgeven
Zie mijn antwoord op je open vraag: Balvenie TUN1401 v/s Aberlour a'bunadh.
Zie mijn antwoord op je open vraag: Balvenie TUN1401 v/s Aberlour a'bunadh.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
THE BALVENIE TUN 1401 BATCH 8 LAUNCHES IN UK
Ik vind de prijs aardig uit de klauwen lopen,....with an RRP of £200. Ik zag een NL prijs van €238. Dat tegen de €158 van Batch 2
Ik vind de prijs aardig uit de klauwen lopen,....with an RRP of £200. Ik zag een NL prijs van €238. Dat tegen de €158 van Batch 2

0 x
Ik had de tun eerder gekocht..
Vond hem heel lekker hoor, wel behoorlijk intens, maar ik was i.e.g. positief verrast door de smaak van de Abundah, laat ik het zo uitdrukken. Goed spul en niet duur als je die prijsbepaling afzet tegen die van de kostbare TUN i.d.d.
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Piet schreef:THE BALVENIE TUN 1401 BATCH 8 LAUNCHES IN UK
Ik vind het ook voor dat geld nog een uitstekend prijs kwaliteit verhouding. Moet je eens kijken wat voor vaten er in elke batch zitten. Vaak eind jaren '60, en jaren '70 voor het grootste deel. Als ze die als singel cask zouden bottelen zou de prijs een veelvoud zijn. En vergelijk het is met de eigen 30y...
Maakt me ook nooit zoveel uit wat een eerdere editie kostte. Of wat een fles vroeger kostte. Gaat er mij meestal om: vind ik hem zo lekker dat ik er dat geld voor over heb? Bij de TUN's tot nu toe is dat steeds een duidelijke ja geweest. Batch 8 heb ik helaas nog niet geproefd.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- totalatool
- Forum goeroe

Piet schreef:THE BALVENIE TUN 1401 BATCH 8 LAUNCHES IN UK
Ik ben het wel met Teun eens, wellicht moet je zelfs concluderen dat de eerste paar batches goedkoop waren. En dat voor Balvenie, die ik iha niet echt goedkoop vind in hun standaard range.
Ik heb overigens batch 8 in Nederland weten te vinden voor €215. Batch 2 was destijds bij mijn weten (vrijwel overal) ongeveer €175 en heb ik niet lager dan €169 kunnen vinden toen.
0 x
Allen,
vorige week stond ik nog bij The Balvenie, toen was deze tun uitvoering net 1 dag in de verkoop (rond de 200 pond), de volgende release zit ook al in de tun en die zou voor de Usa markt zijn...
pascal
vorige week stond ik nog bij The Balvenie, toen was deze tun uitvoering net 1 dag in de verkoop (rond de 200 pond), de volgende release zit ook al in de tun en die zou voor de Usa markt zijn...
pascal
0 x
Natuurlijk wel triest te zien dat de #8 in enkele "gerenommeerde" (in elk geval bekende) webshops (nu al) aangeboden wordt voor €295,- en €299,-
Adviesprijs €210 en pas een week of zo beschikbaar
Adviesprijs €210 en pas een week of zo beschikbaar

0 x
bartp schreef:299 is een koopje in vergelijking met deze.
http://www.thewhiskybarrel.co.uk/balven ... alt-scotch
£499.99
hebben anders ging "©The Whisky Barrel" op positie één
(maar wat niet is...)
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”