Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hazelburn 8yo, lekker kruidig, toch vooral koriander. 

0 x
enkele fruittoppers, Lochside Eso child & een Braeval TWMercenary.
0 x
Niets heel bijzonders, gewoon wat flessen leeg proberen te krijgen:
- North British Single Grain
- Té Bheag
- Six Isles pomerol finish
0 x
afsluiter Longmorn Spirito divino... hohoho!!!
0 x
Ik doe nu al een goede drie uur met een goed glas Glenfarclas 105 en knabbel af en toe een blokje pure chocolade weg.
Net bij de twee-na-laatste slok in het glas dacht ik; hey anders kauw ik even een stukje chocola voor en giet er dan simultaan wat whisky bij: goddelijk
Geen cherry bonbon maar een sherry bonbon
Net bij de twee-na-laatste slok in het glas dacht ik; hey anders kauw ik even een stukje chocola voor en giet er dan simultaan wat whisky bij: goddelijk

Geen cherry bonbon maar een sherry bonbon
0 x
Gisteren nog een Clynelish Distiller's Edition 1997-2011 op
Frank
Frank
0 x
Gisteravond het laatstje drupje Caol Ila Distillers Edition
0 x
Gisteren heel veel verschillende geproefd, als ik me niet vergis 17 stuks. Wel hele kleine beetjes natuurlijk met tussendoor veel water en regelmatig een stukje brood. Daarnaast ook goed gegeten van tevoren, waardoor we wonderbaarlijk genoeg maar in een zeer licht beschonken toestand huiswaarts keerden, viel series alles mee..
Welke ik zeker nog eens in huis ga halen van wat ik geproefd heb:
aberlour a'bunath, glenlivet 16yo nádura, bowmore 15yo darkest, glenmorangie quinta rubain en scapa 16yo
Grooooooote tegenvallers van de dag: Dalmore 21 yo cigare malt en de hibiki 17yo
aberlour a'bunath, glenlivet 16yo nádura, bowmore 15yo darkest, glenmorangie quinta rubain en scapa 16yo
Grooooooote tegenvallers van de dag: Dalmore 21 yo cigare malt en de hibiki 17yo
0 x
Ik heb hier net de Springbank 18YO 2010 edition ingeschonken.
0 x
port charlotte An Turas Mor. Eigenlijk verkeerd ingeschonken, om de één of andere reden associeer ik deze met een campbeltown. het zullen de a's en de t's en de o's en de m's zijn. Moest eigenlijk een prelude hebben voor een springbank, maar dit gaat ook wel nog lukken 
0 x
henri schreef:Grooooooote tegenvallers van de dag: [...] en de hibiki 17yo
Tenzij je die als een van de eerste 2-3 drams hebt geproefd zou ik hem nog een kans geven. Hij is vrij subtiel, maar heeft een heerlijk zoetje en is (net als de meeste Japanners vind ik) uitzonderlijk goed in elkaar gezet zonder ook maar een hint van 'off-notes' zoals rubber of zwavel.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
was niet 1 van de eerste drams, maar wel na om het zo te noemen "een pauze" waar we na een shaggie roken eerst wat brood namen en 2 glaasjes water, een kwartiertje rondstruinen en hier en daar wat babbelen besloten de hibiki daarna eerst te gaan proberen. Beiden waren we er niet over te spreken, en vinden 'm allebei die 75,- lang niet waard.
aardig erbij om te weten is dat ik en mijn maat zo'n beetje tegenovergestelde smaak qua whisky hebben, elkaars voorkeuren wel altijd proberen, maar over deze 100% eensgezind waren.
maar ach, t zegt ook niet dat het een slechte whisky is, het zegt alleen dat ie ons niet beviel.
aardig erbij om te weten is dat ik en mijn maat zo'n beetje tegenovergestelde smaak qua whisky hebben, elkaars voorkeuren wel altijd proberen, maar over deze 100% eensgezind waren.
maar ach, t zegt ook niet dat het een slechte whisky is, het zegt alleen dat ie ons niet beviel.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

henri schreef:Gisteren heel veel verschillende geproefd, als ik me niet vergis 17 stuks. Wel hele kleine beetjes natuurlijk met tussendoor veel water en regelmatig een stukje brood. Daarnaast ook goed gegeten van tevoren, waardoor we wonderbaarlijk genoeg maar in een zeer licht beschonken toestand huiswaarts keerden, viel series alles mee..
Tegenvaller?? Hibiki 17yo vind ik echt geweldig! Bowmore 15yo Darkest daarentegen
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”