Whisky Xperience (Mitra), Grave 22 nov 2009
Whisky Xperience (Mitra), Grave 22 nov 2009
He,
gaat iemand nog naar een Whisky Xperience van de Mitra?
Ikzelf heb kaarten voor 22 november in Grave.
@Jock: jij toevallig ook? Grave is ook bij jou in de buurt... en... op die tasting is er een masterclass:
Voor 15 euro kunt u onderstaande Whisky’s eens goed onder de loep nemen.
* Bruichladdich 1998 Oloroso Sherry 70cl 46%
* Bruichladdich 2001 "The Resurrection Dram" 70cl 46%
* Bruichladdich 3D3 70cl 46%
* Bruichladdich 21 yrs Oloroso Sherry 70cl 46%
Deze Bruichladdichserie zal alleen in de Masterclasses van de WX in Friesland 22 mei, Groningen 5 juni, Drenthe 12 juni, Utrecht 18 oktober, Zuid Holland 1 november en Noord Brabant 22 november te proeven zijn.
Ikzelf heb me overigens niet aangemeld voor deze Masterclass.
Ben benieuwd om daar jullie te leren kennen!
gaat iemand nog naar een Whisky Xperience van de Mitra?
Ikzelf heb kaarten voor 22 november in Grave.
@Jock: jij toevallig ook? Grave is ook bij jou in de buurt... en... op die tasting is er een masterclass:
Voor 15 euro kunt u onderstaande Whisky’s eens goed onder de loep nemen.
* Bruichladdich 1998 Oloroso Sherry 70cl 46%
* Bruichladdich 2001 "The Resurrection Dram" 70cl 46%
* Bruichladdich 3D3 70cl 46%
* Bruichladdich 21 yrs Oloroso Sherry 70cl 46%
Deze Bruichladdichserie zal alleen in de Masterclasses van de WX in Friesland 22 mei, Groningen 5 juni, Drenthe 12 juni, Utrecht 18 oktober, Zuid Holland 1 november en Noord Brabant 22 november te proeven zijn.
Ikzelf heb me overigens niet aangemeld voor deze Masterclass.
Ben benieuwd om daar jullie te leren kennen!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Re: Whisky Xperience (Mitra)
Grave is niet echt bij mij in de buurt. Ik woon in Arnhem. Maar het is zeker het overwegen waard. Ik ben de week daarvoor op Whisky Live in Leiden en onze band speelt op de celtic festival in Vlaardingen de week daarvoor. November wordt een drukke maand, maar wel leuk.
Jock
Jock
0 x
Wij gaan op 1 november naar het Whisky Experience in Gorinchem

Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 19 Okt 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht gesplitst
Reden: Bericht gesplitst
0 x
Net thuis van de Mitra Whisky Experience,was weer heel gezellig en weer leuke whisky's gedronken waarvan ik er maar een paar besteld hebt,de Ardbeg Blasda en een Coal Ila 16jr van Cooper's Choice,deze 2 vonden wij zeer goed smaken. 

0 x
...lees ik nu goed op de site van IWS dat je (ook) gratis toegang krijgt tot deze proeverij? Damn... ik heb al een kaartje gekocht 
0 x
JayDie schreef:.. ik heb al een kaartje gekocht ..
Ik zou proberen het terug te geven. In het laatste geval ter plekke.
Je hebt een goede reden.
Neen heb je.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Het IWS wist me te vertellen dat je geen gratis toegang krijgt op vertoon van je IWS pas op een Mitra Whisky Xperience.
Ik heb aangegeven dat dit dan ook van de websiteverwijderd dient te worden. Helaas... Ach... ik treur niet; ik ben sowieso aanwezig
Ik heb aangegeven dat dit dan ook van de websiteverwijderd dient te worden. Helaas... Ach... ik treur niet; ik ben sowieso aanwezig
0 x
Ik had ze al een mailtje gestuurd om dit te veranderen omdat het verwarring zaait. 

0 x
Veel plezier en proef ze.Ik zou zeker bij de Glenlivit stand langsgaan,die hadden 1 nov. weer mooie whisky's staan. 

0 x
Zojuist terug van de proeverij!
Geweldig opgezet. Vergeleken met Leiden: hier alles gratis te proeven, ook die waarvoor je in Leiden een paar drams extra moest neerleggen. En niet alleen de 'standaard' whiskies te proeven. Hele mooi. Zo ook, uit nieuwsgierigheid, de Johnnie Walker Blue Label (ca. 175 euro per fles) geproefd. Moet zeggen, een lekkere blended whisky, maar om dat bedrag er voor uit te geven... Nee, zeker niet. Koop er liever een 5 andere goede flessen voor!
"Toppers" van de whiskies die ik geproefd heb:
* Glenmorangie Nectar d'Or
* Balvenie Double Wood
* Highland Park 15yo
* Bruichladdich 2001 The Resurrection Dram
Verder vond ik de Ardbeg Uigedail verrassend lekker. Ben benieuwd wat de Finlaggan nu eigenlijk is (Single Malt van Islay, maar welke...?) Vond hem een zachte Ardbeg.
Ohja, de Frysk Hinder was ook verrassend lekker. Had de volgende:
Distillation date: 06-03-2006, Bottle date: 20-04-2009, cask 256, Red Wine casks. Erg lekker voor een 3yo whisky! Alleen toch die prijs en de stabiliteit... Deze fles zou ik best willen, maar vind die ca. 45 euro toch weer veel...
Jura Superstition viel ook in de smaak.
Nou... dat was het wel voor even!

Geweldig opgezet. Vergeleken met Leiden: hier alles gratis te proeven, ook die waarvoor je in Leiden een paar drams extra moest neerleggen. En niet alleen de 'standaard' whiskies te proeven. Hele mooi. Zo ook, uit nieuwsgierigheid, de Johnnie Walker Blue Label (ca. 175 euro per fles) geproefd. Moet zeggen, een lekkere blended whisky, maar om dat bedrag er voor uit te geven... Nee, zeker niet. Koop er liever een 5 andere goede flessen voor!
"Toppers" van de whiskies die ik geproefd heb:
* Glenmorangie Nectar d'Or
* Balvenie Double Wood
* Highland Park 15yo
* Bruichladdich 2001 The Resurrection Dram
Verder vond ik de Ardbeg Uigedail verrassend lekker. Ben benieuwd wat de Finlaggan nu eigenlijk is (Single Malt van Islay, maar welke...?) Vond hem een zachte Ardbeg.
Ohja, de Frysk Hinder was ook verrassend lekker. Had de volgende:
Distillation date: 06-03-2006, Bottle date: 20-04-2009, cask 256, Red Wine casks. Erg lekker voor een 3yo whisky! Alleen toch die prijs en de stabiliteit... Deze fles zou ik best willen, maar vind die ca. 45 euro toch weer veel...
Jura Superstition viel ook in de smaak.
Nou... dat was het wel voor even!

0 x
Glenmorangie Nectar d'Or.....
Daar ben ik wel benieuwd naar, Sauternes finish.
Los van de aromatische invloed moet dat haast wel invloed op zoetheid en body hebben, zou ik denken (hopen ?).
Daar ben ik wel benieuwd naar, Sauternes finish.
Los van de aromatische invloed moet dat haast wel invloed op zoetheid en body hebben, zou ik denken (hopen ?).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”