Cask 1618 neem ik aan? Heb ik daar ook gedronken. Maar heb daarnaast ook cask 3059 uit 1990 mogen proeven. Die vond ik nog lekkerder en heb toen besloten daar een fles van mee te nemen.Banzai schreef:- Glendronach 1993 Self Filled from the cask
Sláinte
Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

vmk schreef:Cask 1618 neem ik aan? Heb ik daar ook gedronken. Maar heb daarnaast ook cask 3059 uit 1990 mogen proeven. Die vond ik nog lekkerder en heb toen besloten daar een fles van mee te nemen.Banzai schreef:- Glendronach 1993 Self Filled from the cask
Sláinte
Inderdaad, cask 1618 en hij is inderdaad zeer lekker. Cask 3059 was er helaas niet meer maar we hebben verder nog de Octarine 8yo (verrassend lekker voor zo'n jonge whisky), de cask strength batch 2 en de 20 jaar oude Pedro Ximenez geproefd.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Omdat alcohol hier in Maleisië erg duur is, heb ik vannacht een literfles Balvenie Triple Cask 12 voor de dorst meegenomen uit de eveneens niet erg goedkope duty free van Abu Dhabi. Hij was omgerekend zo'n €62 als ik me niet vergis.
0 x
Zo,
even de opendeurdagen van Crombé 3.0 meegemaakt, en thuisgekomen met
Lochside Eso Child daily dram 2 x
Lochside Blackadder Raw Cask 81-09 1 x
Lochside nectar 29yo sherry 1 x
Laphroaig Van Wees 98-12 60.1% 1 x
Dalmore Crombé & TBD by Asta Morris 1 x (lekkerder op fles dan bij tasting)
oh, en nog wat Port mee ook
even de opendeurdagen van Crombé 3.0 meegemaakt, en thuisgekomen met
Lochside Eso Child daily dram 2 x
Lochside Blackadder Raw Cask 81-09 1 x
Lochside nectar 29yo sherry 1 x
Laphroaig Van Wees 98-12 60.1% 1 x
Dalmore Crombé & TBD by Asta Morris 1 x (lekkerder op fles dan bij tasting)
oh, en nog wat Port mee ook
0 x
Zeer blij met deze aankopen:
Bunnahabhain 23yo Kintra 2x
Caol Ila 17yo Kintra

Caol Ila 17yo Kintra

0 x
Otje schreef:Zeer blij met deze aankopen:
Caol Ila 17yo Kintra
![]()
Ben benieuwd wat je er van vindt! Hij staat (vooral door de enthousiaste reacties op dit forum) nu bovenaan m'n aanschaf-lijstje, maar heb alleen ervaring met de Bunnahabhain Daruch Ur (en die bevalt me nou niet echt). In het bijzonder ben ik benieuwd wat je zou doen als je tussen deze Bunna of je Caperdonich CWC (Tony Koehl-series) moest kiezen. Dat is de keus waar ik nu mee zit namelijk
.P.S. Realiseer me net dat je in een ander topic al je notities voor de Bunna hebt gezet, dus ik weet nu al wel wat je er van vindt
0 x
C C K schreef:Otje schreef:Zeer blij met deze aankopen:
Caol Ila 17yo Kintra
![]()
Ben benieuwd wat je er van vindt! Hij staat (vooral door de enthousiaste reacties op dit forum) nu bovenaan m'n aanschaf-lijstje, maar heb alleen ervaring met de Bunnahabhain Daruch Ur (en die bevalt me nou niet echt). In het bijzonder ben ik benieuwd wat je zou doen als je tussen deze Bunna of je Caperdonich CWC (Tony Koehl-series) moest kiezen. Dat is de keus waar ik nu mee zit namelijk.
P.S. Realiseer me net dat je in een ander topic al je notities voor de Bunna hebt gezet, dus ik weet nu al wel wat je er van vindt
Ik wil je niet op kosten jagen, maar zou ze beide aanschaffen. Zijn allebei zeer goede whiskies. Vond de Caperdonich de beste van m'n lijstje op het whiskyfestival in Groningen. De Bunna heb ik als sample gekocht bij de Mitra in Veendam, ze hadden een Kintra proeverij georganiseerd waar ik helaas niet bij kon zijn, maar ze vonden deze en de Caol Ila het best. Ik was meteen verkocht na geproeft te hebben. Bij van Erp in Groningen liep de Bunna ook als een tierelier. Een groot fan had zelfs 3 flessen gekocht
0 x
Otje schreef: Ik wil je niet op kosten jagen, maar zou ze beide aanschaffen. Zijn allebei zeer goede whiskies. Vond de Caperdonich de beste van m'n lijstje op het whiskyfestival in Groningen. De Bunna heb ik als sample gekocht bij de Mitra in Veendam, ze hadden een Kintra proeverij georganiseerd waar ik helaas niet bij kon zijn, maar ze vonden deze en de Caol Ila het best. Ik was meteen verkocht na geproeft te hebben. Bij van Erp in Groningen liep de Bunna ook als een tierelier. Een groot fan had zelfs 3 flessen gekocht. Vertelde de uitbater mij.
Hahahah daar was ik al bang voor
. In dat geval zal het hoogstwaarschijnlijk de Bunna worden, de Caperdonich moet nog maar even wachten. Maar die zal zich uiteindelijk ook in m'n bezit komen
Een Glencadam 10yo ingeschonken, echt goede Bang for your Buck wat betreft fruitigheid 
0 x
C C K schreef:Hahahah daar was ik al bang voor . In dat geval zal het hoogstwaarschijnlijk de Bunna worden, de Caperdonich moet nog maar even wachten. Maar die zal zich uiteindelijk ook in m'n bezit komen .
En wellicht had je deze gemist
Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:C C K schreef:Hahahah daar was ik al bang voor . In dat geval zal het hoogstwaarschijnlijk de Bunna worden, de Caperdonich moet nog maar even wachten. Maar die zal zich uiteindelijk ook in m'n bezit komen .
En wellicht had je deze gemistWat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Haha, inderdaad, die Bunna 23 heeft z'n "15 minutes of fame" wel gehad in de afgelopen dagen...

0 x
Otje schreef:Haha, inderdaad, die Bunna 23 heeft z'n "15 minutes of fame" wel gehad in de afgelopen dagen...
Ik ben benieuwd hoevaak die nog in dit topic terugkomt.
Naast deze Bunna bestaat er ook nog andere whisky. Ik heb het volgende besteld:
- Littlemill 1985/2012, 27y, 53.5%, Whiskymax Spirit & Cask Range. Deze zou volgens de geruchten op diverse fora wel eens een bonafide fruitbom kunnen zijn. Dat klonk interessant.
- Ardmore 1991/2013 22y, Rum Barrel, Malts of Scotland. Ik wilde al een tijdje een vroeg-90-er-jaren Ardmore hebben. Deze kreeg wel goede reviews ondanks, of dankzij, een volledige rijping op een rumvat.
0 x
1x Laphroaig Cairdeas Port wood edition
en voor de goede orde ook nog
1x Laphroaig Cask Strength Batch 004
-10% verjaardagskorting, maar nog steeds een hoop geld
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ardbeg 10 YO
Ardbeg Ardbog (2x)
Ardbeg Uigeadail
Bruichladdich 16 YO Cuvee D Pessac Leognan
Bruichladdich 16 YO Cuvee D Pomerol
Bunnahabhain Darach Ur batch 8
Caol Ila Distillers Edition 2000
Dalmore Valour
Glen Garioch 1994 batch 32
Highland Park Einar
Highland Park Svein
Lagavulin Distillers Edition 1995
Springbank 12 YO CS batch 5
Grotendeels 'replenishment' van wat ik al had staan.
Ardbeg Ardbog (2x)
Ardbeg Uigeadail
Bruichladdich 16 YO Cuvee D Pessac Leognan
Bruichladdich 16 YO Cuvee D Pomerol
Bunnahabhain Darach Ur batch 8
Caol Ila Distillers Edition 2000
Dalmore Valour
Glen Garioch 1994 batch 32
Highland Park Einar
Highland Park Svein
Lagavulin Distillers Edition 1995
Springbank 12 YO CS batch 5
Grotendeels 'replenishment' van wat ik al had staan.
0 x
gisteren maar aangeschaft:
- Bunnahabhain 1989 (23yo) Kintra (vandaag binnengekomen), ik durf hem bijna niet meer te noemen
- Caperdonich 1995 (17yo) The Ultimate van Wees (morgen verwacht)

- Bunnahabhain 1989 (23yo) Kintra (vandaag binnengekomen), ik durf hem bijna niet meer te noemen
- Caperdonich 1995 (17yo) The Ultimate van Wees (morgen verwacht)

0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:1x Laphroaig Cairdeas Port wood edition
Ik vind de Cairdeas een absoluut koopje. 47 pond voor deze heerlijke Islay is zeker niet te duur. Ik heb er ondertussen spijt van dat ik er niet meer meegenomen heb.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”