Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisterenavond met een kameraad aan de whisky geweest:
- Benrinnes 15yo Flora and Fauna
- Edradour Natural Cask Strength
- Springbank 21.
- Benrinnes 15yo Flora and Fauna
- Edradour Natural Cask Strength
- Springbank 21.
0 x
Lange filmavond gehad met daarbij:
Glen Elgin 12 yr
Caol Ila Moch
Jura 16yr (wat een heerlijke whisky is dit toch)
Glen Elgin 12 yr
Caol Ila Moch
Jura 16yr (wat een heerlijke whisky is dit toch)
0 x
Ardbeg 10yo vs. Ardbog (sample). Ik ben benieuwd 
0 x
-Strathisla 1999-2013, 43%, G&M
Niet te uitgesproken en mooi in balans.
Eigendom van Chivas Brothers en lijkt me idd een perfecte blenders whisky
(maar toch wel de juiste keuze om deze niet in een chivas te blenden
)
Niet te uitgesproken en mooi in balans.
Eigendom van Chivas Brothers en lijkt me idd een perfecte blenders whisky
(maar toch wel de juiste keuze om deze niet in een chivas te blenden
0 x
een glencadam 10yo, daarna waarschijnlijk de fles "eso Child" Lochside Daily dram 91-08 openen. Meer fruit 

0 x
Detective-avond, daar hoort whisky bij. Zojuist gestart met The Glenlivet, 12 y. Nu zit ik nog buiten met kop koffie en Casa Magna sigaar. Heerlijk, mijmeren over welke whisky ik straks zal nemen bij DCI Banks. 

0 x
Yapi schreef:een glencadam 10yo, daarna waarschijnlijk de fles "eso Child" Lochside Daily dram 91-08 openen. Meer fruit
Laat je even weten wat je er van vind? Ben ik zeer benieuwd naar
0 x
Otje schreef:Yapi schreef:een glencadam 10yo, daarna waarschijnlijk de fles "eso Child" Lochside Daily dram 91-08 openen. Meer fruit
Laat je even weten wat je er van vind? Ben ik zeer benieuwd naar
de kans is zeeeeeeeeer groot dat ik deze erg lekker vind. Ben namelijk geweldig fan van Lochside, en zeker van wat Serge al over deze schreef in zijn review
maar ik laat het je weten
0 x
Technisch gezien is het whisky, maar eigenlijk niet, de destilleerderij noemt het eau de vie. Is gemaakt van Mommeriete bieren en heeft een abv. van 46%, gedistilleerd in 2008 en net gebotteld. Bevat dus ook hop olieen. Ruikt als vers geschaaft hout, schuur, peer, lychee, witte peper en meer waar ik m'n vinger niet op kan leggen, en of andere fusie geur. Smaak is bijzonder fruitig en licht kruidig, wat basilicum en oregano. Afdronk zoetig, licht bitter, fruitig, wat vanille naar het eind. Best lekkere eau de vie de biere. Alambik in Midwolda, goed bezig.
0 x
de lochside is heel erg speciaal. Fruitig in neus uiteraard, maar naast de appelsien op smaak iets heel vreemds, zoals Serge schrijft, erg veel kiwi! Best bijzonder, wat bitter, ook geeft dat een hint van rokerigheid. Mooi!
0 x
Yapi schreef:de lochside is heel erg speciaal. Fruitig in neus uiteraard, maar naast de appelsien op smaak iets heel vreemds, zoals Serge schrijft, erg veel kiwi! Best bijzonder, wat bitter, ook geeft dat een hint van rokerigheid. Mooi!
Klinkt goed, lekkere fruitige soort van lichtvoetige whisky met een lichte rokerigheid. Zomerwhisky wellicht. Bedankt Yapi.
0 x
Een Bunnahabhain '97 van Kintra. Als er water bij gaat wordt het net gerookte perenmoes qua geur, maar de smaak wordt dan wat slapjes en raar.
0 x
een lochside '81 van the nectar, de sherryversie. Blijft een toppertje, al is ie net iets beter uit de eerste helft van de fles 
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Talisker Port Ruighe, voor mij een ondermaatse Talisker, maar nog steeds niet verkeerd. Het is alleen een gevecht tussen medicinale en fruitige toetsen. De peperigheid van Talisker zit er wel in. 81 subjectieve punten.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”