Tasting notes:
Neus: Vanille, ietwat houtachtig, veel fruit, heide
Mond: Vrij scherp (zonder water), wederom veel fruit, heel licht honing
Afdronk: Lang, pittig gekruid.
Misschien ietwat kort, maar ben mijn n&t-kwaliteiten nog aan het uitbreiden...
Piet schreef:Deze eindelijk geproefd
rizzx schreef:Wow...deze explodeert op een subtiele wijze in neus en mond, pure kunst
RvdB schreef:Onlangs heb ik een fles uit de batch van 08/14 (augustus 2014) geopend. Mijn eerste indruk was "de Glenlivet 12 on steroids". De typische Glenlivet zomervruchten (rood/gele appel, ananas), vanille en granigheid (vanDale..?) zijn in de neus en op de tong waarneembaar. De finish vind ik erg prettig en houd lang aan waarin de genoemde vruchten en vooral granigheid terugkomen. Een volwaardige 85 punten in mijn optiek!
Xstream schreef:Heb je ze ook weleens naast elkaar op? Dan wordt 't contrast nog duidelijker. De 12 is dan echt een stuk lichter en "leger". Beetje flauwtjes, lekker voor in de zomer, met wat fris fruit, maar geen body. De Nadurra is veel rijker en complexer. Met meer soorten fruit, meer oak, vanille, dikker, romiger, met mout en granen idd en ook kruidiger.
Vond 't heel opvallend om ze naast elkaar te proeven. Zijn die verschillen nog een stuk groter als je denkt. Maat van me dacht er precies zo over. De 12 wordt dan ineens heel erg suf.
Opeth83 schreef:Ik heb ze toevallig afgelopen week na elkaar gedronken. Inderdaad de 12 is licht, waterig en niet complex. De neus was wel oke. De Nadurra 0911P was een stuk voller maar om nou te zeggen een topper, nee. Ik vind de 18 dan een 'leukere' Whisky en de beste in de range qua prijs-kwaliteit.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten