Nieuw hier: Kefas
Nieuw hier: Kefas
Hallo allemaal,
Mijn naam is Peter, 26 lentes jong en afkomstig uit de oudste stad van Nederland, het wonderschone Nijmegen.
Ik ben bezig met het afronden van mijn studie, maar heb alvast een nieuwe studie/passie ontdekt: whisky.
Nog niet heel erg ervaren, maar wel gepassioneerd.
Het merendeel van mijn 'alcoholische loopbaan' heb ik me bezig gehouden met bieren en speciaal bieren. Hiervoor heb ik dan ook wel de nodige brouwerijen en festivals bezocht. Mijn kennismaking met whisky, of beter gezegd whiskey begon toen mijn vader me liet kennismaken met Paddy en Jameson. Mijn interesse in Schotse, single malt whisky begon vorig jaar, mede door een reis naar Schotland. De weidse uitzichten, schitterende natuur en het vaak mysterieus en majesteitelijk aandoende landschap complimenteren, mijns inziens, het wezen van whisky perfect, een drank die de invloeden van zijn omgeving ademt.
Zo nu en dan heb ik de gelegenheid te mogen delen in de kennis van een vriend van mij, die ook graag whisky drinkt. Hierdoor heb ik al de nodige whisky's kunnen proeven.
Mijn eigen aankopen zijn momenteel (helaas) nog vrij beperkt. Maar het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit.
Mettertijd hoop ik, mede door adviezen van jullie een grotere collectie op te bouwen en mijn smaak verder te ontwikkelen.
Mijn collectie op het moment:
- Talisker 10 yo
- Dalwhinnie DE (1990)
- Ben Riach 12 yo
- Tullamore Dew (voor mix activiteiten)
In mijn vrije tijd mag ik graag koken, hiken, lezen, films kijken en muziek luisteren.
Tot snel hier op het forum,
Groet,
Peter
Mijn naam is Peter, 26 lentes jong en afkomstig uit de oudste stad van Nederland, het wonderschone Nijmegen.
Ik ben bezig met het afronden van mijn studie, maar heb alvast een nieuwe studie/passie ontdekt: whisky.
Nog niet heel erg ervaren, maar wel gepassioneerd.
Het merendeel van mijn 'alcoholische loopbaan' heb ik me bezig gehouden met bieren en speciaal bieren. Hiervoor heb ik dan ook wel de nodige brouwerijen en festivals bezocht. Mijn kennismaking met whisky, of beter gezegd whiskey begon toen mijn vader me liet kennismaken met Paddy en Jameson. Mijn interesse in Schotse, single malt whisky begon vorig jaar, mede door een reis naar Schotland. De weidse uitzichten, schitterende natuur en het vaak mysterieus en majesteitelijk aandoende landschap complimenteren, mijns inziens, het wezen van whisky perfect, een drank die de invloeden van zijn omgeving ademt.
Zo nu en dan heb ik de gelegenheid te mogen delen in de kennis van een vriend van mij, die ook graag whisky drinkt. Hierdoor heb ik al de nodige whisky's kunnen proeven.
Mijn eigen aankopen zijn momenteel (helaas) nog vrij beperkt. Maar het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit.
Mettertijd hoop ik, mede door adviezen van jullie een grotere collectie op te bouwen en mijn smaak verder te ontwikkelen.
Mijn collectie op het moment:
- Talisker 10 yo
- Dalwhinnie DE (1990)
- Ben Riach 12 yo
- Tullamore Dew (voor mix activiteiten)
In mijn vrije tijd mag ik graag koken, hiken, lezen, films kijken en muziek luisteren.
Tot snel hier op het forum,
Groet,
Peter
0 x
Re: Nieuw hier: Kefas
Welkom Peter! 
Je staat zo te horen aan het begin van een reis die wel eens zou kunnen leiden tot radicale uitbreiding van die collectie van je
Je staat zo te horen aan het begin van een reis die wel eens zou kunnen leiden tot radicale uitbreiding van die collectie van je
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Welkom Peter.
Ik vrees dat je op whisky nooit "uitgestudeerd" raakt (vooral niet vergeten ook "gewoon" te genieten, een handicap voor veel liefhebbers)!
Zo te zien kun je ook al je andere passies hier delen !
Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen
Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Welk bier op ex-Whisky drink je nu of heb je onlangs op ?
Spijs en drank en Whisky
Muziek en whisky of whiskey
Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken
..... en meer
Ik vrees dat je op whisky nooit "uitgestudeerd" raakt (vooral niet vergeten ook "gewoon" te genieten, een handicap voor veel liefhebbers)!
Zo te zien kun je ook al je andere passies hier delen !
Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen
Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Welk bier op ex-Whisky drink je nu of heb je onlangs op ?
Spijs en drank en Whisky
Muziek en whisky of whiskey
Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken
..... en meer
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Dank voor het welkom!
Inderdaad.
Vaste klant bij Versailles of café Jos toevallig?
Er zijn slechtere plekken in Nederland om van whisky te genieten.
JayDie schreef:Welkom! Weer iemand van bij me uit de buurt.
Inderdaad.
0 x
Kefas schreef:JayDie schreef:Welkom! Weer iemand van bij me uit de buurt.
Inderdaad.
Nee, eigenlijk niet
0 x
- screenerke
- Actief lid

Leuk al die welkomsberichten, bedankt.
Ik heb in korte tijd al veel bijgeleerd. Dat komt mede doordat dit zo'n dynamisch forum is en geen 'dooie boel'.
Sláinthe mhath!
Ik heb in korte tijd al veel bijgeleerd. Dat komt mede doordat dit zo'n dynamisch forum is en geen 'dooie boel'.
Sláinthe mhath!

0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”