Voor een tasting dit jaar wil ik eigenlijk een Single Cask hebben. Ben met name benieuwd naar de Glendronach 17 jaar, 1994 - 2011 en de Glendronach 19 jaar, 1993 - 2012 (de andere versies worden me eerlijk gezegd iets te duur
Ik hoor het graag!
Mark schreef:Zijn er mensen hier die een GlenDronach Single Cask hebben geproefd?
-- [GlenDronach 1992-2012 PX 20y, 55.1%] --
Geur: zo, hallo, sherry (PX?), die valt even met de deur in huis. Ook een beetje lijm. Dat gaat nog een hele klus worden om wat geuren en smaken onder die sherrydeken vandaan te peuteren, maar bij dit soort whisky's weet ik dat het helpt om ze even een half uurtje te laten staan. Even later: ah, nu gebeurt er vanalles: walnoten, rundvleesbouillon, turks fruit, balsamico. Met een beetje water meer gekonfijte citrusschillen, kerststol.
Smaak: zoet en dik en lekker vet. Gloeiend, maar niet echt scherp. Een aardig bittertje ook. Smaakt ook een beetje als caramel en dan goed gebrande caramel, vandaar dat bittertje.
Afdronk: lang, drogend, iets bitter en lekker kruidig (kaneel, beetje hars). Echt lang, als in 'ik denk dat mijn ontbijt morgen nog naar sherry smaakt' lang.
Totaalindruk: een stevige sherrybom met een lekker volvet mondgevoel zonder zwavelonzin. Het bittere is net op het randje voor mij en had wel iets minder gemogen.
Mark schreef:Afgelopen donderdag m`n bestelde flessen GlenDronach opgehaald. 2 keer de Cask Strenght en een fles 15 yo Revival. Ik kon gewoon niet wachten dus ik heb de Revival opengetrokken, maar mijn god, wat een fantastische whisky! Cacao, pure chocolade, espresso... Echt een heerlijke, sherried whisky!!
Dit zijn niet mijn laatste flessen GlenDronach die ik gekocht heb!
Pellie schreef:De revival staat op mijn " wenslijstje" . Als ik dit zo lees, toch maar versneld aanschaffen??
!

We believe Batch Two will exceed people’s expectations,” added Alistair. “It’s a superlative dram; the fullness of flavour is really astonishing.”
e second batch has been personally selected once again by Master Blender Billy Walker. At 55.2% vol, non chill-filtered and bottled at its natural colour, it has been matured as before in a combination of the finest Oloroso and Pedro Ximenez sherry casks.
Mr Walker’s tasting notes show how time, wood and whisky mystically interact to create another richly-sherried expression that’s true to the GlenDronach style:
Appearance: Rich golden amber with a crimson heart.
Nose: Wonderful rich aromas of honey-drenched raisins and sultanas. Candied ginger and orange peel are spiced with a beautifully delicate back note of warm oak.
Palate: A perfectly balanced traditional sherried character. An explosion of chocolate-coated raisins and zest of orange mellowed with sweet warm oak spices, hints of soft toffee and gentle sugared almonds.
Finish: A uniquely balanced classic finish.
Yapi schreef:voilà zie, daar hebben we het al
http://www.whiskynotes.be/2013/glendron ... h-batch-2/
88/100, uitstekend, maar de eerste scoorde toch 90 bij Ruben. Benieuwd naar Serge en consorten!
(enkele andere MM prefereerden bovendien ook de batch 1, dus ik heb al zo'n vermoeden)
. Alhoewel merk ik dat Serge's advies het beste aansluit bij mijn smaak, dus we wachten geduldig af. Als hij nou eens eerst Batch 2 zou reviewen, in plaats van al die Bowmores C C K schreef:Yapi schreef:voilà zie, daar hebben we het al
http://www.whiskynotes.be/2013/glendron ... h-batch-2/
88/100, uitstekend, maar de eerste scoorde toch 90 bij Ruben. Benieuwd naar Serge en consorten!
(enkele andere MM prefereerden bovendien ook de batch 1, dus ik heb al zo'n vermoeden)
Ja ik las het ook! Dan toch maar een extra fles batch 1 aangeschaffen. Alhoewel merk ik dat Serge's advies het beste aansluit bij mijn smaak, dus we wachten geduldig af. Als hij nou eens eerst Batch 2 zou reviewen, in plaats van al die Bowmores
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten