Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond een Glenmorangie Original, erg lekker. En omdat deze wel haast op een bourbonvat of wit eiken heeft gerijpt een Jim Beam Devil's Cut, wow wat een gebrande smaak zeg, vond'm wel lekker na een minuut of 10 in het glas.
Als afsluiter de Caperdonich Tony Koehl, mmmmm zalig.
Als afsluiter de Caperdonich Tony Koehl, mmmmm zalig.
0 x
Gisteravond een An Cnoc 12 en een BB&R Isle of Arran 1996
Frank
Frank
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Zit nu aan een blended loch fyne gekocht in inverary bij het gelijknamige winkeltje
Lekkere zachte whisky

Lekkere zachte whisky

0 x
Eerst een bourbon: Woodfort Reserve, toen een Finlaggan old reserve , daarna een Bruichladdich laddie ten en nu een Glengoyne CS 12yo!!
0 x
Net een Compass Box Oak Cross, nu een BenRiach Sherry 12yo en de Murray McDavid Bowmore 1999
0 x
Eerst een Nikka All Malt, nu een Glendronach Cask Strength Batch 1
0 x
Matthijs, whiskynerd.
JayDie schreef:Net een Compass Box Oak Cross, nu een BenRiach Sherry 12yo en de Murray McDavid Bowmore 1999
vette whisky's blijkbaar
on topic, een Auchroisk Asta Morris & een Braeval The whisky Mercenary.
Allebei geweldige fruitboetieken, het lijkt wel of ik niets anders wil de laatste tijd!!!
0 x
Begonnen met Nikka From The Barrel, gevolgd door Ardbeg 10yo en als afsluiting Laphroaig 10yo.
Ik kan me slechter dagen voorstellen.
Ik kan me slechter dagen voorstellen.

0 x
Yapi schreef:JayDie schreef:Net een Compass Box Oak Cross, nu een BenRiach Sherry 12yo en de Murray McDavid Bowmore 1999
vette whisky's blijkbaar![]()
Zeker vet, imho! Die BenRiach heb ik gekocht nav HWF-VBT-1
Die Bowmore vind ik ook erg lekker, erg anders. Lekker zo'n syrah finish...
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Gisteravond twee drams abhainn Dearg ingeschonken in 1 glas.
Eerst lekker laten chambreren en toen ruiken ruiken en proeven.
Hier heb ik de hele avond over gedaan. Af en toe ruiken, proeven en vooral genieten van de afdronk. Ik heb er een theelepel water bijgedaan. En ik moet zeggen dat ik deze jonge whisky steeds meer ga waarderen. Het bloemige, fruitige, roomboter snoepje komt steeds meer naar boven. De afdronk heeft echt iets weg van een Zeeuwse roomboterbabbelaar.
Zonder toevoeging van water is hij echt te jong en nog te spiritachtig. Het toevoegen van water maakt veel los. De viscositeit is ook hoog. Het toevoegen van water, maakt de whisky even troebel en enkele seconden later is het water gemixt.
En zojuist heb ik een fles Drexler no1 whisky single cask gekregen en een Bayerwold single malt. Deze vanavond maar eens aan een kwalitaitieve smaaktest onderwerpen.
Eerst lekker laten chambreren en toen ruiken ruiken en proeven.
Hier heb ik de hele avond over gedaan. Af en toe ruiken, proeven en vooral genieten van de afdronk. Ik heb er een theelepel water bijgedaan. En ik moet zeggen dat ik deze jonge whisky steeds meer ga waarderen. Het bloemige, fruitige, roomboter snoepje komt steeds meer naar boven. De afdronk heeft echt iets weg van een Zeeuwse roomboterbabbelaar.
Zonder toevoeging van water is hij echt te jong en nog te spiritachtig. Het toevoegen van water maakt veel los. De viscositeit is ook hoog. Het toevoegen van water, maakt de whisky even troebel en enkele seconden later is het water gemixt.
En zojuist heb ik een fles Drexler no1 whisky single cask gekregen en een Bayerwold single malt. Deze vanavond maar eens aan een kwalitaitieve smaaktest onderwerpen.
0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Gisteren avond,
een dram Edradour Straight from the Cask met Madeira Finish 11yo
een van de mindere whiskies van de gefinishde straight from the Cask serie van Edradour.
over het algemeen drink ik gefinishde whiskies alleen bij of na een maaltijd.... deze viel wat tegen.
Wat later op de avond een Nikka Yoichi NAS deze beviel veel beter.
Nu
een Yamazaki 18yo deze bevalt erg goed... toppertje
vanavond kijk ik of nog iets heb dat me vandaag nog beter bevalt dan de Yamazaki
een dram Edradour Straight from the Cask met Madeira Finish 11yo
een van de mindere whiskies van de gefinishde straight from the Cask serie van Edradour.
over het algemeen drink ik gefinishde whiskies alleen bij of na een maaltijd.... deze viel wat tegen.
Wat later op de avond een Nikka Yoichi NAS deze beviel veel beter.
Nu
een Yamazaki 18yo deze bevalt erg goed... toppertje
vanavond kijk ik of nog iets heb dat me vandaag nog beter bevalt dan de Yamazaki
0 x
Een Glen Elgin 24y 1980/2004 43.3% Scott's Selection.
Apart. In de geur jute zakken/scheepstouw en in de smaak volop fruitigheid en gemberkoekjes. Apart, maar toch erg smakelijk en drinkt weg als limonade.
Snel de kurk erop voordat de fles leeg is.
Apart. In de geur jute zakken/scheepstouw en in de smaak volop fruitigheid en gemberkoekjes. Apart, maar toch erg smakelijk en drinkt weg als limonade.
Snel de kurk erop voordat de fles leeg is.
0 x
Deze namiddag doorgebracht in "the green man" in oostende! Nieuwe whiskybar, 400tal open flessen en zeer democratisch geprijsd!
Geproefd:
Highland park 18
Tomatin 18
Cooley 99-12 kintra
cooley 88-12 "limerick' door adelphi
bowmore 98-11 asta Morris
ardbeg airgh nam beist
tomintoul 1967-2011 ad rattray
glendronach 1993 la maison du whisky
amrut 04/09 crombe.
Twas weer geestig !!
Geproefd:
Highland park 18
Tomatin 18
Cooley 99-12 kintra
cooley 88-12 "limerick' door adelphi
bowmore 98-11 asta Morris
ardbeg airgh nam beist
tomintoul 1967-2011 ad rattray
glendronach 1993 la maison du whisky
amrut 04/09 crombe.
Twas weer geestig !!
0 x
BWhisky schreef:Deze namiddag doorgebracht in "the green man" in oostende! Nieuwe whiskybar, 400tal open flessen en zeer democratisch geprijsd!
Geproefd: ....
In een Bar ! Geproefd (2 á 2,5CC) of gedronken (4 á 5CC per glas) ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Geproefd uiteraard, 2 a 2,5 cl per glas.
Met 2, dus telkens uitgewisseld.
http://www.thegreenman.be
Een absolute aanrader in Oostende , mij gaan ze er meer zien! Om een vb te geven : Teaninich 82 Rattray, Clynelish 97 Bonding Dram, Cooley 99 Thosop, ... en veel andere recente toppers zijn er te proeven samen met oudere en nieuwe bottelingen. OB en IB. Prijzen tussen 2,5 tot 14€ voor een glas. Zeer democratisch dus.
Met 2, dus telkens uitgewisseld.
http://www.thegreenman.be
Een absolute aanrader in Oostende , mij gaan ze er meer zien! Om een vb te geven : Teaninich 82 Rattray, Clynelish 97 Bonding Dram, Cooley 99 Thosop, ... en veel andere recente toppers zijn er te proeven samen met oudere en nieuwe bottelingen. OB en IB. Prijzen tussen 2,5 tot 14€ voor een glas. Zeer democratisch dus.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”