Even voorstellen:ErikW
Even voorstellen:ErikW
Goedemorgen,
ook maar even de vrijheid genomen om mij te registreren na al een aantal maanden dit forum gevolgd hebbende.
Mijn naam is dus Erik, woonachtig te Groningen.
Ben pas sinds kort begonnen met whiskey te drinken. Voor die tijd vond ik whiskey smerig, scherp, geen smaak.
Een jaar of 20 geleden eens een fles Glenfiddich Solera gekocht, wel begonnen te drinken maar nooit aan de smaak kunnen wennen (de fles heb ik nog steeds, nu met een bodempje).
Maar met de jaren ontwikkel je ook je smaak blijkbaar, het begon toen ik eens een plaatselijke slijter binnenstapte om te kijken naar een mooie fles port (andere liefhebberij). Daar was op dat moment een tasting bezig van whiskey''s. Op het moment dat ik binnenstapte was het BAM ! een overweldigende geur wat mijn neus binnendrong. Een geur van honing, citroen, veel rook. Vroeger vond ik zulke verhalen altijd potjeslatijn, mensen die die geuren eruit kunnen halen. Maar misschien door mijn port-ervaring heb ik dat ook geleerd.
Affijn, een half uur en 2 glazen later stapte ik naar buiten met een fles Port Charlotte An Turas Mor, het begin van inmiddels een kleine verzameling.
Mijn laatste aanwinst is Thor van Highland Park, mijn lokale Mitra had nog een fles staan en aangezien het bijna nergens meer te krijgen is en prijzen al richting de 200 E gaan heb ik deze nog even meegesnaaid.
Tot zover mijn korte introductie.
ook maar even de vrijheid genomen om mij te registreren na al een aantal maanden dit forum gevolgd hebbende.
Mijn naam is dus Erik, woonachtig te Groningen.
Ben pas sinds kort begonnen met whiskey te drinken. Voor die tijd vond ik whiskey smerig, scherp, geen smaak.
Een jaar of 20 geleden eens een fles Glenfiddich Solera gekocht, wel begonnen te drinken maar nooit aan de smaak kunnen wennen (de fles heb ik nog steeds, nu met een bodempje).
Maar met de jaren ontwikkel je ook je smaak blijkbaar, het begon toen ik eens een plaatselijke slijter binnenstapte om te kijken naar een mooie fles port (andere liefhebberij). Daar was op dat moment een tasting bezig van whiskey''s. Op het moment dat ik binnenstapte was het BAM ! een overweldigende geur wat mijn neus binnendrong. Een geur van honing, citroen, veel rook. Vroeger vond ik zulke verhalen altijd potjeslatijn, mensen die die geuren eruit kunnen halen. Maar misschien door mijn port-ervaring heb ik dat ook geleerd.
Affijn, een half uur en 2 glazen later stapte ik naar buiten met een fles Port Charlotte An Turas Mor, het begin van inmiddels een kleine verzameling.
Mijn laatste aanwinst is Thor van Highland Park, mijn lokale Mitra had nog een fles staan en aangezien het bijna nergens meer te krijgen is en prijzen al richting de 200 E gaan heb ik deze nog even meegesnaaid.
Tot zover mijn korte introductie.
0 x
Re: Even voorstellen:ErikW
Welkom Erik.
Zeker dat je smaak én voorkeur ontwikkelen,... alsmede je benoem- en associatievermogen.
Misschien eens een single malt whisky met Port-finish proberen.
De eerste single malt op de markt met een finish was de Glenmorangie Port wood finish !
En een lekkere Port is ook nooit weg
.... Aaahh vandaar dat je viel op een Port Charlotte ... what's in a name 
Zeker dat je smaak én voorkeur ontwikkelen,... alsmede je benoem- en associatievermogen.
De eerste single malt op de markt met een finish was de Glenmorangie Port wood finish !
En een lekkere Port is ook nooit weg
.... Aaahh vandaar dat je viel op een Port Charlotte ... what's in a name 
Laatst gewijzigd door Piet op 16 Mei 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: y = ie
Reden: y = ie
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Welkom!
Ter belegging of om zelf te openen en te genieten?
ErikW schreef:Mijn laatste aanwinst is Thor van Highland Park, mijn lokale Mitra had nog een fles staan en aangezien het bijna nergens meer te krijgen is en prijzen al richting de 200 E gaan heb ik deze nog even meegesnaaid.
0 x
Zal eerst wachten tot ik de collectie compleet is, en dan beslissen of ik het zelf ga drinken of verkopen.
Vanmiddag haal ik Loki op trouwens.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Piet schreef:Welkom Erik.
De eerste single malt op de markt met een finish was de Glenmorangy Port wood finish !
En een lekkere Port is ook nooit weg.... Aaahh vandaar dat je viel op een Port Charlotte ... what's in a name
Piet! Niet iemand wijzen op de whisky vs whiskey topic en in hetzelfde bericht GlenmorangY schrijven he!
0 x
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Piet schreef::oops: .. ik vond het wel een vrij subtiele aanwijzing Pieter(er was zeker een minder subtiele gekomen
)
Haha ja dat is waar, ik twijfelde zelfs nog even of je zelf niet bewust iets er mee bedoelde, maar het deed teveel pijn aan mijn ogen om er niets van te zeggen
0 x
Soundwave schreef:Piet! Niet iemand wijzen op de whisky vs whiskey topic en in hetzelfde bericht GlenmorangY schrijven he!

0 x
En tsja, over het houden en later verkopen: je moet wel heel geduldig zijn voor de prijsvermeerdering is het niet?. Dat zal wel gaan jeuken onder de vingers haha
0 x
Jochem85 schreef:En tsja, over het houden en later verkopen: je moet wel heel geduldig zijn voor de prijsvermeerdering is het niet?. Dat zal wel gaan jeuken onder de vingers haha
Even los van het eens of niet eens over beleggen, puur mijn vraag wat zijn doel ermee is. No offence
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”