Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zojuist een Longmorn 16 ingeschonken en straks gaan we een Springbank 16 uitschenken.
0 x
Caperdonich Tony Koehl CWC, excellente whisky. honing, ananas, citrus, licht notig. Erg lekker. 90pnt 

0 x
na het eten en een koffie eerst een glaasje penderyn Welsh.. verrassend lekker
half op de avond een tomatin 12yo, zachter dan ik dacht, maar ook prima
en zojuist m'n eerste glenfarclas 12yo ingeschonken, zeer smaakvol!
half op de avond een tomatin 12yo, zachter dan ik dacht, maar ook prima
en zojuist m'n eerste glenfarclas 12yo ingeschonken, zeer smaakvol!
0 x
Na de Glencadam een Talisker 10yo (2012 editie) ingeschonken en dit was altijd één van mijn favoriete drams alleen de 2012 editie valt me tegen. Met '2012 editie' bedoel ik de fles met de kaart van Skye erop. De neus is niet zo spannend, erg zonde. Nu een BenRiach 17yo Septendecim ingeschonken, heerlijke neus! 

0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Glendronach 15 'The Revival' - begin hem nu hij wat langer open staat steeds meer te waarderen.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

WhiteMonkey schreef:Glendronach 15 'The Revival' - begin hem nu hij wat langer open staat steeds meer te waarderen.
Ja, die is inderdaad best lekker. Die heb ik vorige maand nog mogen proeven in de whiskyclub.
0 x
Dit weekend heb ik mijn binnen gekomen bestelling geproefd.
Tomatin 18 Deze had ik geproefd tijdens het whiskyfestival in Leiden en die was me daar zeer goed bevallen. Het gebeurt elke keer nadat ik festival heb bezocht; de onvermijdelijke bestelling. Het blijft echter een vreemd iets, proeven en herinnering. Na mijn eerste slok, leek het niet direct op mijn herinnering. Hij is minder sherry dan ik dacht. Te beginnen bij de neus; die vindt ik fenomenaal. Heerlijk, wat een geuren. De smaak is heerlijk in balans, niets is te zoet of te overheersend. Het percentage van 46% is ook zeer welkom. Een intrigerende whisky. Hij lijkt wat rechtlijnig maar na het 2e glas, komen er weer nieuwe nuances naar boven. Een mooie whisky.
Bowmore 10 yr Tempest third batch op de gok gekocht maar man, wat een monster. De peat dringt tot alles door maar er zweemt nog van alles door deze whisky. Het hoge percentage van 55% merk je eigenlijk niet. Toch ook met wat druppeltjes water geprobeerd wat weer een extra dimensie geeft aan de smaak. Er valt nog veel ontdekken maar hij is erg lekker. Kan wel eens een peat-favoriet gaan worden.
Tomatin 18 Deze had ik geproefd tijdens het whiskyfestival in Leiden en die was me daar zeer goed bevallen. Het gebeurt elke keer nadat ik festival heb bezocht; de onvermijdelijke bestelling. Het blijft echter een vreemd iets, proeven en herinnering. Na mijn eerste slok, leek het niet direct op mijn herinnering. Hij is minder sherry dan ik dacht. Te beginnen bij de neus; die vindt ik fenomenaal. Heerlijk, wat een geuren. De smaak is heerlijk in balans, niets is te zoet of te overheersend. Het percentage van 46% is ook zeer welkom. Een intrigerende whisky. Hij lijkt wat rechtlijnig maar na het 2e glas, komen er weer nieuwe nuances naar boven. Een mooie whisky.
Bowmore 10 yr Tempest third batch op de gok gekocht maar man, wat een monster. De peat dringt tot alles door maar er zweemt nog van alles door deze whisky. Het hoge percentage van 55% merk je eigenlijk niet. Toch ook met wat druppeltjes water geprobeerd wat weer een extra dimensie geeft aan de smaak. Er valt nog veel ontdekken maar hij is erg lekker. Kan wel eens een peat-favoriet gaan worden.
0 x
Een Famous Grouse, simpel maar best lekker.
Frank
Frank
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Banzai schreef:WhiteMonkey schreef:Glendronach 15 'The Revival' - begin hem nu hij wat langer open staat steeds meer te waarderen.
Ja, die is inderdaad best lekker. Die heb ik vorige maand nog mogen proeven in de whiskyclub.
Ik weet niet of het door de extra laag sherry (vergeleken met de 8 yo octarine) of door de enigzins beschimmelde kurk (yuk) kwam, maar eerst was hij het niet helemaal. maar ik snap nu wat meer waarom er zo veel mensen zo enthousiast over zijn.
0 x
Een Glencadam 10y en een Glengoyne CS!
0 x
Straks ga ik eens een Tobermory 17 years van David Stirk's Exclusive Range inschenken
Frank
Frank
0 x
Oban 14.
(deze heeft voor mij even tijd nodig in het glas - daarna wordt die wat zoet en lekkerder).
Daarna denk ik dat ik nog een Springbank cv inschenk.
(en jullie maken met toch wel nieuwsgierig naar die Glencadam. Ik zie de Glencadam 15y bij m'n slijter staan)
(deze heeft voor mij even tijd nodig in het glas - daarna wordt die wat zoet en lekkerder).
Daarna denk ik dat ik nog een Springbank cv inschenk.
(en jullie maken met toch wel nieuwsgierig naar die Glencadam. Ik zie de Glencadam 15y bij m'n slijter staan)
Laatst gewijzigd door MarcelE op 05 Mei 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
zojuist een glaasje bunnahabhain opgeslobberd.. naja rustig aan gesipt..
mesa like..
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”