The Glenlivet Alpha

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Mei 2013, 15:42

Persbericht
The Glenlivet schrijft whiskygeschiedenis
The Glenlivet Alpha: de eerste, meest mysterieuze single malt ter wereld

Breda, 1 mei 2013 – Geen leeftijd, tasting notes of vatinformatie: The Glenlivet introduceert met The Glenlivet Alpha de meest mysterieuze single malt whisky ooit. Het is de eerste keer dat een gerenommeerd whiskymerk een botteling op de markt brengt zonder enige vorm van informatie. De fles is minstens zo geheimzinnig als de inhoud: een matzwarte buitenkant versterkt het mysterieuze gevoel rondom The Glenlivet Alpha waarmee whiskyliefhebbers en andere consumenten worden uitgedaagd hun kennis en smaakpapillen op het Schotse levenswater los te laten.

Echte kenners zullen in staat zijn achter de karakteristieken van de The Glenlivet-range te komen. Maar zij zullen meer ontdekken: in The Glenlivet Alpha komt namelijk een smaakpalet terug van distillaten die nog nooit eerder werden uitgebracht.

The Glenlivet Alpha: challenge yourself!
De ontdekkingsreis naar de diversiteit aan smaken en de inhoud wordt ondersteund door een online marketingcampagne waarbij het Alpha-mysterie stukje bij beetje wordt ontrafeld. Iedere week wordt er een zintuig geprikkeld: een serie van vier verschillende online uitdagingen neemt whisky-liefhebbers en nieuwkomers bij de hand en leidt hen op deze manier door de wondere whiskywereld. Deelnemers worden uitgedaagd hun bevindingen en smaaknotities van The Glenlivet Alpha via Facebook of de website te delen. Uiteindelijk wordt het geheim rondom The Glenlivet Alpha met alle bijbehorende smaaknotities aan het einde van de vier weken durende campagne door de Master Distiller Alan Winchester online onthuld.

Alan Winchester over het Alpha-project: “Smaak is een proces dat geen enkel zintuig ongemoeid laat. Uiteraard staan ruiken en proeven centraal, maar het zien en ‘voelen’ van de whisky is minstens zo belangrijk en maken de totaalbeleving compleet. Door de informatie van The Glenlivet Alpha bewust achter te houden, willen we whisky-liefhebbers en andere geïnteresseerden aanmoedigen hun zintuigen aan te spreken. Hierdoor hopen wij dat zij whisky meer leren waarderen en de complexiteit en diepgang van deze exclusieve single malt whisky zullen begrijpen.”

Exclusieve verkrijgbaarheid
The Glenlivet Alpha, in een gelimiteerde oplage van 3.350 flessen wereldwijd te verkrijgen, is in het geheim door Alan Winchester gebotteld in The Glenlivet Distillery in het hart van de Speyside. De geadviseerde verkoopprijs van de The Glenlivet Alpha bedraagt €90 en is in Nederland in zeer beperkte oplage verkrijgbaar. Verkoopadressen zijn op te vragen via Pernod Ricard Nederland in Breda.

Volg The Glenlivet Alpha op social media:
Facebook: http://www.facebook.com/TheGlenlivet
Twitter: @The_Glenlivet
http://www.TheGlenlivet.com

TheGlenlivetAlpha-1.jpeg
TheGlenlivetAlpha-1.jpeg (58.22 KiB) 3617 keer bekeken
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Re: The Glenlivet Alpha

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Mei 2013, 18:56

Leuk idee, jammer van de prijs voor wat onvermijdelijk een (meervoudig) gefinishte NAS-botteling zal zijn (ik hoop echt, écht dat ik het mis heb). Wel een instant verzamelobject natuurlijk.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 01 Mei 2013, 19:33

NAS ?????

Is dat een vervoeging van 'nassen' of te wel eten..... :P

Of van een Network-attached storage..... ? :HitHead

Ik weet het ook niet meer :offtopic

Sorry het was warm vandaag o en erg gezellig
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Mei 2013, 19:35

NAS staat voor No Age Statement, of geen leeftijdsvermelding (@QPO-80-03 toch wel vaak gebruikt hier hoor ;) )

Ahum, zojuist een pakketje van Pernod Ricard Nederland ontvangen met deze verrassende inhoud:

glenlivet-cloth-small.jpg
glenlivet-cloth-small.jpg (243.29 KiB) 3590 keer bekeken

Uit het doek gerold kwam er dit uit:
glenlivet-unveiled-small.jpg
glenlivet-unveiled-small.jpg (239.75 KiB) 3590 keer bekeken

Matti schreef:Wel een instant verzamelobject natuurlijk.

Ik denk hem toch wel op korte termijn open te maken. Even afwachten wat "de spelregels" zullen zijn want die zijn nog niet te vinden.
0 x

C C K
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor C C K » 01 Mei 2013, 19:39

Piet schreef:Ik denk hem toch wel op korte termijn open te maken. Even afwachten wat "de spelregels" zullen zijn want die zijn nog niet te vinden.

Aangename verrassing Piet! Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden als hij opengaat. Ik vind het best een leuke stunt, mits de whisky van hoge kwaliteit blijkt te zijn. Hou ons op de hoogte :D
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 01 Mei 2013, 19:44

Het was met een knipoog..... ik zat om 12 uur al op het terras.......

Piet WOUW geluksvogel, ik ben benieuwd..
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Mei 2013, 20:53

Op FB staat: Coming 07.05.2013 dus toch nog even geduld hebben dus (m.b.t. "de spelregels" bedoel ik) :Scratch
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Mei 2013, 08:22

Piet schreef:Ahum, zojuist een pakketje van Pernod Ricard Nederland ontvangen met deze verrassende inhoud

:hoera :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: The Glenlivet Alpha; Wie o wie?

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Mei 2013, 20:50

Ik kreeg vandaag weer post van Pernod Ricard Nederland met daarin twee zwarte papieren.

Een uitnodiging voor een "Exclusive tasting of The Glenlivet Alpha", Save the date 1st of June 2013 (zaterdag, waar en hoe laat volgt). R.s.v.p. before 25-5-2013.
theglenlivet-alpha-event-uitnodiging.jpg
theglenlivet-alpha-event-uitnodiging.jpg (158.44 KiB) 3511 keer bekeken

En een schrijven, met als strekking (aanvullingen op het eerder hier geplaatste persbericht):
"....met deze mysterieuze campagne willen we kenners en nieuwkomers op een leuke en aantrekkelijke manier met de verschillende smaakdimensies van The Glenlivet laten kennismaken.....

Iedere week vanaf dinsdag 7 mei, wordt er een zintuig geprikkeld: een serie van vier verschillende online uitdagingen, met sight als eerste, neemt whisky-liefhebbers en nieuwkomers bij de hand en leidt hen op deze manier door de wondere whiskywereld.
Deelnemers worden uitgedaagd hun bevindingen en smaaknotities van The Glenlivet Alpha via Facebook of de website te delen. In de drie daaropvolgende dinsdagen worden smell, taste en feel door middel van filmpjes omschreven....
Uiteindelijk is op donderdag 6 juni de eer aan de Master Distiller Alan Winchester om online de geheimen van de The Glenlivet Alpha te onthullen."

Bijgaand de uitnodiging voor een speciaal whiskyevenement op zaterdag 1 juni a.s.
Zover verkort het aan mij gerichte schrijven. Echter:

En ik mag drie kaarten beschikbaar stellen via het forum. Voor 25 mei te melden wie dat zijn.
Jullie begrijpen dat in elk geval de moderators John (JayDie) en Matthijs (Matti) deze kans te beurt valt.
Helaas weten we nog niet waar maar ik neem aan dat het min of meer centraal in den lande zal zijn.

De derde uitnodiging wil ik graag verloten onder de forumleden.

Mocht je NU forumlid zijn (vóór 2 mei 2013 20:45 uur MET)
EN interesse hebben deel te nemen aan dit The Glenlivet Alpha tasting evenement
EN kunnen op zaterdag 1 juni (tijdstip onbekend)
EN de reis (waarheen dan ook in Nederland) geen probleem vinden, meld je dan hier aan.
Aanmelden kan tot Zondagavond 20:00 uur. Daarna ga ik lootjes maken en gaat mijn vrouw, Marijke, één papiertje trekken voor de gelukkige winnaar. Die wordt dan zondag 5 mei tussen 21:00 en 22:00 bekend gemaakt.

Die winnaar krijgt dan tevens, net als John en Matthijs in de komende week ook nog een sample toegestuurd uit de fles The Glenlivet Alpha die reeds in mijn bezit is. Dat is niet tijdig voor de eerste online-sessie maar omdat die over het aanzien gaat lijkt me dat niet zo'n probleem. Ik kan altijd een foto hier plaatsen !

De organisatie behoudt zich het recht voor, indien nodig, aanpassingen te maken op bovenstaande.

UPDATE: De uitnodiging in pdf:
theglenlivetAlpha.pdf
(187.39 KiB) 134 keer gedownload
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 02 Mei 2013, 21:25

1juni......

Slim gedaan van Glenlivet.

Dan is het Ardbog day!

Concurrentie
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Mei 2013, 09:09

Is "Alpha" de nieuwe aanduiding voor "zwarte-niet-transparante-fles"?
the_black_grouse_alpha.jpg
Famous Grous - The Black Grouse Alpha
Bron: drankgigant.nl
the_black_grouse_alpha.jpg (9.06 KiB) 3407 keer bekeken
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mei 2013, 20:43

Verbazing al om, althans in elk geval bij mij.
Ik weet dat The Glenlivet hier niet een van de meest populaire single malts is maar dat het er zo bar voor staat :HitHead

Geen aanmeldingen dus.
De samples zijn inmiddels klaar voor verzenden. JayDie en Matti kunnen in elk geval gaan proeven.

Ik kan zeggen dat ik het een aangename dram vind. Morgen dus het eerste, "sight" deel. Dat ga ik even bekijken en dan zal ik daarna mijn notitie plaatsen. Ik heb al een proefnotitie gemaakt maar wil nog één keer proeven ter bevestiging.

Mocht er toch nog iemand zijn die deel wil nemen aan het "speciaal The Glenlivet whiskyevenement" (zie eerder bericht) dan kun je nog ongeveer een week van nu aanmelden. Daarna ga ik e.e.a. aan Pernod-Ricard doorgeven.
Let wel, dat is alleen voor het evenement. Het sample aanbod is inmiddels komen te vervallen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mei 2013, 20:45

JayDie schreef:Is "Alpha" de nieuwe aanduiding voor "zwarte-niet-transparante-fles"?

Misschien meer voor de rechter hersenhelft, in het kader van alfa-bèta. Proeven en genieten zonder (al dan niet met voorkennis) te analyseren !?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Mei 2013, 15:49

The Glenlivet Alpha - Master Your Senses Challenge.

Welcome to The Glenlivet Alpha's first challenge; Sight.

The Glenlivet Alpha has a vibrant, unmistakeable colour; created by maturing the spirit in a unique combination of casks.
Can you use your sense of sight to reveal the whisky's hue, and its mysterious origins?

Ik heb in mijn notitie staan: Uiterlijk: Goudgeel met amber teint, vrij dik plakkend met dunne traantjes. Maar zo kan het natuurlijk ook :lol:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MddVxJEUkC4
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 07 Mei 2013, 16:25

Oeps, te laat gelezen :domdom
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”