Ardbog is de nieuwste Limited Edition van de Ultimate Islay Malt
De Islay distilleerderij eert haar historische wortels in de turfgrond van het eiland met de Ardbog release, uit te brengen op “Ardbog Day”, 1 juni 2013.
De naam Ardbog is gekozen om eer te bewijzen aan de fameuze turfgronden van Ardbeg’s geboortegrond, het Schotse eiland Islay. De turf speelt immers een vitale rol in het proces om Ardbeg whisky te maken. Ardbog is een 10 jaar oude whisky, gerijpt op ex-bourbon vaten van Amerikaans wit eiken en zeldzame Manzanilla sherry vaten uit Spanje. Het resultaat is een Ardbeg met een onderscheidend karakter vol hartige tonen, de opvolger van Ardbeg Galileo die is uitgeroepen tot ‘World’s Best Single Malt’ tijdens de World Whisky Awards 2013.
Dr Bill Lumsden, Director of Distillation and Whisky Creation, legt uit: ‘De totale combinatie van elementen in Ardbog roept daadwerkelijk het beeld op van eeuwenoude turfvenen met de geruststelling van klassieke intense Ardbeg aroma’s als leer, toffee en rook.
Ieder jaar staat er een open uitnodiging voor alle liefhebbers en bezoekers van het eiland om langs te komen bij de distilleerderij op “Ardbeg Day”, traditioneel de laatste dag van het Islay Festival, dit jaar op 1 juni. Voor de komende editie is de dag omgedoopt tot “Ardbog Day”, de dag waarop de nieuwste Limited Edition wereldwijd gelanceerd zal worden. Ardbeg’s motto “we dig peat” krijgt op deze dag een extra lading met archeologische thema-activiteiten om het geturfde verleden van Ardbeg en Islay bloot te leggen.
Voor alle fans die niet naar het eiland kunnen komen worden er ook elders “Ardbog Day” feestjes georganiseerd, van San Francisco en Sydney tot in het centrum van Londen. Voor meer informatie over activiteiten wereldwijd en bij de Nederlandse Ardbeg Embassies* kijk op http://www.ardbeg.com.
Ardbeg Ardbog
Ardbeg Ardbog
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Ardbog
Ardbog is een 10 jaar oude whisky, gerijpt op ex-bourbon vaten van Amerikaans wit eiken en zeldzame Manzanilla sherry vaten uit Spanje.
Mantequilla?

0 x
Matthijs, whiskynerd.
Nee Matti,NIET op boter gerijpt

Oooooooooooooooooooo
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!
- totalatool
- Forum goeroe

Totalloss schreef : Zo gek zou dat toch niet zijn, butterscotch?
Heb jij ook op het terras gezeten vanmiddag?
Ik heb je niet gezien
Heb jij ook op het terras gezeten vanmiddag?
Ik heb je niet gezien

0 x
Ik zie dat een van de Embassies in Nijmegen is, en laat ik nou net daar op 1 juni naartoe gaan voor een festival. Komt dat even goed uit 
0 x
Kay schreef:Ik zie dat een van de Embassies in Nijmegen is, en laat ik nou net daar op 1 juni naartoe gaan voor een festival. Komt dat even goed uit
Ik zie er niets van op hun website?

0 x
JayDie schreef:Kay schreef:Ik zie dat een van de Embassies in Nijmegen is, en laat ik nou net daar op 1 juni naartoe gaan voor een festival. Komt dat even goed uit
Ze staan er bij als embassy op de ardbeg site: http://www.ardbeg.com/ardbeg/committee/ ... y-near-you
Maar ik vraag me eerlijk gezegd af of alle flessen niet al besproken zullen zijn... Even bellen lijkt me geen overbodige luxe!
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:JayDie schreef:Kay schreef:Ik zie dat een van de Embassies in Nijmegen is, en laat ik nou net daar op 1 juni naartoe gaan voor een festival. Komt dat even goed uit
Ze staan er bij als embassy op de ardbeg site: http://www.ardbeg.com/ardbeg/committee/ ... y-near-you
Maar ik vraag me eerlijk gezegd af of alle flessen niet al besproken zullen zijn... Even bellen lijkt me geen overbodige luxe!
Ik weet dat Versailles een embassy is, maar zie niets over 'een festival' op 1 juni bij Versailles
Maar ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb: Fortarock is 1 juni in Nijmegen, ik dacht een (Whisky)festival bij Versailles
0 x
Ik bedoelde inderdaad een muziekfestival
Er staat gelukkig al een fles voor me gereserveerd bij een slijterij die geen embassy is, dus mocht dat bij Versailles niet lukken, dan zit ik in elk geval 'veilig'
Er staat gelukkig al een fles voor me gereserveerd bij een slijterij die geen embassy is, dus mocht dat bij Versailles niet lukken, dan zit ik in elk geval 'veilig'
0 x
- Squat 'N Oats
- Senior

Kay schreef:Er staat gelukkig al een fles voor me gereserveerd bij een slijterij die geen embassy is, dus mocht dat bij Versailles niet lukken, dan zit ik in elk geval 'veilig'
Dacht dat alleen embassies de flessen kregen? Blijkbaar niet
0 x
Squat 'N Oats schreef:Dacht dat alleen embassies de flessen kregen? Blijkbaar niet
Vast niet, G&G zal ook wel weer wat gereserveerd hebben.
0 x
Ik heb van verschillende (4) Gall's vernomen dat ze de Ardbog niet krijgen, zodoende reken ik er niet op. Hopelijk zijn de prijzen op ebay begin juni nog enigzins laag..
0 x
Re: The Glenlivet Alpha
He Soundwave, ik zie je, ook 1 juni, in rijswijk!
0 x
Re: The Glenlivet Alpha
Voor Soundwave
http://www.4shared.com/mp3/wpHkAp4Z/har ... _haag.html
En daarna effe bij Ton's in rijswijk in biertje drinkuh
http://www.4shared.com/mp3/wpHkAp4Z/har ... _haag.html
En daarna effe bij Ton's in rijswijk in biertje drinkuh
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”