Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Miltonduff 1969. Tikje decadent voor een groentje als ik
desalniettemin wel lekker/bijzonder.
0 x
Gisteravond een Jura double-bill gehouden:
Jura 16 yr
Jura Superstition
Jura 16 yr
Jura Superstition
0 x
Gisteren de Glencadam 10y open gemaakt. Wauw! Wat een heerlijke frisse, fruitige whisky, echt erg onder de indruk. En dat voor die prijs
. Deze zal zeker lekker zijn in de zomer.
Ik wilde eigenlijk nog een andere fles open maken, maar ben de hele avond bij de Glencadam gebleven
. Deze zal zeker lekker zijn in de zomer. Ik wilde eigenlijk nog een andere fles open maken, maar ben de hele avond bij de Glencadam gebleven

0 x
Dit weekend zal het wel weer een Isle of Jura 16 years worden, is mijn enige fles in het tweede huis van mijn ouders.
Frank
Frank
0 x
C C K schreef:Gisteren de Glencadam 10y open gemaakt. Wauw! Wat een heerlijke frisse, fruitige whisky, echt erg onder de indruk. En dat voor die prijs. Deze zal zeker lekker zijn in de zomer.
Ik wilde eigenlijk nog een andere fles open maken, maar ben de hele avond bij de Glencadam gebleven
voilà zie, nog een fan
0 x
Mel schreef:Gisteravond een Jura double-bill gehouden:
Jura 16 yr
Jura Superstition
En, welke heeft je voorkeur?
Frank
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Gisteravond genoten van een Highland Park 15. De neus op die whisky is zo fantastisch, ik blijf er aan ruiken. Echt een topper. Daarna een Bowmore Enigma om het af te leren 
0 x
Yapi schreef:C C K schreef:Gisteren de Glencadam 10y open gemaakt. Wauw! Wat een heerlijke frisse, fruitige whisky, echt erg onder de indruk. En dat voor die prijs. Deze zal zeker lekker zijn in de zomer.
voilà zie, nog een fan
Haha, ja ik moet stiekem toegeven dat jouw enthousiasme mijn nieuwsgierigheid aanwakkerde! Toen bleken Serge en Jim Murray ook nog eens zo erg onder de indruk dat hij op m'n wishlist kwam. En eergisteren zag ik hem staan als liter met 10% korting en heb ik hem in een impuls gekocht.
Was precies nog op zoek naar zo'n frisse whisky! Echt lekker.

0 x
ja idd, op whiskysite momenteel 10% korting, dus zo'n 35 euro voor een liter... behoorlijk goedkoop!
Ik grijp er erg veel naar terug. Ik was eerder geprikkeld omdat ik bij Liefmans zag staan dat ie er vaak mee begon om z'n goesting naar whisky te zetten, na een eerste dram begreep ik wat ie bedoelde
Toppertje in zijn segment.
Ik grijp er erg veel naar terug. Ik was eerder geprikkeld omdat ik bij Liefmans zag staan dat ie er vaak mee begon om z'n goesting naar whisky te zetten, na een eerste dram begreep ik wat ie bedoelde
0 x
Aan de Lowlands whisky, komt niet zo vaak voor:
Bladnoch 20 YO
Bladnoch 1992 - 2012 Cask Strength
De CS heeft toch echt mijn voorkeur, 87 vs. 85.
Gevolgd door een Dalmore 1990 - 2009 Douglas Laing, die opvallend goed in het straatje van die laatste past.
Bladnoch 20 YO
Bladnoch 1992 - 2012 Cask Strength
De CS heeft toch echt mijn voorkeur, 87 vs. 85.
Gevolgd door een Dalmore 1990 - 2009 Douglas Laing, die opvallend goed in het straatje van die laatste past.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

eerst een ancnoc 12 na wat aanbevelingen op dit forum
lekkere dram voor 23 eurotjes
nu in het zonnetje met een arran orkney bere vanille tropisch fruit en moutig ook erg lekker

lekkere dram voor 23 eurotjes
nu in het zonnetje met een arran orkney bere vanille tropisch fruit en moutig ook erg lekker

0 x
Springbank C.V.
prima whisky, beetje a la Highland Park 12Y.
prima whisky, beetje a la Highland Park 12Y.
0 x
OpiumX schreef:Mel schreef:Gisteravond een Jura double-bill gehouden:
Jura 16 yr
Jura Superstition
En, welke heeft je voorkeur?
Frank
Ik neig toch naar de 16yr. Deze is heerlijk zoet/kruidig. De peat in Superstition vond ik bijna niet waarneembaar maar af en toe proef ik dat nu toch....hetzij heel licht. Beide zijn ze toch wel verschillend. De 16yr zal ik zeker nog eens aanschaffen. Deze bevalt me erg goed.
0 x
Een Karuizawa 27 yo 59.1% multi vintage!!!
Onvoorstelbaar lekker

Onvoorstelbaar lekker

0 x
Een Bunnahabhain 12yo, een Laphroaig 10yo en straks nog een Laphroaig QC en een Lagavullin 16yo.......in de Islay sferen dus, kan nog mooi met deze temperaturen.... 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”