Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Apr 2013, 21:57

Ik betrap mezelf er op dat ik tegenwoordig heel anders naar whiskies zoek :HitHead

Weer een rare whisky-gewoonte erbij..... Ik kan het niet laten om te kijken met een "VBT-4 blik".
Bovendien moet ik me inhouden (of juist niet?) om niet alvast e.e.a. te kopen als ik iets "interessants" zie voor een volgende HWF VBT :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

MarcelE
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarcelE » 24 Apr 2013, 23:54

Heb ik helemaal geen problemen mee hoor Piet. :-)
Laat de VBT4 maar komen.
Maar ik kan het wel begrijpen.

Zelf vind ik het nog steeds lastig om een keuze te maken als ik in de slijterij ben en een hoop flessen zie staan.
Ik ga dan toch af op de verhalen die ik hier lees en wat andere reviews en de whiskies die je in het verleden hebt gehad (je neemt dan eens een andere van dezelfde distilleerderij).
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Apr 2013, 23:56

exact wat ik zou doen, Piet, al beginnen kopen wat nu hot is of zo, want voor je het weet heb je er in september geen flessen meer van ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Apr 2013, 09:41

Yapi schreef:exact wat ik zou doen, Piet, al beginnen kopen wat nu hot is of zo, want voor je het weet heb je er in september geen flessen meer van ;)

Tsja, ik vrees dat ik mezelf té veel aankoop "richtlijnen" opleg. Je kunt ook opeens een discussie of zelfs hype krijgen over iets dat ik heb staan voor een VBT met risico dat veel mensen het opeens gaan aanschaffen vóór die VBT.
Of, ik verbruik mijn budget al en zie dan iets nog mooiers langs komen dat binnen het budget had gepast,... en dat budget is dan ook nog erg afhankelijk van het feit of, en hoeveel, sponsors ik krijg. Uit gaan van twee sponsors is lastig en voor je het weet staan er té kostbare whiskies.... En wat wil die sponsor ter beschikking stellen? Dat moet min of meer passen bij wat ik dan al heb staan. Wat is wijsheid :P Laat mij maar even hoor, ik zei al, ik maak het zelf zo moeilijk 8-)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Apr 2013, 12:50

Dat gezegd hebbende dacht ik dan toch maar alvast die mooie flessen te bestellen die ik gisterenavond zag (wilde nog even kijken of combineren mogelijk is). Weg dus :o :boos
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Apr 2013, 17:45

Piet schreef:Dat gezegd hebbende dacht ik dan toch maar alvast die mooie flessen te bestellen die ik gisterenavond zag (wilde nog even kijken of combineren mogelijk is). Weg dus :o :boos

Kijk uit wat je allemaal zegt he Piet, anders weet ik weer een half jaar van te voren al wat er tussen de samples zit ;)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Apr 2013, 21:11

Soundwave schreef:Kijk uit wat je allemaal zegt he Piet, anders weet ik weer een half jaar van te voren al wat er tussen de samples zit

Je wilt me toch niet vertellen dat jij die flessen voor mijn neus hebt weggekocht ! Het wordt nu zo wie zo iets anders :Cry Hoewel, nieuwe mogelijkheden nieuwe kansen :-P
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Mei 2013, 09:42

Zo, weer een mislukte aankooppoging. De tweede voor VBT-4 :boos

Ik had een "interessante" expressie op het oog.
Online kan ik er 3 bestellen en betalen.... Maar helaas, er is er maar een leverbaar (ook dat moet nog blijken).
Het blijkt wederom nodig er vroegtijdig mee te beginnen.

En ik heb iets nieuws in gedachten voor VBT-4 waarmee ik nu bezig ben maar dat ik niet ga verklappen 8-)
Eigenlijk heb ik er weer zin in (het weer is nog eens een extra stimulans). Maar wat duurt het nog laaaaaaang.... :o
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 21 Mei 2013, 10:42

told you so :lol:
nu aankopen en binnen 3 jaar in een VBT steken, dat is op de verrassing spelen hé ;)

ik ben wel benieuwd!
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 26 Jul 2013, 16:48

En is het alweer bijna inschrijftijd? Duurt mij veel te lang die VBT-4! :gnif
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 26 Jul 2013, 19:45

Jaaa jippie vbt 4. . Waar kunnen we inschrijven......
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Jul 2013, 19:48

Soundwave schreef:En is het alweer bijna inschrijftijd? Duurt mij veel te lang die VBT-4! :gnif

Er is achter de schermen al wel e.e.a. gedaan hoor 8-)
Omdat we nu de "boter bij de vis" inschrijving hanteren (betaling ontvangen = deelname) kan deze periode aanmerkelijk korter zijn.
Ook moet ik eerst nog wat meer zaken weten cq uitzoeken.
Ik denk dat het eind augustus gaat worden en dat de inschrijfperiode dan 2 weken is. Ik heb ook nog vakantieplannen (maar dat ligt nog niet vast) die ik in de timing mee moet nemen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Aug 2013, 04:37

Het volgende is toegevoegd in HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting: Hoe werkt het ?
Attentie: Helaas is gebleken dat er "deelnemers" zijn die zich wel aanmelden maar vervolgens alleen het pakket in ontvangst nemen zonder tijdens de VBT zelfs maar een teken van leven te geven.

Dat is dus echt niet zoals het bedoeld is. Er wordt veel geïnvesteerd om een mooi proef-pakket samen te stellen waarop nul komma nul verdient wordt.
Een Het Whisky forum Virtuele Blind Tasting is een sociaal (media) gebeuren met een educatief en vermakelijk karakter, dus echt "ter leering ende vermaeck". Vaak zal de inhoud de aankoopprijs overstijgen. Het pakket is niet bedoeld om op eenvoudige manier, goedkoop aan een tasting set te komen. Het is bedoeld om animositeit op het forum te creëren en er over te discuseieren. Om aan mooie samples te komen zijn er andere kanalen.
Dat je schroomt om blind een proefnotitie te plaatsen of als je om wat voor reden dan ook daar moeite mee hebt. Prima, geen probleem. Het is echter wel de bedoeling dat je in elk geval laat weten wat je er van vond en wat jou toppers waren in een VBT-pakket, etc. etc.

Ook naar de VBT-sponsors toe is het niet correct dat een pakket gekocht wordt om er vervolgens niets meer over te horen.

Wil je in het bezit komen van een VBT-pakket maar heb je niet de intentie om aan het sociale gebeuren deel te nemen, laat dat dan even weten. Dan zet ik je op de "Reservelijst" en maak je nog altijd kans maar geven we voorrang aan mensen die wel actief deel willen nemen aan het sociale gebeuren waarvoor een HWF VBT bedoeld is.
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 06 Aug 2013, 13:25

Het lijkt me erg leuk hier een keer aan mee te doen. Ik heb gezocht maar ik heb het antwoord helaas niet gevonden: wat kost het ongeveer om hier aan deel te nemen?
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Aug 2013, 13:30

Iets van 40 € voor 6 samples. Inclusief verzendkosten voor, in mijn geval dan, België.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”