MichelC schreef:Eergisteren de Double Black geproefd en deze vind ik goed en zeker beter als de black, een verrijking van de Black zeker.
Gisteren de Gold label geproefd en deze vond ik ook lekker, licht rokerig en wat eiland karakter, maar toch rijker qua kruidig en voller. Heerlijk om lekker van te genieten.
Nu alleen heel erg benieuwd naar de Platinum label....
De Platinum label vind ik persoonlijk een goede blend.
Bij veel blends vind ik de geur en smaak best goed, maar is de afdronk kort en proef je duidelijk de (vaak (te) jonge) graanwhisky. De platinum heeft hier totaal geen last van.
Of de Double black beter is als de Black, nou dat vind ik eigenlijk niet.
Vind ze beiden goed, maar je proeft wel duidelijk dat de Double black wat jongere whisky's erin heeft zitten en hierdoor vind ik het zeker geen "Double" black.
Heb gisteren een kleine test gedaan, heb een Black label uit de jaren 60 geprobeerd tegen over de huidige editie.
Dit kun je totaal niet vergelijken met elkaar, die uit de jaren 60 is mild, vloeibaar hout, romig en de huidige black kennen we volgens mij allemaal wel. Maar nu komt het grappige, ik proefde uit twee glaasjes en heb de laatste twee restjes samen gevoegd.... het resultaat was echt verbluffend, en heb direct aan het testen geslagen en heb nu een halve liter van 55% oude black label en 45% black label uit 2012. Voordat ik ook maar een woord erover ga opschrijven, ga ik eerst nog een paar keer proeven om zeker te zijn dat het allemaal niet kwam omdat ik al genoeg had gehad
ps. Als je me je adres stuurt, zal ik je een sample opsturen van de JW Platinum.
Mvg, Edwin