Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
EdwinWalker schreef:Centi83 schreef:Gisterenavond/nacht, na een speciale dag:
-Littlemill whiskybase 40k bottles on the wall
-Benriach 1983 asta morris
-Tomatin '76 Twa crocs
-Port ellen the whiskyman
Dat zijn hele mooie drams, kun je er ook nog wat oververtellen (de ervaring van het drinken).![]()
Mvg, Edwin
3 niet geturfde drams, elk op zich met een ander karakter
littlemill was een ideale starter.
benriach en tomatin, allebei compleet verschillend, maar elk een volle smaak waarin veel te ontdekken valt.
de port ellen start heel geturfd maar na hem wat te laten ademen geur en smaakbom, prima gebalanceerd, kan je uren mee bezig zijn.
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Yamazaki 10 yo
mijn eerste Japanse whisky en ik ben aangenaam verrast...met geur doet het me heel erg denken aan een glenlivet, glenfiddich, erg speyside/highlands.
bevalt me zeker.
mijn eerste Japanse whisky en ik ben aangenaam verrast...met geur doet het me heel erg denken aan een glenlivet, glenfiddich, erg speyside/highlands.
bevalt me zeker.

0 x
Een Benchmark 8, ik moet wat goedkoper beginnen drinken hé 
0 x
Gisteravond, na een drukke zaterdag werken in de tuin (grondverzet, bestraten, etc) en zondag een dagje Toverland (Troy!) HWF-VBT-3#6 vs. Glenmorangie 10yo
0 x
Dit weekend voor't eerst een Royal Lochnagar : Royal Lochnagar 1986-2008 TWA 50% . Lekker, ietwat ongewoon fruitig profiel, zeer interessant, ging er een flesje van kopen maar helaas uitverkocht + iets boven budget voor't moment.
Ook een Glentauchers 90-07 Duncan Taylor NC² collection 46%, Obscure distillery, deze expressie is een love it or hate it whisky. Ik vond hem minstens interessant, 36€ voor 17 jaar oude whisky... flesje besteld onder voorbehoud, geen idee of ze hem nog hebben...
oja en ook nog de Bruichladdich 2001-2012 Glengarry Cask Owners 62%. Super veel sherry, een echte zwemmer, zonder water quasi niet te drinken want trekt heel je mond droog. Met de helft (!) water wordt het een super fruitige laddie , lekker!

Ook een Glentauchers 90-07 Duncan Taylor NC² collection 46%, Obscure distillery, deze expressie is een love it or hate it whisky. Ik vond hem minstens interessant, 36€ voor 17 jaar oude whisky... flesje besteld onder voorbehoud, geen idee of ze hem nog hebben...
oja en ook nog de Bruichladdich 2001-2012 Glengarry Cask Owners 62%. Super veel sherry, een echte zwemmer, zonder water quasi niet te drinken want trekt heel je mond droog. Met de helft (!) water wordt het een super fruitige laddie , lekker!

0 x
Een Caol Ila CS (20cl) ingeschonken. Heerlijke, natte turf...als een vuurtje in een bos na een regenbui 

0 x
Ik hoop dat je daar de inhoud van de fles mee bedoelt
Hier simpelweg een Ardbeg Ten
Hier simpelweg een Ardbeg Ten
0 x
Weer een tijd geleden een GlenMorangie Quinta Ruban

0 x
net maar even weer een Glencadam 10yo om op te warmen
Nu een Ardmore 77 Samaroli
Nu een Ardmore 77 Samaroli
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Voor vanavond een dram Famous Grouse
Een dram Abhainn Dearg 2008
En een Naked Grouse.
Een dram Abhainn Dearg 2008
En een Naked Grouse.
0 x
OpiumX schreef:Ik zit nu met een dram An Cnoc 12. Dat is qua complexiteit en smaak toch een whisky die vele bekende grote merken het nakijken geeft. En dat voor minder dan €24,00... Een echt onbekend juweeltje!
Frank
ik heb hem op mijn lijst gezet. Precies waar ik steeds naar op zoek ben, als ik bv de review van Serge lees.
edit: hm, had voor de eerste keer zin om uit mijn living bottle te drinken. Ja, zeker de moeite waard als begindram momenteel, ik verschiet er van... erg suikerpapperige geur, waar ik wel van hou. Smaak heeft wat peat, bourbon, sherry, nee, verdorie, begint echt lekker te worden!! LEUK!
Laatst gewijzigd door Yapi op 16 Apr 2013, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
OpiumX schreef:Een echt onbekend juweeltje!
Nah... onbekend.... An Cnoc. Maar inderdaad een prima dram voor weinig geld.
Ook in Tips voor zomerse whisky?
Ik heb tijdens een Twitter Tasting ook de 16 jaar geproefd en die was echt top .... ongetwijfeld ook een ander prijskaartje.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
M'n laatste glaasje Benriach Arumaticus Fumosus, heerlijk.
Dat is er eentje die ik altijd wel wil hebben staan (en zal ook niet lang duren denk ik).
Dat is er eentje die ik altijd wel wil hebben staan (en zal ook niet lang duren denk ik).
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”