Ik vind hem heel lekker en inderdaad best wel bijzonder.
Eerste keer op 88 gezet, maar later bijgesteld tot 89!
Inmiddels ook een paar extra flessen op voorraad

BWhisky schreef:Mooi, vrij diverse notes. Vond dit op de pc10 na mss wel de minste van de vbt.. benieuwd naar morgen!!!

Yapi schreef:Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.

Piet schreef:Dit is in elk geval wel een toonbeeld van hoe verschillend scores toch weer uit kunnen vallen.
Ik vind hem heel lekker en inderdaad best wel bijzonder.
Eerste keer op 88 gezet, maar later bijgesteld tot 89!
Inmiddels ook een paar extra flessen op voorraad
Soundwave schreef:Maar ehh Piet, ik had je nog een 2e gedeelte van mijn notities opgestuurd ruim voor de deadline, maar ze staan er niet bij!
Yapi schreef:BWhisky schreef:Mooi, vrij diverse notes. Vond dit op de pc10 na mss wel de minste van de vbt.. benieuwd naar morgen!!!
2
Yapi schreef:... Voor mij opvallend dat ook Turfsmurf aan Japan dacht. 't Is ook de eerste maal dat ik dit er bij schrijf in deze VBT.
Jammer dat ik de enige was met mosterdassociaties, kwam daardoor via wasabi bij Japan terecht![]()
Banff... haha, kon het niet laten.
Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.

turfsmurf schreef:Yapi schreef:... Voor mij opvallend dat ook Turfsmurf aan Japan dacht. 't Is ook de eerste maal dat ik dit er bij schrijf in deze VBT.
Jammer dat ik de enige was met mosterdassociaties, kwam daardoor via wasabi bij Japan terecht![]()
Banff... haha, kon het niet laten.
Voor mij is dit ook behoorlijk vuil, verbrand suiker, daarna pas kwam de sherry.
Opvallend inderdaad. Toch heeft deze dram onder die sherrydeken ook iets 'japannerigs' naar mijn idee. Zou het de dropassociatie zijn?
Ik vond hem ook een beetje vuil, maar lang zo erg niet als een paar sherried whisky's die ik eerder proefde. Ik heb mijn sherried whisky's liever iets minder 'dirty'. Het viel mij wel op hoe deze whisky in positieve zin veranderde na een paar nipjes en een tijd in het glas.

MarcelE schreef:Ik vind sherry best lekker en drink het ook regelmatig, met name dan de cream en medium (heb het liever wat zoet, niet droog).
Heb zelfs vandaag nog een fles gehaald maar ik vond het in deze whisky toch wel een vreemde combi.
Nu ben ik niet zo bekend met sherried whiskies maar zijn ze allemaal richting deze whisky? (welke het ook mag zijn, we weten het morgen)
Of welke is een goede starter? (heb al eens een Aberlour 10Y gehad, vond die wel goed, maar had er een HP 12Y naast staan en dat was meer mijn ding).
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten