Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Proeverij: Welke whisky en welke volgorde ?

Ongelezen berichtdoor GJR » 03 Jan 2013, 13:44

maltje schreef:Grote prijsverschillen tussen de online winkels in Nederland
Maar bij de goedkoopste vind ik niet alles wat ik wil,jammer

Mvg

Tja zal zeker niet wijzigen en ook al paar keer moeten constateren bij sommigen dat je iets besteld en dan na betalen :o direct krijgt is niet leverbaar en wordt niet meer leverbaar Haal die fles dan van de site af :boos
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Piet
Moderator
Moderator

Re: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwi

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Jan 2013, 15:17

GJR schreef:Tja zal zeker niet wijzigen en ook al paar keer moeten constateren bij sommigen dat je iets besteld en dan na betalen direct krijgt is niet leverbaar en wordt niet meer leverbaar Haal die fles dan van de site af

Tsja, daar liep ik vooral met de voorbereiding van VBT-2 hard tegenop: Websites die Whisky (goedkoop) aanbieden niet kunnen leveren.

.... Haal die fles dan van de site af.. en zelfs hier zijn de meningen daarover verdeeld :HitHead
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jeroenjeroen
Actief lid
Actief lid

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisk

Ongelezen berichtdoor jeroenjeroen » 13 Apr 2013, 17:42

MichelC schreef:mijn 80 e fles was een aberlour a'bundah (kwam bij de slijterij weg, niet online)

blij dat ik hem gewoon voor 49,- heb gekocht online scheelt toch 30 euro.. :?
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 13 Apr 2013, 18:26

yup, wat dacht je dat ik dacht toen ik daar achter kwam :boos
ach jah....volgende keer beter.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 13 Apr 2013, 20:14

Mel schreef:
MichelC schreef:mijn 80 e fles was een aberlour a'bundah (kwam bij de slijterij weg, niet online)

Dit is tevens ook mijn duurste fles. Echter online aangeschaft en was 50 euro. Dat scheelt dus enorm met de slijterij. De verschillen vindt ik echt bizar groot. Scheelt het een paar euro dan zou ik nog wel eens een flesje bij de slijter halen maar dat doe ik niet meer....scheelt mij echt teveel.

online bestellen scheelde mij al zeker 30 flessen in m'n collectie. Wat het wel leuk maakt natuurlijk ;)
Als je goed kijkt, kun je voor elke 3 flessen besteld, een 4de 'gratis' bijhebben.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 13 Apr 2013, 20:23

Mel schreef:

Dit is tevens ook mijn duurste fles. Echter online aangeschaft en was 50 euro. Dat scheelt dus enorm met de slijterij. De verschillen vindt ik echt bizar groot. Scheelt het een paar euro dan zou ik nog wel eens een flesje bij de slijter halen maar dat doe ik niet meer....scheelt mij echt teveel.

Hangt ook een beetje van de slijter af. Mijn huisslijter is gemiddeld zo'n 10-15% duurder dan online en dat heb ik er dan vaak wel voor over (ik wil best wat neerleggen voor het praatje en hier en daar wat proeven).

Als het echter om 30 euro meer gaat op een prijs van 50 euro (60%!) prijs je jezelf wel behoorlijk uit de markt als slijter (en heb je geen goede inkoop gedaan ;)).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 13 Apr 2013, 20:29

Matti schreef:Hangt ook een beetje van de slijter af. Mijn huisslijter is gemiddeld zo'n 10-15% duurder dan online en dat heb ik er dan vaak wel voor over (ik wil best wat neerleggen voor het praatje en hier en daar wat proeven).

Dat is ook wel netjes, er zijn er zat die gaan lekker proeven bij de slijter en vervolgens bestellen via internet.
Ik bestel zelf heel veel via internet, maar als ik iets proef in een slijterij wat me bevalt, dan koop ik deze daar ook.
Maar goed, soms vraag ik ook gewoon om een betere prijs, ben tenslotte een groot gebruiker. :P

Mvg, Edwin
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 13 Apr 2013, 20:32

80 euro vind ik echt schandalig, mijn A'bunadh batch 39 heeft me 40 euro gekost bij de Gall&Gall..

Wilde whiskydagen, en 5% extra korting vanwege geen koker maar toch..
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 13 Apr 2013, 20:51

hij is nog dicht, ik zou er bijna mee terug gaan....
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 13 Apr 2013, 21:07

Je kunt het altijd proberen of ze 'm terugnemen, óf fikse korting op een tweede aankoop kunnen geven oid. Staat momenteel voor 48,50 euro op drankdozijn..

Wat me wel opvalt bij de A'bunadh is dat deze voor diverse prijzen bij de slijter staat. Als je deze recent hebt gekocht en het is bijvoorbeeld een batch 10 snap ik de prijs nog enigszins. Volgens mij staat de batchteller mbt de A'bunadh nu rond de 44.
0 x

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 13 Apr 2013, 21:19

Jorrit schreef:Je kunt het altijd proberen of ze 'm terugnemen, óf fikse korting op een tweede aankoop kunnen geven oid. Staat momenteel voor 48,50 euro op drankdozijn..

Wat me wel opvalt bij de A'bunadh is dat deze voor diverse prijzen bij de slijter staat. Als je deze recent hebt gekocht en het is bijvoorbeeld een batch 10 snap ik de prijs nog enigszins. Volgens mij staat de batchteller mbt de A'bunadh nu rond de 44.

Wat ook wel een gebeurd is dat de importeur en/of fabrikant de prijzen zwaar aanpast.
Dit is bv gebeurd met de Bushmills 1608 Anniversary, deze is in eerste instantie voor een zeer hoge prijs in de markt gezet. Na een tijdje is de prijs behoorlijk gezakt (de verkopers bellen dan ook echt op dat ze een partijtje hebben die je voor zoveel kunt kopen... blabla). Niet lang erna gebeurde dit weer.

Als je als slijterij nou een leuke partij hebt ingekocht bij de eerste batch, ben je toch mooi de sjaak.
En dat geld ook als je consument een fles hebt gekocht uit de eerste batch en mensen je een klein beetje uitlachten omdat deze zo "duur" was.

Ik heb geen benul of dit ook met andere merken gebeurd, maar het zou me zeer verbazen als dit niet het geval was. En door het internet en sites als die van Mati wordt dit ook steeds duidelijke en snel opgemerkt.

Mvg, Edwin
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 13 Apr 2013, 21:26

Jorrit schreef:Je kunt het altijd proberen of ze 'm terugnemen, óf fikse korting op een tweede aankoop kunnen geven oid. Staat momenteel voor 48,50 euro op drankdozijn..

het is een batch 38
0 x

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 13 Apr 2013, 21:29

Wat bij de A'bunadh gebeurd, is dat de wat eerdere batches wat beter gewaardeerd worden dan de paar laatste in verband met zwavel et cetera. Zo zijn er dan een paar batches die het ''best'' zijn en waar dan grof geld voor wordt gevraagd.

Batch 38 zie ik; je kunt dus stellen dat je bent afgezet..
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 13 Apr 2013, 23:14

Jorrit schreef:

80 euro vind ik echt schandalig, mijn A'bunadh batch 39 heeft me 40 euro gekost bij de Gall&Gall..

Wilde whiskydagen, en 5% extra korting vanwege geen koker maar toch..

Netjes hoor dat van die 5% korting! De keren dat ik iets zonder koker heb gekocht waren bij de Dirck III (toevallig ook een Aberlour A'bunadh) en Gall&Gall, maar nog nooit korting gekregen. Nu koop ik in die winkels ook alleen maar wat als het zowiezo in de aanbieding is dus het is geen probleem, maar wel netjes dat je extra korting hebt gekregen!
0 x
Afbeelding

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 14 Apr 2013, 00:23

Jorrit schreef:Wat bij de A'bunadh gebeurd, is dat de wat eerdere batches wat beter gewaardeerd worden dan de paar laatste in verband met zwavel et cetera. Zo zijn er dan een paar batches die het ''best'' zijn en waar dan grof geld voor wordt gevraagd.

Batch 38 zie ik; je kunt dus stellen dat je bent afgezet..

tja, helaas dus betaald voor iets anders dan de whisky, waarschijnlijk de naam van de slijterij en de locatie.
na aankoop kom ik later bij een andere slijterij en daar zag ik hem al voor 10 euro minder liggen, toen begon het al...daarna leerde ik de site van matti kennen en ja.... :domdom
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”