DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

Re: DrankVinder.nl Prijsvergelijker

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Mar 2013, 22:17

Ik heb 57 nieuwe flessen toegevoegd, waarmee het aantal bijgehouden prijzen nu boven de 5000 is gekomen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 09 Mar 2013, 22:19

geweldig werk wat je doet :goedgedaan
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 31 Mar 2013, 20:05

*DUM* *DUM* *DUUUUUUM*

;)

DrankVinder 2.0 is zojuist live gegaan (opgestaan, zo u wilt).

Ik heb de hele site onder handen genomen, maar een paar van de belangrijkste vernieuwingen zijn:

- Een real-time zoekfunctie (begin met tikken, de resultaten komen gelijk)
- Een zogenaamd 'responsive' ontwerp. Dat wil zeggen dat de site zich aanpast aan de schermgrootte en dus ook op mobiel en tablet goed te gebruiken zou moeten zijn, vooral op mobiel wel met beperkingen vanwege de beperkte ruimte.

Een meer complete lijst vernieuwingen staan in een nieuwspost op de homepage.

Laat me vooral weten wat jullie er van vinden, wat je mist, wat je niet vind werken en waar je een hekel aan hebt.

Het mooie van websites is dat je ze altijd kan aanpassen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 31 Mar 2013, 20:34

Ziet er erg mooi uit!
Maar, wat ik nu eigenlijk welk mis is een overzichtspagina zoals bij de oude, waarop ik in één oogopslag kan zien wat van welke regio in prijs gedaald is en de moeite waard om aandacht te geven. Nu zie ik alleen whisky beginnend met de A en mis ik wellicht allerlei spannends waar ik niet direct naar op zoek was.
Al is dat dan weer goed voor mijn portemonnaie. ;)
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 31 Mar 2013, 20:37

totalatool schreef:Ziet er erg mooi uit!
Maar, wat ik nu eigenlijk welk mis is een overzichtspagina zoals bij de oude, waarop ik in één oogopslag kan zien wat van welke regio in prijs gedaald is en de moeite waard om aandacht te geven. Nu zie ik alleen whisky beginnend met de A en mis ik wellicht allerlei spannends waar ik niet direct naar op zoek was.
Al is dat dan weer goed voor mijn portemonnaie. ;)

Prijsdaling en stijging komt er weer in, staat op mijn 'zo snel als mogelijk'-lijstje. Een dergelijk overzicht kost in de nieuwe layout inderdaad een actie meer: selecteer regio-filter, stel aantal resultaten in op 'alle'. Maar als die resultaten eenmaal ingesteld zijn hoef je alleen het regiofilter te veranderen, dus dan is het weer 1 actie.

Ik heb bewust het overzicht van de zeer compact opgezette tabbladen opgegeven voor het gebruiksgemak van de nieuwe site bij het zoeken naar een specifieke whisky. Maar, misschien moet ik alles toch iets compacter maken om een scenario zoals je schetst iets makkelijker te maken. Hmm...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 31 Mar 2013, 21:31

En de pijltjes zitten er weer in :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 31 Mar 2013, 22:14

De vernieuwde site is mooi geworden :duimop

Frank
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 02 Apr 2013, 15:32

Ziet er heel goed uit, Matthijs! Top! :hoera

Het is wel even wennen, want ik vond bij de vorige versie het totaaloverzicht wel prettig. Dus van bijvoorbeeld, Islay, dat je in één oogopslag en op één pagina kon zien of er prijsverschuivingen zijn geweest. Nu moet je naar beneden scrollen omdat alles onder elkaar staat. Maar behalve dat is het een grote vooruitgang: veel handiger qua gebruik en de layout is veel mooier.
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 02 Apr 2013, 16:21

Ziet er goed uit! :hoera
Zoals al eerder gezegd werd zou het gaaf zijn om op de landingspagina een overzicht te hebben van de grootste prijsverschuivingen. Een soort dag top 10 zeg maar, met de 10 whiskys die het meest in prijs gezakt zijn. Verder alles houden zo! Ik betrap me er toch op dat ik bijna dagelijks even kijk. Vooral sinds ik ontdekt heb dat het soms tot wel 25 of 30% kan schelen met de brick&mortar winkelprijs of zelfs tussen online winkels onderling. Helaas resulteert het soms ook in impulsaankopen, haha ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 02 Apr 2013, 16:28

Mooie vernieuwde site! :hoera
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Apr 2013, 17:27

Willem vd K schreef:Ziet er goed uit! :hoera
Zoals al eerder gezegd werd zou het gaaf zijn om op de landingspagina een overzicht te hebben van de grootste prijsverschuivingen. Een soort dag top 10 zeg maar, met de 10 whiskys die het meest in prijs gezakt zijn. [...]

Ik zit te broeden op een dergelijke optie, maar dan iets krachtiger (een vinkje 'alleen veranderde prijzen laten zien' in het overzicht) maar het is even de vraag of dat technisch te doen is (alles is te doen, maar zonder er uren en uren aan te besteden ;)). Mocht dat niet lukken dat kan een lijstje zoals jij voorstelt natuurlijk altijd (en misschien zelfs óók).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Apr 2013, 21:48

En die optie zit er nu in:) Je kan nu dus een vinkje zetten om te filteren op flessen die binnen de afgelopen 14 dagen van prijs veranderd zijn.

Voorlopig heb ik hem gezet in plaats van de algemene zoekfunctie (die min of meer gedupliceerd wordt door alle filtermogelijkheden). Mocht iemand de algemene zoekfunctie missen, laat het even weten, dan kijk ik of ik er ergens ruimte voor kan vinden...

Ook een 'overzicht grootste stijgers/dalers' staat op de todo-lijst.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 02 Apr 2013, 23:35

Ziet er mooi uit Matti, en wat een mooie bijdrage voor whisky kopend nl. :duimop

Ben even nieuwsgierig naar de achterliggende techniek, haal je de prijzen uit de web shops met een of andere koppeling of worden deze aangeleverd? of houd je dat gewoon in de gaten en past het dan aan?

Mvg, Edwin
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Apr 2013, 23:39

EdwinWalker schreef:Ziet er mooi uit Matti, en wat een mooie bijdrage voor whisky kopend nl. :duimop

Ben even nieuwsgierig naar de achterliggende techniek, haal je de prijzen uit de web shops met een of andere koppeling of worden deze aangeleverd? of houd je dat gewoon in de gaten en past het dan aan?

Mvg, Edwin

Een gedeelte van de prijzen (inmiddels zo'n 75%) wordt door de shops zelf aangeleverd als XML-bestand. Die bestanden worden om de twee uur verwerkt (maar de update-interval bij de shop zelf ligt tussen onmiddellijk en 24 uur). De overige 25% wordt bijgehouden door een door mij geschreven script wat iedere dag de prijzen vergelijkt en zo nodig bijwerkt.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 02 Apr 2013, 23:42

Perfect mooi opgezet. Respect :respect

Mvg, Edwin
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”