Bachess van Whiskybase

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Bachess
Actief lid
Actief lid

Bachess van Whiskybase

Ongelezen berichtdoor Bachess » 03 Sep 2009, 16:43

Hoi,

Ik ben dus Bachess (ook wel Menno) van de site Whiskybase. Piet van dit forum wees me op deze site (die ik gek genoeg nog nooit gezien heb).
Zag al wat discussie over Whiskybase op het forum (dat er bv geen Amerikaanse whiskeys toegevoegd kunnen worden, en dat ie traag is...) Gelukkig kunnen jullie dat nu ook direct aan mij vragen/ vertellen :-)

Over mezelf: Ik ben ongeveer 10 jaar met whisky bezig waarvan de laatste 5 vooral met de single malts. Ik houd van een goede (jonge) Islay of een oude Speyside. Ook een Lowland kan ik op zijn tijd wel waarderen. Tussen de Nothern Highlands heb ik echter nog geen lekkere whisky kunnen ontdekken (naar mijn smaak, maar ik blijf proberen).
Ik ben 38 jaar oud en getrouwd en woon in een dorpje bij Tiel.

Over Whiskybase: Deze site ben ik 2 jaar geleden begonnen om te trachten een overzicht te krijgen van alle single malts die er ooit zijn uitgebracht. Nu staan er meer dan 10.000 whiskies in de database en de helft is voorzien van afbeelding. Je kunt de whiskies beoordelen (raten), tasting notes en andere notes achterlaten en je collectie en wishlist virtueel opbouwen. Als je vragen of verbeterpunten over de site hebt, weet je me te vinden.

http://www.whiskybase.com

Greetz,
Menno
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Bachess van Whiskybase

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Sep 2009, 17:08

Hi Menno, welkom. Ik denk dat de combinatie met WhiskyBase en dit forum een leuke is.
Mijn vrouw snapte het al niet, dat gedoe met Whisky, en zo'n "collection", zodat iedereen weet waar die te halen is al helemaal niet meer. Ik heb de mijne nu in een OpenOffice tabel zitten en ben begonnen met een transfer ;)

Dat je Het Whisky forum nog niet had gevonden neem ik je niet kwalijk hoor. Het bestaat pas één maand en 3 dagen.
Op je Whiskysmaak kom ik zeker later nog terug (P.s. Volgens mij weet JayDee heel van van PHP en SQL).

Trouwens nog mijn complimenten voor het WhiskyBase initiatief. De site ziet er wel heel leuk uit zo. Het was even wennen maar als je het user-interface concept door hebt is het redelijk intuïtief (en ik ben een oude rot in het IT-vak).
Laatst gewijzigd door Piet op 03 Sep 2009, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Complimentje voor WhiskyBase toegevoegd.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 03 Sep 2009, 19:47

Aangenaam kennis te maken Menno. Ik ga me op jou site registreren en mijn collectie ook op plaatsen. Maar na Maltstock :D

Groet,

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2009, 20:28

Menno,

welkom op dit forum! Ik had je vanmiddag inderdaad gemaild met de vraag of er geen andere whiskies dan Schotse en Japanse malts toe te voegen zijn. Zou wel mooi zijn; dat maakt het compleet!

Hopen veel van je kennis hier te mogen lezen!

Piet schreef:P.s. Volgens mij weet JayDee heel van van PHP en SQL.

Ach... het is m'n vak als Software Ontwikkelaar zijnde ;-) Ben nog niet zoveel met PHP bezig geweest, maar het is geen lastige scripttaal. Het is overigens JayDie :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 03 Sep 2009, 20:36

Bedankt voor de reacties!

@Jock; Ik hoop je morgen of overmorgen op een van je instrumenten te zien spelen! Heb er veel zin in.

@JayDie: Als ik eens gebruik van je PHP kennis mag maken, graag! Heb Whiskybase zelf gebouwd en ondertussen PHP aangeleerd, dus er zullen heel wat fouten inzitten.
Zeker als je probeert te programmeren en proeven tegelijkertijd :-)

Groet,
Menno
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2009, 20:38

Bachess schreef:@JayDie: Als ik eens gebruik van je PHP kennis mag maken, graag! Heb Whiskybase zelf gebouwd en ondertussen PHP aangeleerd, dus er zullen heel wat fouten inzitten.
Zeker als je probeert te programmeren en proeven tegelijkertijd :-)

Lijkt me inderdaad geen geschikte combinatie :-) Als ik wat voor je kan doen laat het maar weten 8-)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 03 Sep 2009, 21:44

Bachess schreef:Bedankt voor de reacties!

@Jock; Ik hoop je morgen of overmorgen op een van je instrumenten te zien spelen! Heb er veel zin in.

Groet,
Menno

Dat zal niet gaan Menno. Onze gitarist heeft zijn duim uit de kom en onze violisten zijn in Schotland. Concertina en autoharp klinkt niet mooi zonder begeleiding. Ik zal vast wel zingen en evt. een mooi bed tijd verhaal vertellen. Ik ken een kanjer van een bed tijd verhaal. Heb ik gedaan op de Story Tellers Festival in Amsterdam aantal jaren geleden. Het duurt een vol uur om te vertellen. Over Conchobar en Deirde.
Maar accappela zingen kan ook leuk zijn.

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Nov 2010, 15:21

Menno, congrats met je verjaardag :Proost Mooie mijlpaal 8-)
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 29 Nov 2010, 16:45

Gelukkige verjaardag Menno!!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”