HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

De derde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 30 Mar 2013, 20:37

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
0
Geen stemmen
Afbeelding - 76-80
4
20%
Afbeelding - 81-85
8
40%
Afbeelding - 86-90
8
40%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 20

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-3 (18 t/m 25 maart)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Mar 2013, 20:50

Cool!

Ik herken me heel erg in de mensen die dit een Campbeltown neus vinden hebben, en Islay karakter in smaak.
Dus vandaar mijn twijfel ergens...

ik ben eens benieuwd. Zou zomaar kunnen dat het de Bowmore van Wees was, want er is wel steeds iets verschil in smaak tss sample en fles die half open staat. De Bowmore Tempest heb ik nog nooit gedronken, maar als ik de smaakbeschrijvingen lees, kan het zeker! In ieder geval, goeie kwaliteit in mijn ogen!
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 25 Mar 2013, 20:58

Deze deed me echt heel erg denken aan de Clynelish 14yo NotDD die ik bij WFNN heb gehad. Ben benieuwd!
Maar wat sommigen zeggen over campbeltown kan ook wel kloppen, die typische koriandersmaak die ik in de Hazelburn tegenkom ligt er echt heel erg bovenop.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Mar 2013, 21:04

Bowmore Tempest batch 4. En Totalatool, leuk dat jij ook aan de Teaninich DR moest denken. Mijn fles is nog dicht, maar mijn eigen notities deden mij denken aan de Teaninich die ik bij VBT-2 heb gedronken en de opmerkingen bij de DR botteling. Door de opmerking van JayDie over een Ardmore die hij proefde moest ik trouwens ook nog wel even denken aan een Ardmore van The Archives.

Mag ik trouwens al speculeren over een eventueel onderliggend thema van Piet (heb de volgende samples nog niet geproefd) of is dat een verboden onderwerp?
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Mar 2013, 21:10

Otje schreef:Deze deed me echt heel erg denken aan de Clynelish 14yo NotDD die ik bij WFNN heb gehad. Ben benieuwd!
Maar wat sommigen zeggen over campbeltown kan ook wel kloppen, die typische koriandersmaak die ik in de Hazelburn tegenkom ligt er echt heel erg bovenop.

Hazelburn kan ik mij echt helemaal niets bij voorstellen als ik dit sample proef. Welke heb je dan in gedachten? Heb zelf de 12yo en de CV gehad in het verleden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Mar 2013, 21:15

Soundwave schreef:Mag ik trouwens al speculeren over een eventueel onderliggend thema van Piet (heb de volgende samples nog niet geproefd) of is dat een verboden onderwerp?

Speculeren staat vrij hoor... maar inderdaad alleen als het op basis van gedachten is en niet op basis van ruiken en/of proeven aan VBT-3 samples die nog komen want dat zou niet meer onder de noemer speculeren vallen (hoewel :P ) 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 25 Mar 2013, 21:17

Soundwave schreef:
Otje schreef:Deze deed me echt heel erg denken aan de Clynelish 14yo NotDD die ik bij WFNN heb gehad. Ben benieuwd!

Hazelburn kan ik mij echt helemaal niets bij voorstellen als ik dit sample proef. Welke heb je dan in gedachten? Heb zelf de 12yo en de CV gehad in het verleden.

Alleen bij die typische koriander smaak trek ik de vergelijking, deze sample heeft veel meer kruidigheid en is veel meer bitter en droger. Zal me echt meer moeten verdiepen in campbeltown om te ontdekken of er overeenkomsten zijn en welke. Heb de 8yo geproefd.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 25 Mar 2013, 21:22

De nasmaak die ik zocht was hele hele zoute drop, die smaak die blijft hangen in je mond.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 25 Mar 2013, 21:34

Piet schreef:
Soundwave schreef:Mag ik trouwens al speculeren over een eventueel onderliggend thema van Piet (heb de volgende samples nog niet geproefd) of is dat een verboden onderwerp?

Speculeren staat vrij hoor... maar inderdaad alleen als het op basis van gedachten is en niet op basis van ruiken en/of proeven aan VBT-3 samples die nog komen want dat zou niet meer onder de noemer speculeren vallen (hoewel :P ) 8-)

Haha ok nog niets van de volgende samples geproefd, maar deze samples tot nu toe zouden samen makkelijk weer in een bepaalde expressie van een vrij bekende blender passen als je het mij vraagt :bigsmile
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Mar 2013, 21:41

ewel, Soundwave, ik heb een andere theorie :bigsmile
Maar ik heb al sample IV geproefd... :lol:
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Mar 2013, 21:44

Alweer interessante notes. Veel overeenkomsten ( paar keer Bowmore genoemd :duimop ) maar ook enkele notes die heel andere richtingen uitgaan.
Ben alvast nog benieuwder dan anders want, 3e keer goeie keer, ... dit is volgens mij nog altijd een Bowmore Tempest.
Als het dat niet is , en 't is betaalbaar, dan komt dit sowieso op mn lijstje!
Ik ben fan van dergelijke delicate whisky die niet meteen alles prijsgeeft.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Mar 2013, 21:46

Bram, wij leggen wel soms iets andere accenten, maar we vinden toch wel snel overeenkomst of we iets lekker vinden of niet hé :hoera Ik kan zelfs op fruitwhisky's sowieso blind kopen op jouw advies! :bigsmile
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Mar 2013, 21:49

Als het idd Bowmore is, dan heb ik het totaal mis. Maar goed die vergelijking kan ik ook niet maken, want ik heb nog nooit een Bowmore gehad.... :oops:
Maar ik lees turf weer en Islay, ik vond dat totaal niet. Erg benieuwd naar de onthulling..... :lekker
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Mar 2013, 21:50

Yapi schreef:Bram, wij leggen wel soms iets andere accenten, maar we vinden toch wel snel overeenkomst of we iets lekker vinden of niet hé :hoera Ik kan zelfs op fruitwhisky's sowieso blind kopen op jouw advies! :bigsmile

Great minds think alike, Bart :lekker
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Mar 2013, 21:54

Pellie schreef:Als het idd Bowmore is, dan heb ik het totaal mis. Maar goed die vergelijking kan ik ook niet maken, want ik heb nog nooit een Bowmore gehad.... :oops:
Maar ik lees turf weer en Islay, ik vond dat totaal niet. Erg benieuwd naar de onthulling..... :lekker

Dan is't inderdaad moeilijk om op Bowmore te gokken ;)

Maar eh, wat ik me afvraag, hoe kom je aan de gok 'Hart Brothers' of 'The Ultimate' ? Ik heb eigenlijk nog nooit een echte 'lijn' gevonden in wat onafhankelijke bottelaars bottelen... behalve dan misschien bij de (oude) Samaroli bottelingen, die zijn namelijk quasi allemaal Geniaal :bigsmile
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 25 Mar 2013, 21:59

in het interview met Bert vraag ik hem ook naar een leidraad in z'n bottelingen, zelf beschreef ik ze als "een vol mondgevoel, steeds voorzien van veel fruit". Inderdaad, zei hij, ik selecteer vooral op smaak en niet op neus. Hij is bv ook gek op de Bere Barley, en qua mondgevoel en fruit/bloemigheid is deze geniaal... dus bij Asta Morris zie ik wel een lijn.

The Ultimate voor mij momenteel: veel vanille, moutig, ook een goed mondgevoel. Dus ik kan me wel aansluiten bij die redenering bij deze dram.

Silver seal heeft dat ook. Vol mondgevoel, romig, olieachtig.

Dus ik weet wel heel goed voor mezelf welke bottelaars mij zelden ontgoochelen op de punten die ik belangrijk vind...
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”