Matti schreef:Willem vd K schreef:[...] Tenzij meerdere mensen weten te onderschrijven wat ik ruik en proef in deze whisky, dan is het blijkbaar gewoon niet mijn ding
Je hebt wel eerder Bourbon gedronken? De smaken die jij beschrijft heb ik wel eerder gelezen in notities van mensen die voor het eerst bourbon drinken namelijk. Ikzelf vind de Maker's Mark een van de zachtste bourbons overigens
Dat klinkt interessant wat je zegt. Het klopt wel dat ik eigenlijk nooit eerder bourbon (Amerikaanse whisky in dit geval) heb gedronken, alleen wel eens een jack met cola

Ik ben alleen in de tussentijd wel een heel erg "open minded" en bewuste whisky drinker geworden. Elke nieuwe whisky die ik proef probeer ik neutraal te beoordelen, en op me in te laten werken. De eerste peated whisky was ook ff wennen, maar ik kon wel direct begrijpen wat men er lekker aan vond. Maar in dit geval was de oplosmiddel-geur zo overheersend dat het alle andere geuren weg drukte. Daarom kon ik me niet voorstellen dat het zo hoort, eigenlijk. Maar een interessant idee, dat het wellicht mijn onervaren neus is wat betreft bourbon. Toch nóg maar eens een kans geven, dan?

Ignace schreef:Willem vd K schreef:Wat je zegt geldt natuurlijk voor zo'n beetje elke destilleerderij.
OK, dat is waar, een beetje kortzichtig van mij.
Wat Matti schrijft zal de verklaring zijn, hoewel ik nog geen bourbon gedronken heb met de eigenschappen die jij beschrijft.
Oh sorry Ignace! Mijn reactie was niet bedoeld om je op je plek te zetten ofzo hoor. Ik zou jouw opmerking niet direct als kortzichtig bestempelen. Eerder als een beetje naief. Maar even goede vrienden, hoop ik?!

Ik denk (of: hoop) dat Matti idd gelijk heeft. Ik ga de Maker's Mark toch nog een 4e kans geven. Maar als mijn bevindingen blijven ga ik eens om een second opinion bij een bourbon-kenner vragen denk ik