Whisky (drank) tijdens werktijd?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Piet
Moderator
Moderator

Whisky (drank) tijdens werktijd?

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Feb 2010, 14:38

Nav het bericht:

OuweDilettant schreef:Ik kijk verlangend naar Laphroaig qc, maar ik heb piketdienst en al 3 nachten achter elkaar moeten overwerken, dus neem ik iets minder sterks - wie weet of ze me weer gaan piepen. :Cry Bowmore Legend dan maar, dat is 40% ipv 48%. Eentje moet toch kunnen?

Vind ik wel hoor. Zeker als je er een half of zelfs een uur over doet :Slainte
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Jock » 27 Feb 2010, 14:47

Piet schreef:
OuweDilettant schreef:Eentje moet toch kunnen?

Ik werk in de psychiatrie. Als ik crisisdienst heb kan ik echt niet drinken. Als ik naar een crisis moet en een opname moet regelen, is het niet handig als drank bij mij geroken kan worden. Ik zou zeker een collega aanspreken als ik drank bij hem of haar kon ruiken. Daar kan je echt niet met een patient praten ben ik van mening.
Maar het hangt af wat voor piketdienst je hebt. Als je niet met mensen hoef te werken, dan mag je wat mij betreft drinken mits je binnen de wet houdt.

Groet,

Jock
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Feb 2010, 15:02

Ik wil niet zeggen wat je moet doen, dat kan je best zelf wel beslissen. Maar persoonlijk drink ik nooit alcohol voor ik moet werken. Zelfs geen pintje bier. Je bent natuurlijk niet dronken, maar je kan het wel goed ruiken. Ik kan het niet maken dat ik naar alcohol ruik als ik met klanten moet werken. Als je toch per sé iets wil drinken, neem misschien beter geen Bowmore want die ruikt heel erg naar rook.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 27 Feb 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Whisky (drank) tijdens werktijd?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Feb 2010, 15:04

Piet schreef:
OuweDilettant schreef:Eentje moet toch kunnen?

Ik weet niet wat je precies doet, maar ik ben het daar niet mee eens. Toen ik nog 24/7 storingsdienst draaide heb ik een contract getekend waar ik verklaarde geen alcohol te gebruiken tijdens werk (staat overigens ook in m'n normale contract)...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

OuweDilettant
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OuweDilettant » 28 Feb 2010, 15:37

Werktijd? Zaterdag en zondag krijg ik 1,2 uur betaald om in geval van nood de telefoon pakken om dan instructies te kunnen geven hoe men het verder doet. Heel erg zelden moet ik langs, dus ik moet auto kunnen rijden. Maar als ik na drie uur slaap op zaterdag zou gepiept worden, kan ik altijd zeggen, dat ik te moe ben (drie nachten achter elkaar doorgewerkt boven op gewone werktijden - en dat was echt zeldzaam), dus men zou maar de tweede piketter moeten waarschuwen. Ik werd trouwens ook niet gepiept en ik ging ook na een glaasje Bowmore nog een paar uur slapen.
Maar echte werktijd is ook echt anders: geen alcohol, niet eens een biertje met het eten. :nono Daar ging het gisteren dus niet om.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Feb 2010, 15:50

He Juhani,

ik (her)ken je situatie. Ik stond stand by voor storingen wanneer websites onderuit gingen van grote klanten (ik noem ze hier even niet). Ja ik had ook anderen achter me staan, maar ik was het eerste aanspreekpunt. Later, wanneer ik er niet uit zou komen, kon ik ook anderen inschakelen, maar je doet dat niet op voorhand... :Scratch

Naar mijn idee is die stand by dienst ook werktijd, maar goed: zoals ook in whisky smaak mogen we ook op andere gebieden een verschillende mening hebben :Party
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Feb 2010, 21:32

Ik bedenk nu trouwens wel een interessante in dit kader.

Het (Amerikaanse IT) bedrijf waar ik (evenals Juhani) heel lang gewerkt heb had een "no-alcohol policy", full stop. Daar had ook verder niemand problemen mee.
Tot ik echter naar een Internationale divisie ging en veel ging reizen. Toen zag dat er opeens heel anders uit. Toen bleek die policy namelijk te gelden voor het moederland de USA en voor Nederland. In landen als Frankrijk, Italië en Duitsland, Ierland om eens wat te noemen, was niet alleen de lunch pauze vaak een uur i.p.v. ons half uurtje, ook was een lunch zonder wijn in Frankrijk en Italië en zonder bier in Duitsland en Ierland, ondenkbaar. Daar had ook niemand een probleem mee.
Behalve ik dan misschien. Voor mij was alcoholische drank tussen de middag nooit een stimulans om nog erg productief te zijn.
Zo zie je maar wat de rol van cultuur hierin is. Het nuttigen van een glaasje whisky tussen de middag heb ik nooit gezien.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”