Soundwave schreef:Otje schreef:Ardbeg, Coal Ila, Laphroaig waren ook mijn eerste ingevingen, heeft iemand de Longrow R&K al geproefd?? Zou me niks verbazen. Vond 'm iig erg lekker. Voor de vorm toch maar een score: 86.
Longrow R&K heb ik ook nog even aan gedacht, maar die is veel donkerder van kleur. Zou het ook wel humor vinden als dit die Port Ellen 1982 GM is waarvan ik Piet al sinds de vorige VBT van verdenk dat hij die toen op de kop heeft getikt bij de aanschaf van de Brora, maar ik had bij dit sample toch het idee dat het ABV wel wat hoger ligt dan 43% http://alcoholandaphorisms.wordpress.com/2012/11/30/tasting-notes-gordon-and-macphail-connoisseurs-choice-port-ellen-1982/
ik gaf het % ook 50, maar zoals je in mijn notes kan lezen zwak ik dat af naar rond de 46, want met zo'n peperige afdronk ga je automatisch hoger raten dan ie in werkelijkheid is. Kan dus perfect wat mij betreft. Ik heb ook niet zomaar Port Ellen als mijn belangrijkste gok geschreven natuurlijk... Caol Ila ligt daar wat open distilleerderijen betreft het dichtst bij.
we zullen zien, Soundwave is een echte detective zeg