Maar goed, de kids kunnen er niet bij
Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
Re: Hoe ziet jouw Whisky-hoek/kast eruit?
Haha ja, sommigen staan tegen het plafond. Meer uit noodzaak hoor....
, alleen die op het tafeltje..... 
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

ZO dat mag wat knaken kosten zo'n klimaatkast, voor je (speciale) sigaren?
0 x
MichelC schreef:ZO dat mag wat knaken kosten zo'n klimaatkast, voor je (speciale) sigaren?
Dat heb je helaas nodig voor deze sigaren. De aanschaf is het duurste, maar als je dan ook alles hebt....! Maar goed .....alle hobby's kosten geld!
Whisky ook...

0 x
- MichelC
- Top bijdrager

nou vertel mij wat, whisky is daar maar een klein deel van...
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Het valt mij op dat velen van jullie de whisky open en bloot of achter glas hebben staan. Ziet er natuurlijk veel leuker uit maar is het niet slecht voor de kwaliteit van je whisky? Ik heb altijd begrepen dat je het beter donker kunt bewaren? Om die reden staan mijn flessen in de koker of doos in een gesloten kast onder de trap...
Alhoewel het mij wel gaaf lijkt om een speciale whisky kast in de woonkamer of keuken te zetten, maar dan moet ik wel genoeg flessen hebben. Tot nu toe drink ik het sneller op dan ik koop of krijg dus veel meer dan 5 flessen heb ik niet tegelijk staan tot nu toe.
Alhoewel het mij wel gaaf lijkt om een speciale whisky kast in de woonkamer of keuken te zetten, maar dan moet ik wel genoeg flessen hebben. Tot nu toe drink ik het sneller op dan ik koop of krijg dus veel meer dan 5 flessen heb ik niet tegelijk staan tot nu toe.
0 x
Willem vd K schreef:[...] is het niet slecht voor de kwaliteit van je whisky? Ik heb altijd begrepen dat je het beter donker kunt bewaren?[...]
Beter, ja, maar het is wel een lange termijn effect. Als je zoals je zegt sneller drinkt dan je koopt lijkt me dat geen probleem. Ik heb de flessen waarvan ik zeker weet dat ik ze langer wil bewaren (dat zijn er bij mij voorlopig maar 2) inderdaad koel en donker staan, maar de rest gewoon in een kast met raam. Whisky heeft anders dan bijvoorbeeld bier vrij weinig last van licht.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- MichelC
- Top bijdrager

Piet die heeft hier een topicje over Hoe whisky te bewaren
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Je kunt altijd nog speciaal glas in je vitrinekast zetten. Heb ik ook nog in de planning staan voor mijn Transformercollectie. Plastic speelgoed verkleurt extreem snel als daar elke dag de zon op schijnt.
0 x
Oude kast, nieuw leven in geblazen....
En er kunnen nog heel wat flessen bij in

En er kunnen nog heel wat flessen bij in

0 x
- MichelC
- Top bijdrager

MichelC schreef:nice, zoiets wil ik ook in de toekomst
Die toekomst is dichterbij dan je denkt en heb je ook nog zelf in de hand
Ik zocht eigenlijk een vitrinekast met deuren, maar had deze nog op zolder staan, mooie oplossing voor mss ooit wel weer een stap verder......

0 x
Kartonnen doos in de garage doet dienst als opslag voor mijn flessen... Wat? Ze moesten toch in het donker staan?
Frank
Frank
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Pellie schreef:Die toekomst is dichterbij dan je denkt en heb je ook nog zelf in de hand![]()
hehe klopt
0 x
Whisky-hoek/kast??? Euh, gewoon bij de rest van de bar...
Enfin ja, de geopende flessen toch, de reserve in (ook voor mij) een kartonnen doos in de kelder naast de wijn en het bier. Is dat ook goed?
Enfin ja, de geopende flessen toch, de reserve in (ook voor mij) een kartonnen doos in de kelder naast de wijn en het bier. Is dat ook goed?
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”