Voorstellen: Tusk

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Voorstellen: Tusk

Ongelezen berichtdoor MichelC » 08 Mar 2013, 14:17

Tusk schreef:En ik ga met m'n vriendin dus we gaan niet elke dag een destileerderij in :D
Maar wel een paar uiteraard, dus ook die tips zijn welkom :duimop

dat klinkt heel bekend :gnif
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 08 Mar 2013, 15:37

Tusk schreef:Zijn er nog dingen die je gezien MOET hebben? :)
En ik ga met m'n vriendin dus we gaan niet elke dag een destileerderij in :D
Maar wel een paar uiteraard, dus ook die tips zijn welkom :duimop

In 2011 ben ik met mijn vriendin een weekje door Schotland getrokken. Ze drinkt eigenlijk geen wisky, maar ondanks dat vond ze de rondleiding van 3 uur bij Balvenie echt leuk en heeft ze zelfs deelgenomen aan de proeverij achteraf.

Ik ben groot fan van B&B's. Niet altijd goedkoop, wel vrijwel altijd superleuke ontvangst en mensen die echt hun best doen om het je naar de zin te maken en je te helpen met boekingen etc.
0 x
Afbeelding

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 08 Mar 2013, 16:20

Ik vond Balmoral Castle erg mooi... De eigenaar heeft als enige in de UK een eigen leger.
Groot landgoed, en een welkome stop tussen 2 B&B's in.

http://www.panoramio.com/photo/10393169
0 x

whiskysample
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whiskysample » 16 Mar 2013, 12:46

Hoi Tusk,
erg leuk om mn 'eigen' samples tegen te kopen op het forum, een mooie manier om te beginnen trouwens.

Gezien je voorkeur van de Glenlivet 18y zou je volgens mij ook Glenmorangie, Balvenie, oudere Glen Grant, Macallan, Benriach etc. kunnen proberen. Dat zijn over het algemeen goed toegankelijke whisky's die een vollere sherry-achtergrond hebben.
Wat betreft je reis: ik vond zelf de rondleiding bij Macallan en de proeverij daarna erg goed (de uitgebreide tour) en die bij Balvenie is zeker aan te raden want je ziet dan werkelijk alles, inclusief floormaltings en cooperage.

groeten, alexander (whiskysample.nl)
0 x

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 16 Mar 2013, 13:18

Beste Tusk,

Welkom, mooi dat je een flinke reis door Schotland gaat maken! Ik ben zelf een paar jaar geleden door Schotland gereisd in 2 weken en o.a. op Skye geweest. Daar bij een kasteel/hotel/golfcourse tegen een Celtische begraafplaats aan gelopen, erg indrukwekkend. Ook de Talisker distillery is zeer mooi gesitueerd aan het water, zeker gaan kijken!

Verder zijn Hadrian's Wall, Melrose Abbey en de grote verzameling Lochs zeker de moeite van het bezichtigen waard. Ben je echt avontuurlijk ingesteld, ga dan de Ben Nevis beklimmen en voor een pitoresk kustplaatsje is Oban zeer geschikt. Misschien ook Isle of Arran bezoeken, als je de mogelijkheid hebt?

Mogelijkheden zat, dus veel plezier!

Frank
0 x

Normaen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Normaen » 17 Mar 2013, 11:59

En vergeet ook niet de Trossachs National Park met Loch Lomond!
0 x
Als ik een bidder zie lopen,/Dan slaat mij 't hart zo blij./Dan denk ik hoe hij ook weldra/Uit bidden zal gaan voor mij

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”