Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- screenerke
- Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
een highland park 18 y
balvenie doublewood 12 y
cardhu 12 y
balvenie doublewood 12 y
cardhu 12 y
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

OpiumX schreef:Net een Laphroigh 10 years op, lekker!
Frank
Ik gisteravond ook m'n eerste Laphroaig 10. Fantastisch. M'n vorige peated whisky die ik zo lekker vond was een Talisker 10. Deze Laphroaig mist wel die "kick" die de Talisker heeft. Die laatste is wat ruiger ofzo, wat meer een explosie in je mond. Die Laphroaig is wat subtieler, maar toch erg complex. Echt een dram om heerlijk bij weg te dromen en volledig in je op te nemen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zoiets in de kroeg zou drinken
0 x
2 cl drammetje Glendronach cask 528! Geweldige neus, precies een Vin santo!
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Yapi schreef:Longrow 46% (vervangt de CV)
Wat vond je ervan? Want Serge Valentin is er enthousiast over maar geeft ook aan dat het lang niet iedereen zijn smaak zal zijn.
[En zag dat Kay hem op whiskybase 85 punten gaf, wat vond jij ervan?]
0 x
WhiteMonkey schreef:Yapi schreef:Longrow 46% (vervangt de CV)
Wat vond je ervan? Want Serge Valentin is er enthousiast over maar geeft ook aan dat het lang niet iedereen zijn smaak zal zijn.
zou ook in die buurt scoren, 85+, misschien 86-87 in een goeie dag. Was heel erg toegankelijk, uiteraard heb je meteen die ziltigheid, typisch Campbeltown waar je moet van houden. Ben je niet vies van Springbank 10yo of de Kilkerran WIP whisky's dan is dit een heel erg goeie prijs/kwaliteitfles! Zal deze sowieso zelf ook nog aanschaffen dit jaar!
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Willem vd K schreef:Ik gisteravond ook m'n eerste Laphroaig 10. Fantastisch. M'n vorige peated whisky die ik zo lekker vond was een Talisker 10. Deze Laphroaig mist wel die "kick" die de Talisker heeft. Die laatste is wat ruiger ofzo, wat meer een explosie in je mond. Die Laphroaig is wat subtieler, maar toch erg complex. Echt een dram om heerlijk bij weg te dromen en volledig in je op te nemen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zoiets in de kroeg zou drinken
Moet je volgens keer eens kijken of je een Laphroaig Quarter Cask kan proberen, heb zelf ook een sample Tripple Wood staan en is ook lekker als je van houtinvloeden houd met turferig/rokerig
Oh en als je wil overdrijven dan moet je eens een Ardbeg 10 yo proberen
Lagavulling 16 yo is ook een Islay turferige whisky...ruikt goed en die ga ik vanavond ook eens proberen.
(nu zullen er vast nog anderen zijn zoals smokehead ed. maar ik heb geen flauw idee hoe die smaken)
Laatst gewijzigd door MichelC op 02 Mar 2013, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik heb die nieuwe Longrow met wit etiket ook geproefd. Ik vond hem erg smakelijk. Geen turfbom als Ardbeg, maar een lekker maritieme rookwolk. Als je Springbank lust heb je dik kans dat deze ook goed zal smaken.
0 x
Yapi schreef:WhiteMonkey schreef:Yapi schreef:Longrow 46% (vervangt de CV)
zou ook in die buurt scoren, 85+, misschien 86-87 in een goeie dag. Was heel erg toegankelijk, uiteraard heb je meteen die ziltigheid, typisch Campbeltown waar je moet van houden. Ben je niet vies van Springbank 10yo of de Kilkerran WIP whisky's dan is dit een heel erg goeie prijs/kwaliteitfles! Zal deze sowieso zelf ook nog aanschaffen dit jaar!
De 'Peated' bedoel je neem ik aan? Ik vind hem ook net iets beter dan de CV, ik heb hem 85 gescoord tegenover 84. Misschien binnenkort maar eens beide naast elkaar zetten.
Nu bij mij: Het laatste bodempje Ardbeg Airigh Nam Beist batch 3. Nog nooit zo blij geweest dat ik nog een fles ergens van op voorraad had staan!
0 x
Balvenie Doublewood
Highland Park 18yo
Nikka Whisky From The Barrel
Balvenie vond ik de mindere en aangezien ik de Nikka al heb in 500ml formaat moet ik wel een HP18 aanschaffen, fantastisch lekkere heide-whisky
. Ik kende de 12yo al wel, maar de 18yo steekt er met kop en schouder bovenuit. 
Highland Park 18yo
Nikka Whisky From The Barrel
Balvenie vond ik de mindere en aangezien ik de Nikka al heb in 500ml formaat moet ik wel een HP18 aanschaffen, fantastisch lekkere heide-whisky
. Ik kende de 12yo al wel, maar de 18yo steekt er met kop en schouder bovenuit. 
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Gisteren kleine bourbon proeverij:
Woodford reserve
Wild turkey 101 proof
Buffalo trace
Four roses single barrel
In deze volgorde vond ik ze lekker! Met stip de woodford!
Woodford reserve
Wild turkey 101 proof
Buffalo trace
Four roses single barrel
In deze volgorde vond ik ze lekker! Met stip de woodford!
0 x
Gisteravond sample#1 van VBT3 gedronken.
Kladblok naast me.
Ik ga er uiteraard nog niets over vermelden, maar misschien toch stiekem 1 dingetje (niet zozeer hoe m'n tasting was).
Is eigenlijk meer een algemeen iets wat me opviel - hoe een whiskey ruikt uit zo'n sample flesje (of gewone fles) hoeft niet perse overeen te komen met hoe die ruikt als die in je glencairn glas zit (met of zonder druppels water).
Dat was iets wat me bij deze in ieder geval op viel.
(Piet, hiermee heb ik hopelijk geen regels overtreden.
).
En heb er nog genoeg in gelaten voor een nieuw glaasje, maar die doe ik na de andere bevindingen. Kijken of ik het eruit kan halen.
Kladblok naast me.
Ik ga er uiteraard nog niets over vermelden, maar misschien toch stiekem 1 dingetje (niet zozeer hoe m'n tasting was).
Is eigenlijk meer een algemeen iets wat me opviel - hoe een whiskey ruikt uit zo'n sample flesje (of gewone fles) hoeft niet perse overeen te komen met hoe die ruikt als die in je glencairn glas zit (met of zonder druppels water).
Dat was iets wat me bij deze in ieder geval op viel.
(Piet, hiermee heb ik hopelijk geen regels overtreden.
En heb er nog genoeg in gelaten voor een nieuw glaasje, maar die doe ik na de andere bevindingen. Kijken of ik het eruit kan halen.
0 x
Net op: Clynelish 14y 1997-2012 Exclusive Malts vat #6509 48.8%.
Een verre neef daarvan ligt nu in het glas op adem te komen: Brora 11th release, 48.1%.
Volgens mij is dat bij alle whisky's het geval.
Een verre neef daarvan ligt nu in het glas op adem te komen: Brora 11th release, 48.1%.
MarcelE schreef:... - hoe een whiskey ruikt uit zo'n sample flesje (of gewone fles) hoeft niet perse overeen te komen met hoe die ruikt als die in je glencairn glas zit (met of zonder druppels water).
Volgens mij is dat bij alle whisky's het geval.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

een littlemill van de whiskybroker
blijft een prachtige whisky met een uitgesproken littlemill taste

blijft een prachtige whisky met een uitgesproken littlemill taste

0 x
Linkwood 1990-2010 The Ultimate
Ardbeg 1998-2009 Chieftain's
Ardbeg 1994-2010 Cadenhead's
Talisker 57° North
Ardbeg 1998-2009 Chieftain's
Ardbeg 1994-2010 Cadenhead's
Talisker 57° North
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”